۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۷۹۹۳۳

تلاش جاکارتا برای ایجاد بهترین مرکز مطالعه قرآن در جهان

تلاش جاکارتا برای ایجاد بهترین مرکز مطالعه قرآن در جهان
انستیتو علوم قرآن (IIQ) جاکارتا تلاش دارد که تا سال 2028 بهترین و مهمترین مرکز مطالعه و تحقیق قرآن در جهان شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، انستیتو علوم قرآن (IIQ) جاکارتا تعهد یا چشم انداز دارد که تا سال 2028 بهترین و مهمترین مرکز مطالعه و تحقیق قرآن در جهان شود.

برای تحقق بخشیدن به این چشم انداز، به روشها و تلاشهای مختلف انجام شده و می شود، از جمله ارائه دوره های تخصصی برای کارشناسی در رشته های علوم تجوید (1-2)، علوم نغم (1-4)، علوم قرآن (1-4)، علوم قرائات (1-4)، و علوم رسم عثمانی. نه تنها این، همه دانشجویان نیز باید علاوه علوم مختلف مطابق با رشته های تحصیلی خود، قرآن را حفظ کنند.

دکتر خزیمه تاهیدو یانگو، رئیس این انستیتو در مراسم نزول قرآن و چهل و چهارمین بزرگداشت این انستیتو به صورت آنلاین، اظهار داشت، "در سطح تحصیلات تکمیلی، تمرکز بر تعمیق مطالب در زمینه قرآن و همچنین علوم مبتنی بر قرآن مانند احکام اقتصاد اسلامی و معارف اسلامی است."

در برنامه علوم قرآن و تفسیر، حفظ قرآن برای همه سطوح اعم از لیسانس، فوق لیسانس و دکترا لازم است. این یکی از تلاش ها برای اجرای عملی تحقق چشم انداز IIQ جاکارتا است. به سایر برنامه ها، تقویت علمی عمیق مبتنی بر قرآن داده می شود تا به تعالی و متمایز بودن مطالعات دانشگاهی همه برنامه های تحصیلی IIQ جاکارتا تبدیل شود. امید است که بتوان مطالعات قرآن را با انواع رویکردهای جامع تر، اعم از سنت های شرقی و غربی گسترش داد.

تمرکز بر تعمیق قرآن در همین راستا، لقمان حکیم سیف الدین، وزیر دین اندونزی 2014-2019 از IIQ قدردانی کرد، زیرا از 44 سال پیش تاکنون به یک موسسه آموزش عالی اسلامی ویژه خواهران تبدیل شده است که به طور خاص قرآن را مطالعه مي كند. وجود IIQ اساساً اثبات است و همچنین نمودی از مسئولیت زنان مسلمان اندونزیایی به عنوان حافظان قرآن در نقش ها و روابط اجتماعی آنها در جامعه است. وی تأکید کرد که IIQ وسیله و مکانی ای برای تولد دانشمندان زن اندونزی است.


بنابراین، لقمان از خواهران طلبه در مدارس شبانه روزی مختلف اسلامی در این كشور دعوت كرده است تا تحصیلات خود را در سطح بالاتر در IIQ ادامه دهند. زیرا با ادامه تحصیل در IIQ، سطح وسطیه یا اعتدال بودن دیدگاه ها، نگرش ها و عملکردهای جامعه اسلامی حفظ می شود. در پایان گفت، "همه ما مسئول غلبه بر وجود دیدگاه ها، نگرش ها و عملکردهای نامتناسب دینی در دیدن موقعیت زنان هستیم که به درک و عمل بیش از حد دینی فراتر از مرزها و افراط منجر شود./۹۸۸/تنظیمی

منبع: رایزنی فرهنگی ج اا اندونزی

ارسال نظرات