۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶
کد خبر: ۶۸۰۳۳۴

راهبرد پیروزی جهانی بر کفر و الحاد و تبعیض

راهبرد پیروزی جهانی بر کفر و الحاد و تبعیض
حجت الاسلام رضوی مهر گفت: امید است که در عید فطر هم به امت واحده قرآنی که یکی از راهبردهای پیروزی جهانی مسلمین بر کفر و الحاد و تبعیض است نائل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی رسا با اشاره به اهمیت عید فطر اظهار داشت: در اعیاد اسلامی در روایات تاکید شده است که عیدهای خود را با تکبیر زینت دهید و در میان مسلمین مرسوم است که در عید فطر و قربان با ذکر "الله اکبر" این روزها را بزرک می شمارند و در حقیقت عید فطر در واقع جشن بندگی است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عید فطر لیاقت بندگان خدا را در دریافت هدایای الهی رقم خواهد زد آن هم بعد از یک ماه روزه داری و عید فطر برای روزه داران لقا الله است هر چند که از امام علی(ع) وارد شده است که روز عید روزی است که بنده در آن معصیتی مرتکب نشود.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تصریح کرد: عید فطر به معنای بازگشت انسان به فطرت الهی خویش است که این فطرت به دنبال تکامل در سایه تهذیب و تزکیه به دنبال عبادت است و روز عید روز لبخندها و گذشت است و روز ترنم دریافت بشارت های الهی است.

وی ادامه داد: ماه خوب خدا؛ رمضان فطرت ها بیدار می شود و روز عید فطر اوج بیداری فطرت ها است روزی که عیار بندگی و عبودیت نتیجه قنوت ها و قیام در نیمه شب و نتیجه امساک و کمک های مومنانه موجب می شود که سرشت انسان ها، انسان را به ستایش می ایستد.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه با اشاره به اهمیت روز عید فطر گفت: عید فطر بزرگترین عید بندگی است و این عید بزرگ را به همه مسلمین جهان و ولی امر مسلمین تبریک گفته و امید است که با عید منتظران عالم رقم بخورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عید فطر همان گونه ای که فطرت ها تلنگر می خورد تا به بندگی که اصل سرشت فطرت ها است؛ برسند امید است که در عید فطر هم به امت واحده قرآنی که یکی از راهبردهای پیروزی جهانی مسلمین بر کفر و الحاد و تبعیض است نائل شویم.

ارسال نظرات