۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۷۹۷۳۱
آیت الله حیدری:

شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی از برکات روز قدس است

شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی از برکات روز قدس است
آیت الله حیدری شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی در منطقه را از برکت روز جهانی قدس دانست و گفت: پاسداشت روز قدس و آرمان های فلسطین به هیچ وجه فراموش نخواهد شد.

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین اهمیت پاسداشت روز جهانی قدس امسال پرداخت و گفت: قدس نخستین قلبه مسلمانان دنیا و سومین حرم مقدس امت اسلامی است، در حالی که بیش از هفتاد سال این حرم در اشغال دشمنان اسلام قرار دارد.

بزرگترین مانع وحدت امت اسلامی، وجود رژیم منحوس صهیونیستی است

وی بزرگترین مانع وحدت امت اسلامی را وجود رژیم منحوس اسرائیل دانست و افزود: اسرائیل سبب جدایی و تفرقه میان جوامع و امت اسلامی شده است، در حالی که رژیم صهیونیستی توانسته برخی دول اسلامی را به سوی سازش با خود بکشاند تا اینکه وحدت امت اسلامی تحقق نیابد.

آیت الله حیدری با بیان اینکه امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را یوم الله روز قدس نامگذاری کردند، که سبب تحول در هویت و انقلاب ملت فلسطین شد، افزود: قبل از اعلام روز جهانی قدس، ملت فلسطن از انقلاب و انتفاضه مأیوس شده بودند و شعارهای قومی و ناسیونالیستی میان آنها رواج پیدا کرده بود.

روز قدس

قدس به عنوان نماد اسلام شناخته می شود

وی با بیان اینکه قدس به عنوان نماد اسلام شناخته می شود، اظهار داشت: به برکت یوم الله روز قدس مجاهدان فلسطینی امیداور شدند و شعار و وحدت اسلامی در میان آنها رواج یافته است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شکل گیری جبهه مقاومت اسلامی در منطقه از برکت روز جهانی قدس است، از این رو زمانی که قدس شریف آزاد شود، اسلام در منطقه و جهان به پیروزی دست پیدا خواهد کرد.

پاسداشت روز قدس و آرمان های فلسطین به هیچ وجه فراموش نخواهد شد

آیت الله حیدری با بیان اینکه پاسداشت روز قدس و آرمان های فلسطین به هیچ وجه فراموش نخواهد شد، گفت: هرچند شیوع ویروس کرونا سبب شده که راهپیمایی و تجمعات روز جهانی قدس در ایران و کشورهای دیگر تعطیل شود، اما با توجه به اهمیت فراوان این روز باید مجالی برای ابراز احساسات مردمی و اعلام موضع گیری های قاطع و انقلابی فراهم شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید مسؤولان و امت اسلامی با برگزاری وبینارهای مختلف، بهره گیری از رسانه ها و ایجاد تشکل ها و جریان های انقلابی در فضای مجازی، از اهداف و آرمان های روز جهانی قدس حفاظت و صیانت کنند./998/

ارسال نظرات