۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۷۹۸۷۱
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

وضعیت اقتصادی کنونی حاصل عدم توجه به ظرفیت‌های درونی و اعتماد به غرب است

وضعیت اقتصادی کنونی حاصل عدم توجه به ظرفیت‌های درونی و اعتماد به غرب است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: وضعیت اقتصادی کنونی حاصل عدم توجه به ظرفیت‌های درونی و اعتماد به غرب است و راه نجات از آن نیز تکیه بر توان و توانمندی داخلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به ضرورت تلاش برای تحقق دولت جوان حزب‌اللهی، به تبیین بایسته‌های گفتمان اقتصادی در دولت جوان حزب‌اللهی پرداخت.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در طول دوران زعامت و رهبری تأکیدات فراوانی بر موضوع اقتصاد به‌عنوان اولویت اول کشور داشتند و در این زمینه هشدارهای تکان‌دهنده‌ای را به مسؤولین جامعه دادند؛ به‌گونه‌ای که بیش از دو دهه قبل فرمودند: «جنگ بعدی، جنگ نظامی نخواهد بود که مدام ملت را با جنگ نظامی تهدید می‌کنند؛ بلکه جنگ بعدی جنگ اقتصادی خواهد بود و دشمن از طریق مضایقه در خرید غذا، دارو و نفت بر ما فشار می‌آورد» و دستور دادند که برای آن روز فکری بکنند ولی این فرمایش و دستور رهبر انقلاب جدی شنیده نشد و مسؤولین باز هم با بیان توهم توطئه از کنار این تدبیر حکیمانه گذشتند و نتیجه نشنیدن، غفلت‌ها و بی‌تدبیری‌ها وضعیت فعلی است.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کنونی حاصل عدم توجه به ظرفیت‌های درونی و اعتماد به غرب است، اضافه کرد: از طرفی هم کسانی رأی آوردند و انتخاب شدند که نه اعتقادی به جنگ اقتصادی داشتند و نه برنامه‌ای جدی با رویکرد مبانی دینی و انقلابی برای حل مشکلات اقتصادی کشور و عمدتاً نسخه آن‌ها برای اقتصاد، همان نسخه غربی‌ها و نگاه به آنان است؛ لذا حضرت آقا در کالبدشکافی این معضل فرمودند راه نجات کشور از این وضعیت و بحران اقتصادی دولت جوان حزب‌اللهی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی دولت جوان حزب‌اللهی، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در تعریف دولت جوان حزب‌اللهی فرمودند دولتی است که آغشته در چنبره تار عنکبوت رانت نباشد و صحبت از جوانی شهید سلیمانی هم به این معناست.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: در کنار این ویژگی دولت جوان حزب‌اللهی دولت پاکی و بازگشت به فطرت، خلاقیت و نوآوری است و دولت جوان مؤمن، دولت باز کردن راه‌هایی است که هنوز غربی‌ها به آن نرسیده‌اند.

وی تصریح کرد: نگاه دولت حزب‌اللهی نگاه به آمریکا و اروپا و صندوق بین‌المللی پول نیست به دنبال توافق و مذاکره نیست؛ چراکه توافق و مذاکره مشکلی را حل نمی‌کند و وضعیت فعلی کشور از نگاه به غرب و رانت عایدی بدون تلاش به دست آمده و باید با آن مبارزه شود./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات