۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۶۷۹۶۷۴
سخنران حرم حضرت معصومه بیان کرد؛

توجه به نیازمندان تکلیف اجتماعی

توجه به نیازمندان تکلیف اجتماعی
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد گفت: توجه به نیازمندان و شاد کردن دل انسان های محروم تکلیف اجتماعی هر شیعه و پیرو امیرالمؤمنین(ع) باید باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در برنامه تلویزیونی تسبیح سحر که از جوار مضجع شریف بانوی کرامت در شبکه استانی نور منعکس شد در رابطه با وصیت نامه امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: ایشان چند وصیت نامه برای اقشار مختلف دارند و در وصیت خود برای عموم مردم به اصلاح ذات البین تأکید کردند و این کار را بهتر از نماز و روزه مستحبی دانستند.

وی با بیان اینکه حضرت بعد از ضربت خوردنشان در خصوص امام حسن و امام حسین علیهما السلام وصیت نامه ای دارند، گفت: در فراز اول این وصیت نامه فرمودند شما را وصیت می کنم به تقوای الهی زیرا تقوا در قرآن کریم خیلی مورد توجه قرار گفته است و محصول ماه مبارک رمضان در حقیقت افزایش تقوای الهی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقوا را به عنوان دستاورد ماه مبارک رمضان باید در طول سال حفظ کنیم، ادامه داد: وصیت دوم ایشان به فرزندان خود این بود که خیلی دنبال دنیا نروید زیرا همه دنیا عاریه است و ماندنی نیست و خودشان در جای دیگری فرمودند که هر کس برای دنیا بیشتر تلاش کند وقتی می خواهد از دنیا برود بیشتر غصه می خورد.

وی گفت: در وصیت امیرالمؤمنین(ع) به فرزندان خود آمده است که برای چیزی که به شما داده نشده و یا از شما گرفته شده تأسف نخورید و همچنین فرمودند که دشمن ظالم و یار مظلوم باشید و اگر این جمله ایشان را به جهانیان ارائه کنیم کسانی که اهل عقل و انصاف هستند ایشان را می شناسند و می پذیرند زیرا مطابق فطرت انسان و وجدان اخلاقی انسان است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: روایت داریم روز قیامت که می شود ندایی طنین انداز می شود که ستمگران و کسانی که کمک ستمگران کردند کجا هستند بنابراین ما باید به این وصیت امیرالمؤمنین(ع) عمل کنیم و خود ایشان هم عامل به این حرف بودند و همواره یاور مظلومان و با ظالمان در ستیز بودند.

وی با بیان اینکه توجه به نیازمندان و شاد کردن دل انسان های محروم یک تکلیف اجتماعی هر شیعه و پیرو امیرالمؤمنین(ع) باید باشد، افزود: فردی از استاندار شهر خود که به او ظلم کرده بود خدمت امام کاظم علیه السلام شکایت کرد و امام کاظم علیه السلام نامه ای به آن استاندار نوشتند که خدا در عرش خود سایه ای دارد و کسی را در آن سایه راه نمی دهد مگر اینکه غمی را از دلی برداشته باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در قرآن می فرماید که هر خیری را که انجام می دهیم در پیشگاه خداوند محفوظ است، افزود: اگر کار خیری انجام دهیم عین همان بلکه بیشتر در قیامت برای خودمان خواهد ماند.

وی ادامه داد: حضرت علی علیه السلام فرمودند چگونه خودم را قانع کنم که مردم به من امیرالمؤمنین بگویند ولی در سختی ها و رنج های مردم مشارکت نکنم و نمی توانست نظاره گر سختی های مردم باشد و خود در راحتی و رفاه به سر ببرد.

ارسال نظرات