۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۶۷۹۵۹۰

رقم زدن سرنوشت در شب های قدر

رقم زدن سرنوشت در شب های قدر
حجت الاسلام امیر جهانی گفت: شب قدر شبی است که خدا بهترین برنامه و کارآمدترین برنامه یعنی قرآن را در اختیار آحاد بشر قرار داده است.

حجت الاسلام امیر جهانی  استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به مناسبت شب قدر بیان کرد: شب قدر شبی است که  انسان ها  می آیند و خودشان با دعا و التجاء و تضرع در برنامه سال آینده خود تاثیر می گذارند. آنهایی که می‌خواهند آینده یکساله خودشان را بسازند می‌توانند در  شب قدر در خانه خدا دعا کنند و از خدا تغییر برنامه سالانه خودشان را بخواهند و خدا این امکان را فراهم کرده که  برنامه او را تغییر بدهد و البته قطعاً طوري تغییر می‌دهد که بهتر از آن چیزی باشد که ما می‌خواهیم و بهتر از آن چیزی باشد که ما تصور می کنیم، شب قدر شب امکان تغییر آینده است.

حجت الاسلام جهانی گفت: شب قدر شب برنامه‌ریزی برای مدیریت استعداد آحاد افراد است.  شبي است  که مبتنی بر اعمالی که افراد انجام دادند و میزان تقربی که به خدا و حجت خدا پیدا کردند خدا برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند و این برنامه‌ای که خداوند متعال برای آنها سامان داده به امضای امام زمان می رسد. شب قدر شبی است که اتصال آسمان به زمین اتصال قوی تری می شود شب قدر شبی است که خدا بهترین برنامه، کارآمدترین برنامه، شیواترین برنامه و حقیقی ترین برنامه یعنی قرآن را در اختیار آحاد بشر قرار می‌دهد قرآن شب قدر به یکباره در اختیار بشر قرار می گیرد و هر سال این برنامه نو می شود و در اختیار قرار دادنش تازه می شود تا به همه آحاد بشر بفهماند اگر قرار است از کوچک‌ترین یا بزرگترین استعداد فردی و اجتماعی خودتان  استفاده کنید بهترین راه استفاده از آن قرآن است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: قرآن راه و در دفترچه راهنمای شکوفاسازی استعداد افراد و جوامع است. قرآن برنامه ایست که زمان بردار نیست، هر زمانی که ما سراغ آن برویم تازه است و این برنامه عظیم هر سال شب قدر تازه می شود و  تحویل حجت خدا می شود. شب قدر شبی است که اگر کسی در طول سال نسبت به اجرا و تحقق برنامه های الهی کوتاهی کرده خداوند او را می بخشد. شبی است که اگر کسی در شکوفاسازی استعدادهایش راه ناصحيحی را طی کرده است یا رکودي در این زندگی شکل داده، خداوند آن را برایش جبران می کند و  خداوند او را غرق در غفران   می کند.

حجت الاسلام جهانی ابراز داشت:  شب قدر شبی است که ما قرآن به سر می گیریم تا به شکل نمادین ثابت کنیم که خدایا ما می خواهیم تمام استعدادهایمان را مبتنی بر این قرآن پیش ببریم و مبتنی بر این برنامه زنده و پویا پیش ببریم شب قدر شبی است که ما دست به دعا برمی داریم و از خدا می‌خواهیم که خدایا کمکمان کن. از خدا می‌خواهیم که کمکمان کند و زمینه بهینه ای برای شکوفا سازی استعدادها برای ما فراهم کند که بتوانیم این راه طویل و طولانی را طی کنیم هر کسی در شب قدر هر کاری بکند مثل کسی است که هزاران ماه کار نیک را انجام داده است.

امیر محمد شهمرادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
در حرم سید الکریم دعاگوی تمامی دوستان هستم
0
0