۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۸
کد خبر: ۶۷۹۹۲۴

بررسی تخلفات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون اصل 90

رئیس ‌کمیسیون اصل نود مجلس گفت: تخلفات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون اصل 90 بررسی و دبیرکل این نهاد به کمیسیون فرا خوانده می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگویی اظهار داشت: به دنبال تخلفات صورت گرفته از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که یکی از آن‌ها عدم اعمال افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برای کتابداران با وجود داشتن منابع مالی لازم بوده است، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کمیسیون اصل نود فراخوانده شده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی‬ با تاکید بر اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تخلفاتی صورت گرفته افزود: با توجه به شکایاتی که مکرر به کمیسیون اصل نود واصل شده است، کمیسیون برای برخورد با این تخلفات از ابزار‌های قانونی خود استفاده خواهد کرد.
 
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در ابتدا ما طی مکاتبه‌ای با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص یکی از تخلفات به نهاد سوال کردیم و پاسخی مبهم از نهاد کتابخانه‌ها دریافت شد که قانع کننده نبود در مکاتبه بعدی کمیسیون اصل نود با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سوالاتی پیرامون چند تخلف دیگر نهاد کتابخانه‌ها انجام داد که تا کنون بی پاسخ مانده است؛ بنابراین دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به کمیسیون اصل نود فراخوانده شد تا به همه موارد به صورت دقیق پاسخ دهند.

پژمانفر گفت: همه تخلفات مطرح شده در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت که یکی از آن‌ها احقاق حقوق کتابداران است و نتیجه آن باید افزایش ۷۵ درصد حقوق کتابداران شامل ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم و ۲۵ درصد افزایش حقوق سالانه باشد.
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نقی
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷
سلام متاسفانه 25 درصد را نهاد هنوز اعمال نکرده است
0
0