۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۷۹۷۹۰

نگاهی به ثبت بزرگ‌ترین موقوفه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی

نگاهی به ثبت بزرگ‌ترین موقوفه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی
بزرگ‌ترین موقوفه بعد از انقلاب اسلامی که متعلق به واقف خیراندیش محسن معروفی است که همزمان با ایام شهادت حضرت علی (ع) در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجتبی عبداللهی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران امروز از ثبت بزرگ‌ترین موقوفه بعد از انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: بزرگ‌ترین موقوفه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که امروز به ثبت می‌رسد متعلق به واقف خیراندیش محسن معروفی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران درباره نیات واقف، عنوان کرد: این موقوفه همزمان با شهادت مولی الموحدین حضرت امیرمومنان علی (ع) با نیت کمک رسانی به ایتام، دانشجویان و دانش آموزان بی بضاعت، درمان بیماران نیازمند و رفع نیاز نیازمندان صورت گرفت.

وی افزود: این موقوفه ۶۶۲ هکتار است و سه دونگ آن که بالغ بر ۳۳۱ هکتار می‌شود متعلق به واقف ارجمند جناب آقای معروفی است که با چهار نیت این زمین وقف شد و متولی و اداره این موقوفه نیز با شخص ایشان خواهد بود.

در ادامه محسن معروفی درباره این موقوفه مذکور بیان داشت: این پلاک در منطقه گیلاوند شهرستان دماوند است که ارزش ریالی آن بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌باشد. کاربری این پلاک مزروعی بوده که بخشی از آن به مسکونی تبدیل شده است و در تلاش هستیم تا مابقی را نیز به بافت مسکونی تبدیل کنیم.

این خیر خیراندیش وقف را عملی ارزشمند و ماندگار دانست و عنوان کرد: این نوع اقدامات ارزشمند سبب می‌شود جامعه از نظر مادی و معنوی رشد کرده و به تکامل برسد.

وی بیان داشت: در نظر داریم در استان‌های مختلف مسکن‌هایی را بسازیم و در اختیار جوانان بگذاریم تا زوج‌های جوان بتوانند در کوتاه مدت خانه‌ای برای خود تهیه کنند.

معروفی با اشاره به اینکه بهره برداری از درآمد وقف مذکور هیچ محدوده زمانی و مکانی نخواهد داشت، بیان کرد: مهمترین هدف از این اقدام، فقرزدایی و دستگیری از نیازمندان و همچنین گسترش و ترویج فرهنگ وقف در جامعه بوده است.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات