۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۷۹۹۴۱
دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر لرستان:

پذیرش مسؤولیت ها امانت الهی است

پذیرش مسؤولیت ها امانت الهی است
لرستان - حجت الاسلام حقیان با بیان اینکه پذیرش هر مسؤولیتی امانت الهی است، گفت: با توجه به مؤلفه های امانت داری باید برای خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان تلاش کرد.

حجت الاسلام رضا حقیان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، خدمت به مردم را عبادت خواند و بیان داشت: پذیرش مسؤولیت امانت الهی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان لرستان به اهمیت امانت از نگاه دین مبین اسلام اشاره کرد و افزود: امانت بین انسان و خود انسان، امانت بین انسان و دیگران و امانت بین خدا و انسان از اقسام امانت هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولیت در دین مبین اسلام امانتی از جانب خداوند متعال به انسان ها درحکومت اسلامی است، در این امانت الهی باید امانت دار خوبی باشیم و خیانت نکنیم.

حجت الاسلام حقیان به شرایط امانت داری با توجه به سیره امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: رعایت تقوای الهی نخستین شرط امانت داری است.

وی مشورت، منظم بودن در رفت و آمدها، شناخت نسبت به وظایف خود، داشتن تعهد و عدالت را از دیگر مؤلفه های امانت داری عنوان کرد و تصریح کرد: در همه امور باید خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانیم.

گره گشایی از کار مردم وظیفه مدیران و مسؤولان ست

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه فلسفه وجودی تشکیل حکومت گره گشایی از کار مردم و مدیریت اوضاع و وظایف نسبت مردم است، بیان کرد: کارمندان و مدیران خود را خادم مردم بدانند و برای رفع مشکلات مردم همت جهادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه عدالت یکی از مؤلفه های مهم امانت داری است، خاطرنشان کرد: در انجام امور و برخورد با مردم باید عادلانه رفتار کنیم.

حجت الاسلام حقیان خاطرنشان کرد: در انجام امور و پذیرش مسؤولیت ها باید خدای متعال را ناظر بر اعمال خود بدانیم، با رفتار عادلانه و در سایه مدیرت جهادی و انقلابی برای خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات آنان گام برداریم./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات