۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۷۹۷۰۶

فعالیت‌ کارگروه اصلاح قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس آغاز شد

فعالیت‌ کارگروه اصلاح قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس آغاز شد
عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس از تشکیل کارگروه اصلاح قانون هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و آغاز فعالیت‌های ابتدایی و رفع خلاءهای شیوه‌های رسیدگی خبر داد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن شجاعی عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، درباره اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اظهار داشت: کارگروهی برای اصلاح قانون در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تشکیل و کارهایی هم در این باره انجام شده است. 

وی افزود: ارتقاء جایگاه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس و افزایش اثرگذاری این هیأت مدنظر مجلس یازدهم است.

وی تصریح کرد:‌ مطالبه رهبر معظم انقلاب از هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اثرگذاری و کامل بودن اجرای این قانون است، چرا که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس مظهر خودنظارتی در داخل مجلس محسوب می‌شود. 

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تصریح کرد:‌ اگر هیأت نظارت بر رفتار مجلس بتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند، از منافع مردم در مجلس صیانت کرده و می‌تواند مانع از بروز تخلفات و فسادهای مختلف شود، هر چند که سازوکارهای فعلی این هیأت از قانون فعلی، کامل و دقیق و جامع محسوب نمی‌شود. 

حجت الاسلام شجاعی تصریح کرد: نیازمند بازنگری کلی در قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس هستیم که بایستی این بازنگری در بخش‌های مختلف صلاحیت، شیوه‌های رسیدگی و... است که در آینده صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به دیدار اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس با آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه گفت: با توجه به اینکه ابهام در مورد رفتار نمایندگان زیاد است و هیأت نظارت چارچوب لازم برای رسیدگی دقیق به این قانون را ندارد به نظر می‌رسد که اصلاح قانون هیأت نظارت ضروری است، آیت‌الله رئیسی در این دیدار خواستار آن شدند که مقرراتی تهیه و تنظیم و تدوین شود که به صورت دقیق رفتار نمایندگان را مشخص کند که این کارها در راستای ایفای وظایف نمایندگی است یا خیر؟ یا اینکه احیاناً‌ اگر رفتارهایی خارج از وظایف نمایندگان مجلس صورت گیرد تخلف محسوب می‌شود یا خیر؟ 

عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس افزود: نمایندگان مجلس براساس قانون اساسی و سایر قوانین، حقوقی را برعهده دارند و عملکرد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس نبایستی اختلالی در ایفای وظایف نمایندگی محسوب شود ولی با حفظ این نکته بنا داریم تا قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را توسعه دهیم چرا که خلأهای این قانون فراوان است و بایستی نقاط ضعف را برطرف کرده و به و ظایف ذاتی هیأت نظارت به خوبی عمل کنیم.

ارسال نظرات