۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۸۰۲۲۷
آیت الله عبدالهی:

عید فطر ثمره یک ماه تلاش، ایمان و صبر مومن در راستای انجام فرامین الهی است

عید فطر ثمره یک ماه تلاش، ایمان و صبر مومن در راستای انجام فرامین الهی است
کرمانشاه - آیت الله عبدالهی گفت: عید فطر در نزد مسلمین از جایگاه بسیار والایی برخوردارست، فطر ثمره یک ماه تلاش، ایمان و صبر مومن در راستای انجام فرامین الهی و دینی است.

آیت الله عبدالخالق عبدالهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر اظهار داشت: عید فطر در نزد مسلمین از جایگاه بسیار والایی برخوردارست، این عید ثمره یک ماه تلاش، ایمان و صبر مومن در راستای انجام فرامین الهی و دینی است.

این شاگرد برجسته امام خمینی (ره) در ادامه سخنان خود بیان کرد: کسانی که سعادت یافتند و ماه رمضان را در مسیر عبودیت خداوند متعال طی کردند، بی‌گمان به فلسفه واقعی و لایناهی پرودگار پی برده‌اند و عید فطر پاداش این بندگی است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود گفت: حضرت علی (ع) در کتاب نهج البلاغه می‌فرمایند که «همانا روز عید فطر برای افرادی عید است که خداوند روزه آنان را قبول کرده باشد و سعی و تلاش آنان مورد شکرگزاری و تشکر الهی قرار گرفته باشد».

آیت الله عبدالهی اظهار داشت: همچنین این حضرت می‌فرمایند هر روزی که در آن گناهی از سوی مومن صورت نگیرد، عید می‌باشد لذا عید سعید فطر از این جایگاه والا برخوردار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه والای شب عید فطر اشاره نمود و عنوان کرد: در دین اسلام و احادیث و روایات بسیاری جایگاه ارزشمند شب عید سعید فطر به کرار بیان شده تا جایی که بر احیای این شب و برپایی نماز و عبادت خداوند متعال تاکید شده است.

این شاگرد برجسته امام خمینی (ره) به برخی از آداب ویژه شب عید سعید فطر اشاره کرد و بیان داشت: در این شب ارزشمند مومن دو رکعت نماز می‌خواند که در رکعت اول بعد از «حمد» هزار بار سوره توحید و در رکعت دوم بعد از حمد یک بار سوره توحید را قرائت می‌کند.

آیت الله عبدالهی تاکید کرد: همچنین براساس احادیثی از رسول اکرم (ص) و امام محمد باقر آمده است که «در روز اول ماه شوال منادی ندا می‌دهد ای مؤمنان برای دریافت پاداش‌های خود بشتابید».

این شاگرد برجسته امام خمینی (ره) در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم که خداوند متعال عبادات و بندگی همه ما را در این ماه مبارک قبول کرده باشد و شایستگی بندگی پروردگار نصیب همه ما شود./1400/

ارسال نظرات