۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۸۰۴۶۹
عذرخواهی رامبد جوان؛

توهین قهقه‌ای خندوانه به نویسندگان؟!

توهین قهقه‌ای خندوانه به نویسندگان؟!
رامبد جوان از آنچه در «خندوانه» نسبت به بی‌احترامی به نویسندگان رخ داد، عذرخواهی کرد و آن را حاصل بی‌ملاحظگی خودش، تیم خندوانه و پخش شبکه نسیم دانست.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، برنامه «خندوانه» چهارشنبه شب ۲۲ اردیبهشت و در آستانه عید از فوتبالی‌هایی، چون خداداد عزیزی و فیروز کریمی به برنامه دعوت به عمل آورد و با آن‌ها بازی‌هایی را ترتیب داد. در یکی از این بازی‌ها جواب کریمی و عزیزی به سؤال مسابقه درباره نام بردن از سه نویسنده باعث واکنش‌هایی شد که در نگاه مخاطبان برنامه تعبیر به بی‌احترامی به نویسندگان شد و بدتر از جواب آن‌ها خود رامبد جوان بود که به نوعی با خنده به پاسخ‌های فیروز کریمی واکنش نشان داد. ویدئوی این بخش از برنامه در شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرد و طی یکی دو روز گذشته جمعی از نویسندگان و منتقدان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های انتقادی به آن نشان دادند. منتقدان بیش از همه سمت و سوی انتقادشان را متوجه رامبد جوان کردند که چرا نه تنها واکنشی درخور به سخنان فیروز کریمی نشان نداده بلکه با خنده‌های پی در پی به نوعی این سخنان را تأیید کرده است. برنامه خندوانه با حضور خداد عزیزی و فیروز کریمی به طور عادی یکی از پربیننده‌ترین قسمت‌های این برنامه پرطرفدار را به خود اختصاص داده است و همین پربیننده بودن سبب می‌شود انتظارات از رامبد جوان به عنوان مجری برای کنترل میهمانان بی‌مبنا نباشد، با این حال به نظر می‌رسد خنده رامبد جوان را باید به حساب سهل‌انگاری او در مدیریت میهمانان برنامه‌اش گذاشت، نه غرض‌ورزی نسبت به جامعه نویسندگان. شب گذشته رامبد جوان در پیامی نسبت به آنچه در برنامه رخ داد عذرخواهی کرد.


متن عذرخواهی رامبد جوان را در زیر می‌خوانید:

«سلام به اهالی قلم.

در برنامه خندوانه چهارشنبه شب در کنار دو مهمان محترم، لحظه‌ای پیش آمد که برای من غیرقابل کنترل شد و متأسفانه واکنش من تنها خندیدن بود. واقعاً از پخش این لحظه هم بسیار متأسفم و این هم به خاطر بی‌دقتی و بی‌ملاحظگی من و تیم خندوانه و تیم پخش شبکه نسیم است. اینجانب از همه اهالی قلم در کل تاریخ بزرگ این کشور با آثار جاودانشان تمام‌قد عذر می‌خواهم و یقین می‌دهم هیچ وقت چنین اتفاقی نخواهد افتاد. من همیشه با افتخار مخاطب و خواننده آثار لذت‌بخش و بی‌مثال ادبیات کشورمان بوده‌ام و هستم و خواهم بود و هیچ‌گاه از ترویج کتابخوانی در هر موقعیتی که داشته‌ام و خواهم داشت، دریغ نکرده و نخواهم کرد. در اولین ضبط برنامه «خندوانه» در برابر این قشر بزرگ و اندیشمند و دردکشیده عذرخواهی خواهم کرد.»
ارسال نظرات