۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۷۹۸۳۸
حجت الاسلام والمسلمین روحانی:

روز قدس، دکترین نجات فلسطین است

روز قدس، دکترین نجات فلسطین است
مازندران - امام جمعه بابل گفت: ملت فلسطین و انتفاضه قدس با مقاومت و پایداری خود رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی را در سراشیبی اضمحلال و انقراض قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم روز قدس در مسجد فاطمه الزهرا(س) این شهرستان اظهار داشت: با گذشت بیش از چهار دهه از اقدام حکیمانه و راهبردی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری روز جهانی قدس و در حقیقت ارائه دکترین نجات فلسطین، هم اینک ملت فلسطین و انتفاضه قدس با فائق آمدن بر زنجیره‌ای از فتنه ها و توطئه‌های سازش که درصدد محو موجودیت و هویت فلسطین از سرزمین های اشغالی بوده اند، قدرتمندتر از هر مقطع تاریخی، با تکیه بر توانمندی‌های بومی به مقاومت و پایداری شگفت انگیز خود ادامه داده و رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی را در سراشیبی اضمحلال و انقراض قرار داده اند.

وی با اشاره به تغییر استراتژی ملت فلسطین در مبارزه با رژیم متجاوز صهیونیستی تصریح کرد: روزگاری در سرزمین های اشغالی مردم پس از نا امیدی از اکثریت سران جهان عرب و اسلام با دست خالی و سنگ انتفاضه آزادی قدس را بنیان گذاشتند، اما امروز رژیم صهیونیستی کابوس موشک و سلاح های پبشرفته را می بیند و متوسل به مدرن ترین ابزار برای خنثی سازی آنها شده است.

امام جمعه بابل، مسأله فلسطین را جزء موضوعات نخست دنیای اسلام و نقطه اشتراک دنیای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این مسأله مهم با بنیان گذاری امام راحل در حال حاضر به عنوان یک فرهنگ در جامعه امروز مبدل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که جایگاه قدس در جهان اسلام به دلیل آنکه قبله اول مسلمانان، محل معراج پیامبر اسلام و مهد انبیاء الهی است، جایگاهی بلند و اعلی است، تصریح کرد: قدس جایگاه بسیار والایی در اسلام دارد و این شهر در طول تاریخ اسلام همواره مورد هجوم قرار داشته، امروز نیز مورد هجمه اشغالگران قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که مسأله قدس برای مسلمانان جهان از حساسیت بالایی برخوردار و همواره به عنوان یکی از خط قرمزهای امت اسلام مطرح بوده است، ادامه داد: با این نگاه باید گفت قدس از ظرفیتی برخوردار است که می تواند جهان اسلام را به امت واحده اسلامی تبدیل کند.

امام جمعه بابل ادامه داد: عظمت قدس و حضور غیرشرعی صهیونیست‌ها در آنجا مسأله ای نیست که بتوان از آن به سادگی گذشت زیرا رژیم صهیونیستی منشأ فساد، تفرقه و هرگونه ناملایمات در منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنان خود افزود: این روز بزرگ و اراده عظیمی که برای بازپس گیری قبله اول مسلمین از چنگال صهیونیسم غاصب، در ورای این یوم‌الله نهفته است، هیچ گاه تعطیل، کمرنگ و یا به فراموشی سپرده نخواهد شد.

وی ادامه داد: گرچه امسال نیز همانند سال گذشته، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی روز قدس به صورت مرسوم برگزار نمی شود اما ولی امر مسلمین جهان بار دیگر در این روز، نقشه راه آزادسازی فلسطین اشغالی را برای امت اسلامی تبیین خواهند کرد و اراده حتمی و تخلف ناپذیر الهی مبنی بر نابودی کفر و استکبار و پیروزی مستضعفان و صالحان را نوید خواهند داد./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳
اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست ها و جبهه استکبار خیانت و خسارت جبران ناپذیری بر پیکره جهان اسلام بود.
0
0