۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۶۸۰۱۲۵
عضو پارلمان پنجاب پاکستان:

حمله به خردسالان مدرسه سیدالشهدا غم کشتار کودکان پاکستان را تازه کرد

حمله به خردسالان مدرسه سیدالشهدا غم کشتار کودکان پاکستان را تازه کرد
خانم نقوی حمله به مدرسه سید الشهدای کابل افغانستان را به شدت محکوم کرد و گفت: حمله به خردسالان مدرسه سید الشهدا یاد و خاطره کشتار کودکان پاکستان را زنده کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، خانم زهرا نقوی عضو پارلمان پنجاب پاکستان و دبیرکل شاخه زنان مجلس وحدت مسلمین پاکستان، در سخنانی حمله به مدرسه سید الشهدای کابل افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها دانش آموزان این کشور شد، را به شدت محکوم کرد و گفت: حمله به خردسالان مدرسه سید الشهدا یاد و خاطره غمگین کشتار کودکان مدرسه نظامی شهر پیشاور پاکستان را زنده کرد.

وی با بیان این که رسانه های محلی افغانستان تاحالان از کشته شدن هفتاد و دو نفر و زخمی شدن صد و پنجاه نفر حکایت دارند، گفت: ظالم با راه اندازی کشت و کشتار دانش آموزان می خواهد از تربیت یک قوم با شعور و تحصیل کرده جلوگیری کند، در چنین موقعی وظیفه تمام انسان های جهان این است که جلوی تکرار چنین فاجعه را بگیرند و این اعمال را به شدت محکوم کنند.

این عضو فعال سیاسی پاکستان با اشاره به این که دانش آموزان دختر و پسر سرنوشت آینده یک ملت و کشورهستند، ابراز داشت: دشمنان خدا با انجام عملیات تروریستی در ماه ضیافت الهی و کشتار خردسالان بی گناه آینده افغانستان را نشان کرده اند.

وی با تاکید به این که کشورهای منطقه برای پایان دادن جنایات های طولانی مدت در منطقه و مقابله با گروه های تروریستی، گامی مستحکم و جدی بردارند، افزود: برای توسعه و آبادانی منطقه نابودی گروه های تروریستی و اخراج حامیان آنان از جمله آمریکا از منطقه ضروری است.

خانم نقوی در آخر گفت: دولت افغانستان برای امنیت شهروندان و حفظ امنیت کشور برنامه ریزی مناسب کند و برای مقابله با گروه های تروریستی گام های جدی را بردارد.

یادآوری می شود که شنبه گذشته انفجاری مهیب در نزدیکی مدرسه دخترانه سید الشهدا در شهر کابل افغانستان رخ داد که منجر به کشته زخمی شدن ده ها دانش آموزان این کشور شد، اکثر قربانیان این انفجار دانش ‌آموزان 11 تا 15 ساله بودند.

شبکه طلوع به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که سه انفجار پیاپی در نزدیکی این مدرسه و هنگام ترک محل از سوی دانش ‌آموزان رخ داده است.

قابل ذکر است که در تاریخ ۱۶ دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی اعضای طالبان به مدرسه ابتدایی شھر پیشاور پاکستان متعلق به فرزندان نظامیان ارتش حمله کردند.

در این حمله هفت مرد مسلح وابسته به جنبش طالبان پاکستان وارد این مدرسه شدند و بروی دانش‌آموزان و کارکنان آتش گلوله گشودند.

اعضای طالبان در این حمله ۱۴۹ تن را کشتند و ۱۲۲ تن دیگر را زخمی کردند، و دانش اموزان کشته شده بین ۸ تا ۱۸ ساله بودند.

عملیات نجات توسط گروه‌های سرویس ویژه صورت گرفت و هشت ساعت به طول انجامید که در جریان آن ۷ مهاجم مسلح کشته شدند و ۹۶۰ تن نیز نجات یافتند.

سرلشکر عاصم باجوه سخنگوی ارشد نظامی در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که طالبان هدف از این حمله را انتقام‌گیری از خانواده نظامیان ارتش عنوان کرده است./988/

ارسال نظرات