۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۸۰۵۴۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

تجاوز اخیر به قدس شرقی برای نجات رژیم صهیونیستی از مخمصه است

تجاوز اخیر به قدس شرقی برای نجات رژیم صهیونیستی از مخمصه است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اقدامات تجاوزکارانه اخیر صهیونیست‌ها به قدس شرقی برای نجات رژیم صهیونیستی از مخمصه‌ای است که در آن گرفتار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به وقایع روزهای اخیر در قدس و فلسطین اشغالی، اظهار کرد: قدس شریف روزهای پرالتهاب و داغی را می‌گذراند.

وی با بیان اینکه درگیری‌های اخیر شهر قدس میان پلیس اسرائیل و غیرنظامیان فلسطینی طی سال‌های اخیر کم‌سابقه است، افزود: ریشه این زدوخوردها به مشکلات فعلی ساکنان محله «شیخ جراح» در قدس شرقی برمی‌گردد که صهیونیست‌ها قصد بیرون کردن آن‌ها از این محله و تخریب خانه‌هایشان را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: فلسطینیانی که اسرائیل عزم اخراج آن‌ها از شهر بیت‌المقدس را دارد، ابتدا در اراضی اشغالی 1948 سکونت داشتند اما از آنجا توسط اشغالگران اخراج شده و با مجوز دولت اردن که آن زمان قیومیت قدس شرقی را بر عهده داشت بیش از 70 سال است که در شیخ جراح در سه کیلومتری شمال مسجدالاقصی ساکن‌اند.

وی ادامه داد: نکته جالب اینجاست که در سال 1949 توافقی پنهانی بین اردن و اسرائیل صورت گرفت که اداره قدس شرقی به خاندان هاشمی سپرده شود اما پس از جنگ 1967، این منطقه نیز به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد و آنان برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل حاضر به تخلیه این قسمت نیستند و بالعکس قصد کوچاندن تدریجی فلسطینیان از آن را دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: در سال 1988 عرفات اعلام داشت که بیت‌المقدس شرقی پایتخت دولت فلسطینی خواهد بود و طی سال‌های بعد در عقب‌نشینی‌های متعدد به امید تشکیل حکومت در این منطقه، اراضی اشغالی سال 1948 را متعلق به اسرائیل دانست لکن برخلاف تعهدات فی‌مابین، نه‌تنها به وی در راستای تشکیل دولت فلسطینی کمک نشد بلکه صهیونیست‌ها قدم‌به‌قدم جلو آمده و رسماً در پی تصرف ساحل غربی رود اردن نیز هستند و شهرک‌سازی‌های متعددی نیز در این منطقه انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها و اهداف آن، اظهار کرد: دولت نتانیاهو برای نجات از مخمصه‌ای که در آن گرفتار شده است با جلو انداختن گروهک‌های تندرو یهودی اقدامات مذبوحانه‌ای را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: ورود بیش از 2000 شهرک‌نشین تندرو به مسجدالاقصی و برپایی عبادات و مراسم‌های تلمودی در داخل مسجدالاقصی به‌طور دسته‌جمعی و علنی ازجمله این اقدامات است و اینکه تمامی این اقدامات در 10 روز پایانی ماه رمضان انجام می‌گیرد، تا بگویند مسجدالاقصی در حقیقت هیکل و معبد کذایی آنان است و صهیونیست‌ها نسبت به مسلمانان حقانیت بیشتری در این مسجد دارند./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات