۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۶۷۹۶۰۹
حجت الاسلام والمسلمین زمانی مطرح کرد؛

عدم وحدت جریانات انقلابی؛ تهدیدی برای انتخابات

عدم وحدت جریانات انقلابی؛ تهدیدی برای انتخابات
حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: یکی از مواردی که انتخابات را تهدید می کند این است که جریانات انقلابی وحدت نکنند و این به کاندیداهای انقلابی آسیب می زند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه‌های علمیه در جلسه ای با موضوع تحلیل انتخابات 1400 با اشاره به اهمیت انتخابات ها در انقلاب اسلامی گفت: انتخابات در کشور ما نشانه مردمی بودن نظام اسلامی است اما انتخابات 1400 ویژگی های خاصی دارد.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه اظهار داشت: این انتخابات نقاط قوت و ضعفی دارد که این نقاط قوت و ضعف جنبه های داخلی و بین المللی دارد و اولین نقطه قوت داخلی این است که اگر شخصیتی انقلابی در رأس قوه مجریه قرار بگیرد و قوای دیگر نیز انقلابی بمانند در عمل هر سه قوه در خدمت ولایت و نظام خواهند بود.

وی ابراز کرد: نقطه قوت دوم رشد توان دفاعی و موشکی و نیز رشد علمی کشور از دیگر نقاط قوت این دوره از انتخابات است به گونه ای که به رتبه های بالای رشد علمی دنیا رسیدیم و ما هیچگاه این تصور را نمی کردیم که روزی انقلاب به چنین نقطه ای برسد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی بیان داشت: نقطه قوت دیگر تقویت روحیه انقلابی است که این مرهون شهادت و خون شهید سلیمانی است که با شهادت خود این روحیه را در بین مردم ما زنده کرد و با تشییع این شهید بزرگوار آتش روحیه انقلابی بار دیگر شعله کشید.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه بیان داشت: اولین نقطه قوت در بخش بین المللی این است که در این دوره و به خصوص در سال اخیر شاهد ضربات متعددی بودیم که آمریکا به عنوان اصلی ترین دشمن ما متحمل شد که افتضاح انتخابات و در مرحله بعد موج مرگ و میری که کرونا بوجود آورد، انهدام پهپاد آمریکایی توسط ایران و حمله موشکی به پایگاه عین الاسد از جمله این ضربات بود.

وی افزود: نقطه دوم قوت در سطح بین المللی برای انتخابات 1400 شکست اسراییل غاصب است چرا که ارتش اسراییل بیش از 70 سال به عنوان ارتش شکست ناپذیر معرفی شده است اما در جنگ های اخیر با حزب الله و مقاومت اسلامی این شکست مفتضحانه رخ داد و امروز جرأت ندارد کاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: نقطه سوم قوت انتخابات 1400 شکست داعش بود و بیش از 10 دولت در ایجاد و پشتیبانی از آن همکاری داشتند اما جمهوری اسلامی توانست کمر داعش را با وجود همه حمایت ها بشکند و نقطه قوت دیگر انتخابات امسال گسترش فرهنگ مقاومت است و کشورهای سوریه، عراق و لبنان با همین فرهنگ مشغول فعالیت اند.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه گفت: شرایط موجود ایجاب می کند که مردم با مشارکت حداکثری پا در عرصه انتخابات بگذارند و الا این ارزش ها زیر سؤال می رود و پایین آمدن مشارکت به معنی تضعیف پایگاه مردمی جمهوری اسلامی در نگاه دنیاست و کسی که شرکت نکند شریک در ظلم است.

وی خاطرنشان کرد: کرونا یکی از نقاط ضعف ما در انتخابات پیش رو است و ممکن است که بر مشارکت مردمی تأثیر منفی بگذارد و دیگر نقطه ضعف موجود تورم است و دشمن نیز بر روی این موضوع کار می کند و سعی می کند تا مردم را با زیر سؤال بردن کارآمدی نظام از شرکت در انتخابات دلسرد کند و ما باید مردم را روشن کنیم که رفع مشکلات در گرو انتخاب درست است.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه افزود: نقطه ضعف سومی که در حال حاضر انتخابات را تهدید می کند درگیر شدن جریانات انقلابی با یکدیگر است و این سبب می شود که کاندیداهای انقلابی آسیب ببینند و در این مقطع حوزه باید جامعه را به سمت مشارکت حداکثری تشویق کند./1399/

ارسال نظرات