۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۶۸۰۰۰۱
نقد عملکرد اقتصادی دولت؛

مداخلات ارزی رییس جمهور و تأثیر آن در اقتصاد کشور و معیشت مردم

مداخلات ارزی رییس جمهور و تأثیر آن در اقتصاد کشور و معیشت مردم
رئیس کمیسیون اصل نود گفت: طی گذشت هشت سال، نابسامانی‌ها، افزایش مشکلات مردم و کوچک شدن سفره‌های مردم را شاهد بودیم ولی قطعاً دولت این موضوع را تمکین نمی‌کند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه دولت هیچ یک از مشکلات اقتصادی فعلی را به گردن نمی‌گیرد و به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است، گفت: طی گذشت هشت سال، نابسامانی‌ها، افزایش مشکلات مردم، کوچک شدن سفره‌های مردم و... را شاهد بودیم ولی قطعاً دولت این موضوع را تمکین نمی‌کند.

وی در رابطه به حاشیه پردازی دولت در مسائل مختلف تحلیلی ارائه کرد و اظهار داشت: آنها برای اینکه نپذیرند عامل مشکلات بودند، فرافکنی می‌کنند و ذهن مردم را با هر مسأله کوچکی به این طرف و آن طرف می‌برند تا کسی نتواند آنها را بازخواست کند که چرا چنین وضعیتی را پدیدد آورده اید.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها می‌خواهند مردم بپذیرند که مشکلات کشور ناشی از عوامل بیرونی است؛ اگرچه درصد خیلی کمی از مشکلات ما بیرونی است ولی غالب مشکلاتی که ما در بحث معیشت و اقتصاد داریم، سوء مدیریتی است که شکل گرفته است.

وی به بیان برخی از سوء مدیریت‌ها که تبعات سنگینی را به دنبال داشته پرداخت و تصریح کرد: دخالت‌های نابجای مسئولان که فراوان هم اتفاق افتاد یکی از مهمترین علل نابسامانی اقتصادی بود که تبعاتش دامنگیر مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه شد؛ به عنوان مثال مداخلات ارزی که از جانب شخص رئیس‌جمهور صورت پذیرفته بود و اقداماتی از این قبیل عامل اصلی است و مردم تأثیر آن را در زندگی روزمره‌شان مشاهده می‌کنند.

ارسال نظرات