۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۸۰۵۳۶
حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد؛

شعار هر خانه یک ستاد آیت الله رئیسی، مبنای فعالیت شورای ائتلاف در مازندران

شعار هر خانه یک ستاد آیت الله رئیسی، مبنای فعالیت شورای ائتلاف در مازندران
مازندران - حچت الاسلام یعقوبی با اشاره به شعار هر خانه یک ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی گفت: ما هم بر همین اصل فعالیت های خود را در مازندران آغاز می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام نصیرالدین یعقوبی، رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران امروز در مراسم افتتاحیه ستاد مرکزی انتخابات ریاست جمهوری جبهه انقلاب اسلامی مازندران به نظریه ولایت فقیه امام راحل اشاره کرد و گفت: الگویی که امام راحل بر اساس آن حکومت اسلامی را بنیان نهادند بر پایه قوانین اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) بوده است.

وی ادامه داد: به منظور فهم دقیق این الگوی ارزشمند لازم است تا معرفت شناسی، اصول فهم هستی، پایه های اعتقادی، منطق، معرفت دینی و بنیان های شناخت ارزش ها و نوع نگاه انقلاب به هستی و همچنین اسلام شناخته شود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که دینی که انقلاب اسلامی طرفدار آن است دینی است که انقلاب می کند و اسلامی است که پرچم معنویت و عبودیت را در جهان بر افراشته می کند و بشر خسته شده از نظام های مادی را به خود دعوت می کند، ادامه داد: این اسلام پیروان خود را به وضع جدیدی از زندگی دعوت می کند و در خدمت صاحبان قدرت و رؤسای شرق و غرب قرار نمی گیرد.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: اسلامی که انقلاب اسلامی به آن دعوت می کند اسلام ناب و انقلابی، اسلام اصیل، ظلم ستیز، سازش ناپذیر، دور از تحریف و مبرای این است که بازیچه دست هواها و هوس ها شود.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه سخنان خود به جایگاه انسان از دیدگاه اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که در اسلام با نگاه توحیدی انسان نقش توحیدی دارد، گفت: مسائلی مانند عدالت، امنیت، رفاه و عبادت برای سعادتمندی انسان است.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران با بیان این که نجات انسان در عمل به وظایف است، ادامه داد: وظایف اجتماعی، ایجاد عدالت، حکومت حق، مبارزه با ظلم و فساد همه جز مقدمات همان نجات است.

وی با اشاره به این که از نظر اسلام آفرینش محور وجود انسان می چرخد، گفت: تکریم تکوینی و تکریم تشریعی با مسائلی که در حکومت اسلامی و نظام اسلامی برای انسان معین شده در مکتب سیاسی امام راحل نیز هویت انسانی هم ارزشمند، دارای کرامت، قدرت مند و کارساز است.

حجت الاسلام یعقوبی با بیان این که انقلاب اسلامی بر اساس مکتب توحیدی بنا شده است و مکتب توحیدی اساس آن بر تکریم انسان و مردم شریف است، گفت: بنابراین همه ما امروز وظیفه داریم در تحقق دولت اسلامی در نظام جمهوری اسلامی کوشش کنیم تا به وظیفه و تکلیف نهایی خود عمل کرده باشیم.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مازندران در ادامه سخنان خود به ویژگی ها و شاخصه های دولت اسلامی اشاره کرد و با بیان این که یکی از ارزش های دولت اسلامی عدالت اجتماعی است، ادامه داد: مقابله با فقر و ناامنی، استقلال همه جانبه و اقامه حکومت صالحان از جمله دیگر ارزش های دولت اسلامی است.

وی همچنین به اصول دولت اسلامی اشاره کرد و با بیان این که ایمان، هویت اسلامی و انقلابی و پایندی به آن از جمله نخستین اصول یک دولت اسلامی است که باید به آن پایبند باشد، گفت: عدالت، حفظ استقلال، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس ملی، جهاد علمی، اصلاح و تصحیح روش ها و شکوفایی اقتصادی از جمله دیگر اصول یک دولت اسلامی است.

حجت الاسلام یعقوبی، خدمت به مردم را یکی از مهم ترین شاخصه های دولت اسلامی برشمرد و با بیان این که اگر دولتی به این شاخص ها عمل نکند آن دولت اسلامی نیست، تصریح کرد: عدالت، سلامت اقتصادی، مبارزه با فساد، قانون گرایی، حکمت و خردگرایی، تکیه به ظرفیت درون زای کشور از جمله دیگر شاخصه های دولت اسلامی است.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران ادامه داد: دولت اسلامی هم باید ارزش های اسلامی را در جامعه حفظ و ترویج کند و پایبند به اصول انقلاب اسلامی و اسلام باشد و هم باید شاخصه های انقلابی را حفظ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار هر خانه یک ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در انتخابات پیش روی، افزود: ما هم بر همین اساس فعالیت های خود را در طول یک ماه آینده در استان آغاز می کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به این که شورای ائتلاف انقلاب اسلامی امتحان خود را در انتخابات مجلس شورای اسلامی به خوبی پس داده است، گفت: در انتخابات دوم اسفند سال 98، این شورا توانست 11 نماینده انقلابی را از مازندران به مجلس بفرستد.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری برای نخستین بار این مجلس را انقلابی نامیدند، افزود: به همین دلیل این مجلس در طول این مدت عمکرد انقلابی مناسبی داشته و با اقدامات خود جلوی بسیاری از فسادها و طرح های دولت گرفته شده است.

رییس شورای ائتلاف مازندران با اشاره به این که متأسفانه به دلیل ناکارآمدی مسؤولان امروز کشورمان که به جای این که تلاش کند مشغول تلاش معکوس است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که آقایان پشت تریبون اشک تمساح می ریزند و گویا تاکنون در رأس دولت نبودند و تازه می خواهند برای مردم کار کنند.

وی با بیان این که احتمال این که انتخابات را دو قطعی و یا سه قطعی کنند وجود دارد، گفت: اگر خدای ناکرده این بار این انقلاب را نجات ندهیم چیزی برایمان باقی نمی گذارند./950/

ارسال نظرات