۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۷۹۶۶۱
مدیر حوزه علمیه برادران لرستان:

رسالت حوزویان پرورش معلم در تراز نهج البلاغه است

رسالت حوزویان پرورش معلم در تراز نهج البلاغه است
لرستان - حجت الاسلام عبداللهی به نقش تربیتی معلمان اشاره کرد و گفت: رسالت حوزویان پرورش معلم در تراز نهج البلاغه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احد عبدالهی، شب گذشته در نشست تخصصی معلم در تراز نهج البلاغه که در جمع مدیران، اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران استان برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت علی(ع)، گفت: در طول تاریخ مردان میدان قربانی دیپلماسی شدند، همچنان اهداف انقلاب اسلامی تغییر نکرده است و هزینه مرد میدان بودن، شهادت است.

مدیر حوزه علمیه برادران لرستان با گرامیداشت مقم معلم و اشاره به روایات در زمینه علم و عالم قرآن افزود: (يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ ۚ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ.)، خداوند پیغمبران را به عنوان معلمان بشریت معرفی کرده است و بر مومنان منت نهاد که فردی از بین خودشان را به عنوان معلم و مزکی معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری رحمة الله علیه مداد العلما را با دماء شهدا عجین کرد، عنوان داشت: علما شیعه مرزبانانی هستند که مانع هجوم شیاطین به بشریت هستند.

حجت الاسلام عبداللهی ادامه داد: نهج البلاغه اقیانوس بیکران معارفی است که باید سال‌ها در آن تحقیق و تفحص کرد.

معلم آغازگر تربیت است

وی با بیان اینکه در تعلیم و تربیت ارکان مهمی همچون معلم، شاگرد و محتوا وجود دارد، خاطرنشان کرد: از همه ارکان مهم تر، معلم است که آغازگر تربیت است.

مدیر حوزه علمیه برادران لرستان با بیان اینکه قرآن و نهج البلاغه دو منبع غنی و الهام‌بخش برای معلمان است، گفت: در نهج‌البلاغه مباحث تربیتی زیبایی در خطبه اول، در نامه ۳۱، خطبه همام و خطبه قاصعه بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی(ع) می فرماید مردم سه گروهند: دانشمند خداشناس، دانش جوي در راه رستگاري و فرومايگاني بي اراده و سرگردان كه هر دعوتي را اجابت مي كنند و به هر طرف كه باد بيايد به همان طرف مي روند، از نور دانش روشنايي نمي گيرند و به پايگاه محكمي پناه نمي برند، افزود: معلم واقعی و در تراز نهج البلاغه کسی است که قدر و منزلت خود را بداند و بشناسد.

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: معلم در تراز نهج البلاغه با ایمان می تواند علمش را آباد کند و از تفکر برای عمل استفاده نماید.

مدیر حوزه علمیه برادران لرستان با بیان اینکه کسانی از نظر امیرالمومنین (ع)عالم هستند که طالب علم باشند، عنوان داشت: رسالت حوزویان پرورش معلمان در تراز نهج البلاغه است تا علم و پژوهش را در جامعه ساری و جاری کنند./۹۴۵۱/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات