۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۷۹۶۰۵
دیده بان الازهر در رصد افراط گرایی دینی گزارش داد؛

بیش از 3400 شهرک نشین به محوطه مسجد الاقصی و مسلمانان فلسطینی حمله کردند

بیش از 3400 شهرک نشین به محوطه مسجد الاقصی و مسلمانان فلسطینی حمله کردند
دیده بان مبارزه با افراط گرایی الازهر گزارش ماهانه خود را در مورد حملات صهیونیست ها به محیط مسجد الاقصی منتشر کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، دیده بان مبارزه با افراط گرایی الازهر گزارش ماهانه خود را در مورد حملات صهیونیست ها به محیط مسجد الاقصی منتشر کرد.

در این گزارش آمده است در ماه مارس گذشته 3461 صهیونیست تحت حفاظت شدید پلیس اسرائیل به محیط الاقصی حمله کردند.

دیده بان الازهر در ادامه این گزارش می نویسد: مسجد الاقصی در ماه گذشته شاهد یک جهش بزرگ در تعداد صهیونیست های افراطی که به طور مکرر به محیط آن حمله می کنند بود. این هجوم گسترده در نتیجه تحریکاتی که توسط یکی از سازمان های صهیونیستی به نام "الهيكل المزعوم" انجام شد اتفاق افتاد.

این گروه افراطی قبل از انتخابات "کنست" در 23 مارس به نخست وزیر دولت اشغالگر پیام فرستاده بود که اگر می خواهد آنها در دادگاه از او حمایت کنند باید از اقدامات آنها در مقابل مسلمانان و هجوم به مسجد الاقصی پشتیبانی کند.

در ادامه این گزارش آمده است که هم زمان با جشن های عید پاک ماه گذشته صهيونيست‌ها، مسلمانان شاهد هجوم های بیشتر و گسترده تری از طرف صهیونیست ها به محیط مسجد الاقصی بودند صهیونیست های افراطی با رقص و آواز در شهرک های اشغالی می چرخیدند و از طریق بلندگو، شهرک نشین های را که در منطقه شرقی الاقصی ساکن هستند دعوت به حضور در محوطه مسجد الاقصی و هجوم به مسلمانان می کردند.

دیده بان الازهر از نقش مقامات صهیونیستی در حمایت و تحریک این گروه های افراطی برای حمله به مسجد الاقصی و مسلمانان پرده برداشته و می نویسد: در حالی که تمام اقدامات امنیتی و احتیاطی برای محافظت از متجاوزان افراطی صورت گرفته بود برای حضور مسلمانان در محوطه مسجد الاقصی محدودیت های اعمال شد ارتش صهیونیستی نیز در این میان چند کارمند کمیته بازسازی ، و روزنامه نگار اهل بیت المقدس را بازداشت و حکم اخراج برخی از جمله مبلغ الاقصی شیخ عکرمه صبری را برای مدت 4 ماه صادر کرد.

دیده بان الازهر در پایان این گزارش ضمن محکومیت اقدامات صهیونیست ها که بیانگر نقض آشکار آزادی های مذهبی و حقوقی فلسطینی هاست از مبارزه فلسطینیان در دفاع از مسجد الاقصی و ابتکار انجام گرفته توسط فلسطینی ها به نام "فجر بزرگ" و سفر برای برپایی نماز جماعت در مسجد الاقصی ستایش کرد. و هشدار داد چنانچه جامعه جهانی نسبت به این اقدامات صهیونیست ها واکنش مناسب نشان ندهد و راه حلی برای برون رفت از این وضعیت پیدا نکند ممکن است اوضاع در داخل سرزمین های اشغالی رو به وخامت رفته و آتش آن همه منطقه را شعله ور کند./۹۸۸/

بیش از 3400 شهرک نشین به محوطه مسجد الاقصی و مسلمانان فلسطینی حمله کردند

منبع: سازمان فرھنگ و ارتباطات اسلامی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
مرگ بر اسرائیل
0
0