۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۷۹۸۴۸

مروری بر مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

مروری بر مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور
رهبر معظم انقلاب و ائمه جمعه سراسر کشور همزمان با روز جهانی قدس در قالب های مختلف به سخنرانی پرداختند و اهمیت این روز را به ملت بزرگ ایران و جهان اسلام متذکر شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ائمه جمعه سراسر کشور امروز همزمان با روز جهانی قدس در قالب های مختلف به سخنرانی پرداختند و اهمیت این روز را به ملت بزرگ ایران و جهان اسلام متذکر شدند.

در زیر مروری بر اهم این سخنرانی ها خواهیم داشت:

پ/مروری بر مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

حرکت نزولی و رو به زوال رژیم صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در سخنرانی زنده تلویزیونی خودشان به مناسبت روز جهانی قدس فرمودند: در این آینده‌ی مبارک، باید هم‌افزایی کشورهای مسلمان، یک هدف عمده و اساسی باشد، و این چندان دور از دسترس به‌ نظر نمیرسد. محور این هم‌افزایی، قضیّه‌ی فلسطین به‌ معنی همه‌ی کشور، و سرنوشت قدس شریف است. این همان حقیقتی است که دل نورانی امام خمینی عظیم (رحمة‌ اللّه‌ علیه) را به اعلام روز جهانی قدس در آخرین جمعه‌ی ماه رمضان هدایت کرد.

ایشان خاطرنشان کردند: هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است. طرح ناکام «معامله‌ی قرن» و سپس تلاش برای عادیسازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، تلاشهای مذبوحانه برای فرار از آن کابوس است.

رهبر انقلاب تأکید کردند: من قاطعانه میگویم: این تلاشها به جایی نخواهد رسید؛ حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.

پ/مروری بر مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

آزادی قدس از هر زمان نزدیک تر است / قهر با انتخابات به ضرر خودمان است

آیت الله حسینی بوشهری امام جمعه قم با اشاره به اینکه امروز آزادی قدس از هر زمان نزدیک تر است، بیان کرد: امروز جبهه مقاومت بسیار قوی شده است و شاهد بودیم که مذاکرات فرسایشی مقامات فلسطین نتوانست راه به جایی ببرد؛ امروز تأسیسات هسته ای رژیم جعلی صهیونیستی در تیررس موشک های مقاومت بوده و اتفاقات اخیر در این رژیم غاصب نشانه آسیب پذیری آن است؛ امروز دیپلماسی و میدان باید در کنار هم قرار گرفته و همانطور که شر داعش را از منطقه کم کرد، فلسطین را آزاد کند.

وی رهنمودهای حکیمانه رهبری در سخنرانی امروزشان را مورد توجه قرار داد و با انتقاد از سخنان اخیر ظریف در صوت منتشر شده، مطرح کرد: اخیراً در فضای مجازی کشور سخنانی مطرح شده که دشمنان را شادمان ساخته است؛ این سخنان نباید گفته شود صرف نظر از این که منتشر بشود یا نشود؛ امروز نباید میان دیپلماسی و میدان فاصله ای قائل شد، زیرا اگر میدان نبود، تیم مذاکره کننده هیچگاه نمی توانست پشت میز بنشیند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به مسأله انتخابات 1400 اشاره کرد و با تأکید بر لزوم حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی ابراز کرد: امروز تنها راه حل مشکلات کشور حضور پرشور پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح است؛ همه بدانند قهر کردن با صندوق های رأی به ضرر خودمان تمام می شود.

وی در پایان در توصیه هایی به صدا و سیما و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداها در مناظرات سیاهنمایی نکرده، تهمت نزنند و اخلاق را رعایت کنند؛ مردم بدانند کسی که سیاهنمایی کرده و اخلاق را رعایت نکند کاندیدای اصلح نیست.

پ/مروری بر مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

رژیم غاصب در صف مقدم جبهه کفر و فلسطین در صف مقدم جبهه اسلام است

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد فلسطین را صف مقدم جبهه اسلام دانست و گفت: روز قدس اسلامی است چون اگر جبهه کفر جهانی می توانستند بر فلسطین مسلط شوند و نقطه اعتراضی در این منطقه برای آن ها وجود نداشت در این صورت دیگر اثری از اسلام در منطقه نخواهد بود بنابراین اسرائیل را به عنوان غده سرطانی آوردند تا اسلام را ریشه کن کنند و اسرائیل صف مقدم جبهه کفر و فلسطین صف مقدم جبهه اسلام است.

آیت الله علم الهدی افزود: روز قدس به عنوان روز اسلامی یعنی آمادگی همه مسلمان برای رویارویی با جبهه کفر جهانی در خط مقدم که فلسطین است، در حقیقت صف دشمن در برابر پیامبر است و شما به عنوان مسلمان در برابر این صف نمی توانید بی تفاوت باشید و باید روز قدس را روز خود بدانند و این روز را گرامی بدارند.

امام جمعه مشهد بیان داشت: روزی که امام فرمان نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس را صادر کردند، اسرائیل جنوب لبنان را تصرف کرده بود و بیشتر کشورهای اطراف خود را مورد تجاوز قرار داده بود، کرانه باختری غرب رود اردن، هسته های جولان و بخشی از صحرای سینای مصر و نواز غزه مورد تجاوز اسرائیل قرار گرفت و آروزی فرات تا نیل به عنوان آروزی استکباری در ذهن اسرائیل بود.

پ/مروری بر مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

مقاومت مسلمانان و حمایت از فلسطین، نابودی اسرائیل را رقم می‌زند

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در سخنانی به مناسب روز جهانی قدس با تبریک فرا رسیدن روز قدس و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در این ماه اظهار داشت: مسئله قدس یکی از ابتکارات امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) بود که در همان اوایل انقلاب، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس و حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند.

وی با اشاره به عظمت و تأثیرگذاری این روز افزود: مردم کشورمان هر سال بهتر از سال قبل این روز را گرامی داشتند و با راهپیمایی و تظاهرات در این روز، انزجار خود از صهیونیست‌های غاصب را اعلام کردند، البته امسال نیز متأسفانه به دلیل بیماری کرونا راهپیمایی حضوری همانند سال‌های گذشته برگزار نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: صهیونیست‌ها همیشه خیال تصرّف کشورهای اسلامی را داشته و شعار «از نیل تا فرات» را سر می‌دادند؛ آنان قطعاً به این اندازه نیز اکتفا  نمی‌کردند اما پس از گذشت 42 سال از نام‌گذاری و گرامیداشت روز قدس، هیچ یک از آرزوهای صهیونیست‌ها محقق نشده است؛ قطعاً آنان مأیوس هستند و در همان قسمت غصب شده دست و پا می‌زنند، چه برسد به اینکه بخواهند از نیل تا فرات را بگیرند.

وی گفت: صهیونیست‌ها تلاش کردند با همکاری برخی از کشورهای کوچک عربی که تحت پوشش آمریکایی‌ها هستند، اقدامات خود را به پیش برند البته و در حقیقت، این کشورها، عروسک‌هایی هستند که از خودشان هیچ اختیاری ندارند و  صهیونیست‌ها به خیال خودشان فکر می‌کنند که می‌توانند این کشورها را جذب کنند و به این جنایت خود ادامه دهند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: قطعاً مسلمانان با پیروی از دستورات امام راحل و مقام معظم رهبری، مقاومت خودشان را زیاد کردند و روز به روز در مقابل دشمنان اسلام می‌ایستند.

پ/مروری بر مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

جبهه دیپلماسی و مذاکره، قدس را نجات نخواهد داد

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه امروز جنایات رژیم صهیونیستی هنوز هم ادامه دارد، گفت: امام امت می‌فرماید، به اسرائیل مهلت جنایت‌های بی امان داده نشود.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: برخی باید بدانند که مذاکره سیاسی با سران ابرقدرت‌های جهان و جبهه دیپلماسی، قدس و فلسطین و لبنان را از چنگال صهیونیسم جهانی نجات نخواهد داد و روز به روز به روز بر جنایات اسرائیل افزوده خواهد شد.

وی طرح مسأله فلسطین برای جمهوری اسلامی را یک امر تاکتیکی ندانست و از آن بعنوان یک امر بنیانی و اعتقادی نام برد و اظهار داشت: وظیفه دینی همه مسلمانان و ملت‌ها و دولت‌های اسلامی است که این کشور اسلامی را از چنگال اسرائیل غاصب آزاد کنند و به مردم مظلوم این کشور تحویل دهند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه هرکسی امروز موضوع فلسطین را یک موضوع منطقه‌ای و شخصی و محلی قلمداد کند در خواب خرگوشی است، اظهار داشت: هرچند امروز به دلیل شیوع کرونا راهپیمایی روز قدس برگزار نشد، اما دل ما با قدس شریف و نجات آن است.

پ/مروری بر مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

امنیت و ثبات منطقه در گرو نابودی رژیم صهیونیستی و احقاق حق مردم فلسطین

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در سخنان آدینه ای خود که از ویژه برنامه رادیویی «در ساحت حضور» پخش شد، با بیان اینکه قبله نخست مسلمانان، قدس شریف بوده است، گفت: امروز باید مسلمانان با یکدیگر متحد شده و از حقوق مردم مظلوم فلسطین دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه امنیت و ثبات منطقه در گرو نابودی رژیم صهیونیستی و احقاق حقوق مردم مظلوم فلسطین است، ادامه داد: مسأله قدس و فلسطین از حساس ترین مسائل جهان اسلام، جمهوری اسلامی ایران و آزادی خواهان عالم است.

آیت الله دری نجف آبادی ظلم و تجاوزگری های رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: امروز صهیونیست ها حق و حقوق مردم مظلوم فلسطین را غصب کرده اند و حتی به آنها اجازه زندگی در اراضی و خانه های خودشان را نمی دهند.

پ/مروری بر مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

نقاط استراتژیک رژیم صهیونیستی در تیررس موشک های مقاومت قرار دارد

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های مجازی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت روز جهانی قدس، نامگذاری آخرین جامعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام راحل را اقدامی هوشمندانه و موجب حفظ و تقویت آرمان فلسطین در جهان دانست.

وی با بیان این که همان طور که امام راحل فرمودند مذاکرات سیاسی با رژیم صیهونیستی نوعی فرصت سوزی و میدان دادن به این رژیم کودک کش برای جنایت های بیشتر است، افزود: در برابر این رژیم جعلی نباید از به کار بردن سلاح گرم و زبان زور غافل شد چون این رژیم جز زبان زور چیز دیگری نمی فهمد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که این رژیم جعلی حدود 70 سال است که شکل گرفته است، ادامه داد: در این چند دهه مذاکرات بسیاری با این رژیم کودک کش صورت گرفته اما هیچ دستاوردی نداشته و حتی یک سانتی متر از خاک اشغال شده فلسطینی ها از سوی جنایت کاران صهیونیست بازگردانده نشده و آواره های فلسطینی نیز به وطن خود بازنگشتند و هر روز نیز سرزمین های بیشتری از فلسطین در حال از دست رفتن است.

وی با بیان این که تجربه این هفت دهه نشان داد که رژیم صهیونیستی تنها زبان زور و سلاح می فهمد، خاطرنشان کرد: امروز نیروی قدس در منطقه با این رژیم غاصب با همان زبانی که می فهمد در حال حرف زدن است و امروز می بینیم دامنه خطر به درون خود این رژیم جعلی کشیده شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که شهرها، نقاط استراتژیک و صنایع نظامی رژیم صهیونیستی مورد هدف موشک هایی که از مقاومت منطقه بر می آید قرار گرفته است، ادامه داد: این رژیم جنایت کار دیگر از درون هیچ امنیتی ندارد.

پ/مروری بر مهم ترین فرازهای خطبای جمعه کشور

روز قدس، دکترین نجات فلسطین است

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم روز قدس در مسجد فاطمه الزهرا(س) این شهرستان اظهار داشت: با گذشت بیش از چهار دهه از اقدام حکیمانه و راهبردی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران در نامگذاری روز جهانی قدس و در حقیقت ارائه دکترین نجات فلسطین، هم اینک ملت فلسطین و انتفاضه قدس با فائق آمدن بر زنجیره‌ای از فتنه ها و توطئه‌های سازش که درصدد محو موجودیت و هویت فلسطین از سرزمین های اشغالی بوده اند، قدرتمندتر از هر مقطع تاریخی، با تکیه بر توانمندی‌های بومی به مقاومت و پایداری شگفت انگیز خود ادامه داده و رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی را در سراشیبی اضمحلال و انقراض قرار داده اند.

وی با اشاره به تغییر استراتژی ملت فلسطین در مبارزه با رژیم متجاوز صهیونیستی تصریح کرد: روزگاری در سرزمین های اشغالی مردم پس از نا امیدی از اکثریت سران جهان عرب و اسلام با دست خالی و سنگ انتفاضه آزادی قدس را بنیان گذاشتند، اما امروز رژیم صهیونیستی کابوس موشک و سلاح های پبشرفته را می بیند و متوسل به مدرن ترین ابزار برای خنثی سازی آنها شده است.

امام جمعه بابل، مسأله فلسطین را جزء موضوعات نخست دنیای اسلام و نقطه اشتراک دنیای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: این مسأله مهم با بنیان گذاری امام راحل در حال حاضر به عنوان یک فرهنگ در جامعه امروز مبدل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که جایگاه قدس در جهان اسلام به دلیل آنکه قبله اول مسلمانان، محل معراج پیامبر اسلام و مهد انبیاء الهی است، جایگاهی بلند و اعلی است، تصریح کرد: قدس جایگاه بسیار والایی در اسلام دارد و این شهر در طول تاریخ اسلام همواره مورد هجوم قرار داشته، امروز نیز مورد هجمه اشغالگران قرار گرفته است.

ارسال نظرات