۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۸۰۳۵۹
زعیم حوزه علمیه خوزستان:

ابوالشهید بودن، افتخار روحانیت است

ابوالشهید بودن، افتخار روحانیت است
آیت الله موسوی جزایری گفت: ابوالشهید بودن برای روحانیت افتخار است چرا که نشان می دهد روحانیت همواره در عمل به گفته هایشان برای دعوت مردم پیشتاز بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، زعیم حوزه علمیه خوزستان، شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد ارتحال سید علاءالدین موسوی جزایری در مصلای مهدیه اهواز با اظهار خوشحالی از حضور در مراسم مذکور عنوان داشت: خود را مدیون سید علاءالدین می‌دانیم، چنین شخصیت جلیل القدری به راستی حجت اسلام، آیت حق، مورد وثوق و اعتماد، اهل تقوا و بصیرت، جهاد در راه خدا و استقامت در دین بود.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با اشاره به معاشرت شان با سید علاءالدین خاطرنشان کرد: پیش از تشرف به نجف، در شوشتر سید مرتصی آل غفور، محمدعلی سبط النبی سید علاءالدین و شیخ هاشم حسن زاده رفاقت صمیمانه‌ای داشتند و فعالیت هایشان را بصورت گروهی انجام می‌دادند که بزرگترین شان سید مرتضی آل غفور بود، این بزرگواران از علمای شهرستان بودند که بعد‌ها به اهواز منتقل شدند و بازدید‌ها و سفر‌های زیارتی را با هم انجام می‌دادند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سید علاءالدین موسوی جزایری که عموی اینجانب هستند، پدر شهید بود؛ برای شهید و شهادت احترام بسیاری قائل هستیم و سید حسین فرزندشان بر حسب وظیفه به جبهه رفتند و مفقودالاثر گشت که در این میان عمویمان تلاش‌های بسیاری برای یافتن فرزند انجام داد.

آیت الله موسوی جزایری اضافه کرد: عمویمان در راه خدا، فرزندشان را تقدیم کرد و در چنین راهی صبر نمود، ابوالشهید بودن برای روحانیت یک افتخار است، چنین افتخاری نشان می‌دهد که روحانیت فقط ننشست و حرف زد بلکه پیشتاز در گفته هایشان برای دعوت مردم به میدان نبرد بودند و فرزندان شان را پیشقدم کردند.

وی با بیان اینکه پیش از بلوغ کامل (۱۶ سال) امکان اعزام فرزند به جبهه ممنوع بود، اظهار داشت: در دوران جنگ فرزندانم به سن قانونی اعزام به جبهه نرسیده بودند هر چند که سید رضا اصرار زیادی برای حضور در جبهه داشت، اما چنین امری برای شان مهیا نشد و به هیچ وجه مورد پذیرش قرار نگرفتند و فضیلت ابوالشهید بودن از ما سلب شد.

زعیم حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: روحانیت ما همچون بنی اسرائیل نیست که مردم را به نیکی دعوت کند و خود عامل بدان نباشد، روحانیت و علمای ما هیچ کوتاهی انجام ندادند و با همه توان در جبهه حضور پیدا کردند و رو سفید بیرون آمدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه روحانیت ما عزیزان خود را در راه خدا تقدیم کردند، بیان داشت: شهدای روحانی عاشق شهادت و والدین مشوق چنین انتخابی بودند، چنین شهادتی یک افتخار است.

آیت الله موسوی جزایری افزود: عمویمان سید علاءالدین، هرگز در پی اسم و رسم و منصب نبود هر کاری که می‌توانست را انجام می‌داد و به دنبال آیت اللهی و شخصیت و مقام نبود، چنین ویژگی‌هایی کاملا مشهود بود و هوس مقام و اظهار شخصیت را نداشت و کارهایشان برای رضای خدا بود.

وی گفت: از ویژگی‌های سید علاءالدین، شیخ هاشم حسن زاده و آیت الله محمد جزایری تسلط کامل بر مسائل شرعی است و در این باره در دفترمان پاسخگوی مسائل شرعی شدند آن هم بدون هیچگونه چشمداشتی بلکه با کمال تواضع حضور پیدا می‌کردند و به مراجعات عموم بصورت تمام و کمال پاسخ می‌دادند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: ما روحانیت باید مسائل شرعیه را خوب بلد باشیم تا در جوابدهی اشتباه نکنیم، شهادت می‌دهم آقایانی که نام بردم بسیار به مسائل شرعی مسلط بودند، استحضارات شان از مسائل فقهیه بسیار عالی بود حتی به تدریس می‌پرداختند و همه کارهایشان برای خدا بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقوا دیگر ویژگی عمویمان سید علاءالدین بود، عنوان داشت: در علمای شوشتر و دزفول و سلف، تقوای عجیبی مشاهده می‌نمودیم، زهد و تقوا و تواضع و اخلاص از ویژگی چنین علمایی بود.

وی با بیان اینکه فرزندان سید علاءالدین متدین هستند، تصریح کرد: اعتقاد به ولایت فقیه و ارادت به جمهوری اسلامی، امام و رهبری دیگر ویژگی عمویمان است که در رفتار التزام شدیدی به این مسائل داشتند و در کنار شیخ هاشم حسن زاده، مرید نظام جمهوری اسلامی بودند. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Bulgaria
۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
رحمت الهی بر ابو العلاء جزایری
1
0