۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۷۹۸۳۳
آیت الله علم الهدی:

اسرائیل در صف مقدم جبهه کفر و فلسطین در صف مقدم جبهه اسلام است

اسرائیل در صف مقدم جبهه کفر و فلسطین در صف مقدم جبهه اسلام است
خراسان رضوی - امام جمعه مشهد گفت: نه تنها مسلمانان بلکه همه جهان باید روز قدس را روز خود بدانند چون مستکبران طرح استکباری خود را ممکن است در هر بلادی در دنیا اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم رضوی به تقوای عملی در جوانان اشاره کرد و گفت: جوان با مشکلات زیادی روبرو است که طغیان غرایز نفسانی از اولین این مشکلاتی است که در او بروز می کند.

وی ابراز کرد: نامحدود شدن خواسته ها و گرایش های نفسانی در جوان مهم است که موجب می شود ناآرامی در مزاج جوان به وجود آید و وقتی شرایط را مناسب برای اجرای صحیح این غرایز نمی یابد دچار ناآرامی و نارضایتی  وی می شود.

امام جمعه مشهد افزود: در جامعه ای که بی حجابی زن ها و دخترها در آن رواج دارد، بزرگترین هیزم را بر غرایز جوان می زند، در جامعه ای که حرکات مبتذل و فعالیت های مبتذل به اسم هنر رواج دارد موجب بدبختی جوان می شود، این ها بی تقوایی عملی است همچنین وجود مشاغل نامشروع در زندگی مانند قاچاق و فروش مواد مخدر از دیگر بی تقوایی ها در جامعه است و موجب فساد در جامعه می شود، متولیان جامعه باید با این مشاغل فاسد مبارزه کنند.

آیت الله علم الهدی در ادامه روز قدس را روز جهانی و اسلامی خواند و گفت: قدس روز جهانی است چون مشکلی که برای فلسطین پیش آمد و موجب غصب قدس شد، مشکلی است که به علت استعمار هر ابرقدرتی برای هر بلادی در دنیا ممکن است پیش بیاید و  طرحی مانند غصب قدس در بلاد آن ها توسط استعمارگران در بلاد آن ها اجرایی شود از جمله حرکت آمریکا در تایلند در مقابل چین همانند این  طرح غصب قدس است پس همه جهان باید بپا خیزد و روز قدس را گرامی بدارند چون این خطر برای همه ملت های دنیا در کمین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: استعمار پیر بریتانیا برای تسخیز بلاد اسلامی حکومت غیر مشروع و غیر قانونی با شدیدترین اجرائیات غیر انسانی به نام اسرائیل را اجرا کرد، یک عده یهودی را از گوشه کنار دنیا جمع کرده و مردمی که در سرزمین اجدادی خود زندگی راحت داشتند را از خانه و مزارع آن ها اخراج کرده و به اردوگاه ها فرستادند و سرزمین آن ها را غصب کردند، حتی آن ها را در اردوگاه صبرا و شتیلا نیز  راحت نگذاشته و نسل کشی کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: نظام غاصب اسرائیل که از نظر شورای عالی امنیت جهانی و سازمان ملل به عنوان دولت قانونی قلمداد شده است نظامی غیرقانونی و غاصب است که حتی خود مردم آن ها نیز در داخل اسرائیل مشروعیتشان را قبول ندارند.

وی فلسطین را صف مقدم جبهه اسلام دانست و گفت: روز قدس اسلامی است چون اگر جبهه کفر جهانی می توانستند بر فلسطین مسلط شوند و نقطه اعتراضی در این منطقه برای آن ها وجود نداشت در این صورت دیگر اثری از اسلام در منطقه نخواهد بود بنابراین اسرائیل را به عنوان غده سرطانی آوردند تا اسلام را ریشه کن کنند و اسرائیل صف مقدم جبهه کفر و فلسطین صف مقدم جبهه اسلام است.

آیت الله علم الهدی افزود: روز قدس به عنوان روز اسلامی یعنی آمادگی همه مسلمان برای رویارویی با جبهه کفر جهانی در خط مقدم که فلسطین است، در حقیقت صف دشمن در برابر پیامبر است و شما به عنوان مسلمان در برابر این صف نمی توانید بی تفاوت باشید و باید روز قدس را روز خود بدانند و این روز را گرامی بدارند.

امام جمعه مشهد بیان داشت: روزی که امام فرمان نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس را صادر کردند، اسرائیل جنوب لبنان را تصرف کرده بود و بیشتر کشورهای اطراف خود را مورد تجاوز قرار داده بود، کرانه باختری غرب رود اردن، هسته های جولان و بخشی از صحرای سینای مصر و نواز غزه مورد تجاوز اسرائیل قرار گرفت و آروزی فرات تا نیل به عنوان آروزی استکباری در ذهن اسرائیل بود.

وی ادامه داد: روزی که امام فرمان روز قدس را صادر کردند، همه می گفتند که اسرائیل قدرت برتر منطقه است و گفتن مرگ بر اسرائیل مگر او را می کشد و این حرکت چه فایده دارد حال از آن روز 42 سال گذشت و نتیجه مرگ بر اسرائیل گفتن در روز قدس این شد که با وجود این که 2 میلیون نفر یهودی توانسته بود بر 80 میلیون عرب مسلط شود اما نه تنها جنوب لبنان از تصرف اسرائیل در آمد بلکه در جنگ 33 روزه حزب الله، اسرائیل را به مخاطره انداخت و در جنگ 22 روزه فلسطینی ها اسرائیل را مستأصل کردند و بالاتر از همه چند روز قبل موشک نقطه زن از سوریه به نزدیکی پایگاه اتمی اسرائیل در دیمونا اصابت کرد در حالی که اسرائیلی ها نتوانستند رهگیری کنند و آن ها را از زندگی مأیوس کرده است.

آیت الله علم الهدی بیان داشت:  از زمانی که رهبری فرمان مسلح شدن جوانان کرانه رود اردن را صادر کردند، انتفاضه سنگ و چاقو به انتفاضه اسلحه و موشک بر ضد اسرائیل مبدل شده است و وقتی رژیم صهیویستی به مسجدی در کرانه رود اردن هجوم بردند این جوانان مسلمان آن ها را مجبور به عقب نشینی کردند، امروز این جوانان با جوانان مسلح غزه یکی شدند و اسرائیل در محاصره حوانان فلسطین است.

امام جمعه مشهد به مثلث بحران و فشار بر اسرائیل اشاره و ابراز کرد: امروز اسرائیل از طرفی دچار بحران مشروعیت در داخل خودش است و نه تنها از نظر عرب ها که از نظر خود یهودی ها نیز خود را صاحب این سرزمین نمی دانند و از یک طرف در محاصره جوان مسلح فلسطینی قرار دارد و از ضلع دیگر موشک های نقطه زن از اطراف همه جای اسرائیل را مورد هجوم قرار می دهد و  اسرائیل از حفظ خود مأیوس شده است.

وی بیان داشت: امروز نه تنها خواب از نیل تا فرات از سر اسرائیل پریده است بلکه برای حفظ کشور خود دچار تردید شده است و رهبری نیز  خطاب به اسرائیل تأکید کردند:«تا 25 سال دیگر شما نیستید که چه کنید.»، این کار را «مرگ بر اسرائیل» روز قدس کرد./864/

جواد رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Ali
Singapore
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
هنگامی که محاسبات قوی هستند . امریکا را می توان به راحتی شکست داد . هنگامی که یک کاهش در تولید وجود دارد.. محاسبات ضعیف هستند ... راه حل این است که حساب های ایرانی را تقویت کنید .. در اینجا اهمیت خرید حساب های بسیار پیچیده چینی است . اگر ده هزار دانشمند چینی برای ظهور ایران کار می کرد
0
0