۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۷۹۷۴۴
آیت الله کعبی‌ در گفت‌وگو با رسا:

آزادی قدس تنها در میدان محقق خواهد شد/ دیپلماسی انفعال راه به جایی نمی برد

آزادی قدس تنها در میدان محقق خواهد شد/ دیپلماسی انفعال راه به جایی نمی برد
عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آزادی فلسطین تنها با مقاومت و تفکر شهید سلیمانی امکان پذیر است و دیپلماسی انفعال راه به جایی نخواهد برد.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، گفت: وجود روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی بیانگر این است که آرمان فلسطین و آزادی قدس از آرمانهای اصلی انقلاب اسلامی است.

آیت الله کعبی‌ با بیان اینکه روز قدس رهگذری است که از طریق آن بین جهاد و حماسه و معنویت پیوند ایجاد می شود، عنوان کرد: امام راحل با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس تلاش کردند تا ظرفیت معنوی و خودسازی و اقبال مردم به خداوند در این ماه را به سمت آزادی قدس و فلسطین سوق دهند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته به آرمان آزادی قدس شریف نزدیکتر شده‌ایم و رژیم صهیونیستی بیش از گذشته احساس وحشت و نابودی دارد.

عادی‌سازی روابط رژیم‌های منطقه با رژیم صهیونیستی، نشانه ورشکستگی اسرائیل

وی با اشاره به اینکه عادی‌سازی روابط رژیم‌های منطقه با رژیم صهیونیستی نشانه ورشکستگی اسرائیل است، اظهار داشت: عادی سازی روابط میان رژیم های مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی هیچ دردی از آنها دوا نخواهد کرد.

آیت الله کعبی‌ ابراز کرد: رژیم اشغالگر قدس بر اساس جنگ افروزی و غارت شکل گرفته و راهبرد اصلی آن اشغال فلسطین و تصمیم کشورهای عربی و ایجاد نا امیدی برای آزادی ملت هاست؛ با پیروزی انقلاب اسلامی و تبدیل سفارت اسرائیل به سفارت فلسطین و اعلام روز قدس نور امیدی در میان امت روشن شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راهبرد اصلی برای نابودی اسرائیل همان راهبرد الهام بخش و ساده بنیانگذار جمهوری اسلامی است، گفت: امام خمینی(ره) در دیدار با وزیر امور خارجه سوریه در سال ۵۸ فرمود اگر مسلمین مجتمع شوند و هر مسلمانی یک سطل آب بریزد، اسرائیل را آب خواهد برد.

جبهه مقاومت به طور همزمان توان ضربه زدن به اسرائیل در چند جبهه را دارد

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اسرائیل بیش از هر زمان دیگر ناامن شده و از ملت‌های اسلامی وحشت دارد، عنوان کرد: جبهه مقاومت به طور همزمان توان ضربه زدن به اسرائیل در چند جبهه را دارد.

آیت الله کعبی‌ افزود: اسرائیل در ماه مبارک رمضان با اصابت موشک های مقاومت به نزدیکی های پایگاه دیمونا و به آتش کشیده شدن پالایشگاه‌های آنها ضربه های هولناکی از جبهه مقاومت خورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: در حال حاضر راکت ها و موشک های مقاومت تبدیل به کابوسی برای رژیم صهیونیستی شده است و این رژیم را تا آستانه زوال پیش برده است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی از روز قدس بسیج ظرفیت های امت اسلامی علیه رژیم صهیونیستی است، گفت: راه مقابله با توطئه ها و خنثی کردن تلاش های بی سرانجام این رژیم بزرگداشت روز قدس است.

آزادی فلسطین، تنها با مقاومت و تفکر شهید سلیمانی امکان پذیر است

آیت الله کعبی‌ اظهار داشت: روز قدس بیانگر ایمان به خداوند، نصرت الهی و تقویت عزم و اراده امت اسلامی بر پایه الگوگیری از مکتب شهید سلیمانی و زنده نگه داشتن روحیه شهادت و جهاد طلبی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: افزایش اقتدار و توانمندی‌های دفاعی مقاومت و انتقال جبهه مقاومت از ترفند صبر استراتژیک به وارد کردن ضربه های فلج کننده از جمله برکات روز قدس بوده است.

وی ادامه داد: باید با هوشیاری و تقویت اتحاد درونی کشورها و ملت های محور مقاومت، افزایش همکاری‌های اقتصادی برای عبور از تحریم، مقابله با امپراتوری رسانه ای غرب و همچنین پرهیز از نزاع، آرمان فلسطین در آینده نزدیک تحقق پیدا کند.

آیت الله کعبی‌ با بیان اینکه اولویت شماره یک امروز جهان اسلام نابودی رژیم صهیونیستی است و نباید جبهه مقاومت مشغول مسائل درجه چندم شود، گفت: آزادی فلسطین و رسیدن به سایر اهداف، تنها با مقاومت و تفکر شهید سلیمانی امکان پذیر است و دیپلماسی انفعال راه به جایی نخواهد برد.

حکام مرتجع منطقه از سرنوشت انور سادات درس بگیرند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقابله با جریان تحریف در راه رسیدن به اهداف ضرورت فراوانی دارد، اظهار داشت: حکام مرتجع منطقه که با عادی سازی روابط خود با اسرائیل ماهیت خود را آشکار کرده‌اند، باید بدانند که در آینده نزدیک سخت پشیمان خواهند شد و سرنوشت امثال انور سادات در انتظار آنها خواهد بود.

وی ابراز کرد: کسانی که روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کرده‌اند، در جنایت های این رژیم سهیم هستند و زوال آنها با صف‌آرایی جبهه مقاومت نزدیک شده است؛ تنها راه پیروزی اسلام مقاومت و ایستادگی در برابر مثلث شوم عبری، عربی و غربی است که با چپاول و غارت ثروت‌های منطقه به جان مردم منطقه افتاده اند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسین محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
مرحبا به عالم بصیر و انقلابی حضرت آیت الله کعبی
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۵
سلام علیکم مرحبا
2
0
حسینیان طلبه مؤسسه امام
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
خدا به این عالم مردمی و با صفا طول عمر با عزت بده
امید بچه های انقلاب هستن
خاکی، مردمی، متواضع و انقلابی و البته عالم و ملا
0
0