۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۸۰۹۴۷

آیا لاریجانی با ظریف می‌آید؟

آیا لاریجانی با ظریف می‌آید؟
روزنامه شرق نوشت: ساکت‌ترین و در حاشیه‌ترین چهره‌های در مظان نامزدی حالا بدل به جدی‌ترین هماوردهای انتخابات ۱۴۰۰ شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه اصلاح طلب شرق به تحلیل حضور لاریجانی در کلاب هاوس پرداخته و نوشت: ساکت‌ترین و در حاشیه‌ترین چهره‌های در مظان نامزدی حالا بدل به جدی‌ترین هماوردهای انتخابات ۱۴۰۰ شده‌اند. رئیسی و لاریجانی. همان دو نفری که از همان ماه‌های بعد از انتخابات ۹۶ شایعه درباره حضور جدی‌شان در انتخابات بعدی وجود داشت.

حالا انتشار سه کلیپ متفاوت انتخاباتی و رکوردشکنی مخاطب در کلاب‌هاوس با نزدیک به ۲۴ هزار شنونده در یک اتاق اصلی و چند اتاق فرعی، تا اینجای کار کمپین تبلیغاتی علی لاریجانی را به مرکز توجه انتخابات ۱۴۰۰ بدل کرده و این یعنی علی لاریجانی از ماه‌ها قبل در تدارک حضور در انتخابات بوده، تصمیمش را هم به‌طور قطعی گرفته بوده و از مشاوره یک تیم رسانه‌ای تخصصی بهره می‌برد.

سؤال شرق هم از لاریجانی درباره احتمال حضور ظریف در کنار او در روزهای پایانی رقابت‌های انتخاباتی بود. شکل‌گیری یک دوگانه که نوید ادامه همکاری وزیر فعلی امور خارجه را با او در دولت احتمالی آینده بدهد. لاریجانی در پاسخ به این اکتفا کرد که: در انتخابات هر چیزی محتمل است. هیچ‌چیزی غیرممکن نیست. او در پاسخ‌های قبلی هم فحاشی‌ها به ظریف را نقد کرد و او را چهره‌ای تأثیرگذار و خدوم دانست و گفت: من آقای ظریف را فرد بسیار توانایی در بحث دیپلماسی می‌دانم و شاید جزء بهترین وزرایی بودند که در مذاکرات خوب عمل کردند. ایشان فرد توانایی هستند و برخی فحاشی‌ها به ایشان را واقعا قبول ندارم. پیش‌تر ظریف در گفت‌وگویی با رد قوی نامزدی خود در انتخابات؛ اعلام آمادگی کرده بود که درصورتی‌که یک رئیس‌جمهور همسو با او سر کار بیاید، او تمایل دارد که در پست وزیر خارجه همکاری‌اش را ادامه دهد. ظریف درباره قرارداد ۲۵‌ساله همکاری با چین هم از ارتباط خوب و تنگاتنگش با لاریجانی صحبت کرده بود و اینکه علی لاریجانی یک دفتر مخصوص در ارتباط با همین مأموریت، در وزارت خارجه دارد.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات