۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۸۰۰۸۹

بیانیه علمای اهل سنت استان گلستان به مناسبت عید فطر

بیانیه علمای اهل سنت استان گلستان به مناسبت عید فطر
شورای استهلال اهل سنت استان گلستان در بیانیه ای مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر را نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای استهلال اهل سنت استان گلستان در بیانیه‌ای مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر را نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی اعلام کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

ما اعضای ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان با تکیه بر معارف الهی، آیات وحی و سیره و سنت رسول اکرم (ص)، همه تحرکات دشمنان و خصوصاً عزت و سربلندی مسلمانان جهان را رصد کرده و با تعامل و تشریک مساعی برادران دینی از مذاهب مختلف اسلامی، فرصت هرگونه اختلاف و تفرقه افکنی را از آنها خواهیم گرفت.

علمای آگاه و روشن حوزه‌های علمیه از مذاهب مختلف اسلامی در طول تاریخ و تمدن سترگ این مرز و بوم نشان داده‌اند همواره با تعامل و تفاهم و گفتگوهای برادرانه اما صریح و علمی به راهی روشن و مشترک برای اتحاد و پیوند مستحکم‌تر دینی و ملی و ناامیدی دشمنان گام بر می‌دارند.

یکی از راه‌های مؤثر و اساسی در ایجاد وحدت بین صفوف امت اسلامی در ایران و جهان اسلام، تشکیل مجمع عالی استهلال با حضور علما و اندیشمندان فقهی و نجومی برجسته دنیای اسلام است.

اعضای ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان با تاکید بر آموزه‌های وحی معتقدند رمز عبور از همه بحران‌ها و پیروزی بر دنیای کفر و شرک و نفاق، رهبری واحد و وحدت کلمه است و مصمم بوده و عزم خود را جزم کرده‌اند که عید فطر امسال و همه سال‌های بعد را منصه ظهور وحدت شکوهمند مسلمانان حول محور ولی امر و رهبر معظم انقلاب اسلامی نمایند.

ما اعضای ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان، به پاس نعمت وحدت و اتحاد و برادری، پیشانی شکر و سپاس بر آستان کبریایی خداوند متعال می سائیم و دست در دست برادران از همه مذاهب اسلامی اعلام می‌کنیم:

مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر، نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی می‌باشد.

همچنین در ادامه بیانیه آمده است که حلول هر ماه قمری شرایطی دارد که در صورت رؤیت توسط هر فرد مسلمان باید مراتب جهت بررسی صحت و سقم آن به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و یا دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان اعلام گردد.

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات