۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۸۰۹۶۶

«ساجی» در سالروز آزادسازی خرمشهر با شکل و شمایل تازه منتشر می‌‌شود

«ساجی» در سالروز آزادسازی خرمشهر با شکل و شمایل تازه منتشر می‌‌شود
کتاب «ساجی» خاطرات نسرین باقرزاده به قلم بهناز ضرابی‌زاده با طرح جلد و صفحه‌آرایی جدید توسط نشر سوره مهر روانه بازار کتاب می‌شود.

به گزارش  سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، «ساجی» دربردارنده خاطرات نسرین باقرزاده است، دختری خرمشهری که همراه با همسرش بهمن باقری در خرمشهر زندگی خوبی داشته و هرگز فکرش را هم نمی‌کرد که جنگ وارد خانه‌اش شود، به ناگاه با شروع جنگ معادله‌هایش به هم می‌ریزد. باقرزاده روزهای ابتدایی جنگ را در خرمشهر سپری می‌کند، اما بعد مجبور به ترک خرمشهر می‌شود و همراه دیگر زنان خانواده به شیراز می‌رود، ولی مردها در خرمشهر می‌مانند و از این شهر حفاظت می‌کنند.

روایت این کتاب را باید روایت زندگی در روزهای جنگ نامید؛ روایتی که در آن تصویری متفاوت از حضور زنان در جنگ و همراهی آنان پابه‌پای مردانشان می‌بینیم. کتاب از پیش از آغاز جنگ و سال‌های کودکی راوی آغاز می‌شود، ولی با آغاز جنگ اوج می‌گیرد و روایتی تازه و زنده از مقاومت در خرمشهر و دفاع مقدس را شاهد هستیم.

نویسنده که پیش از این کارهایی چون «دختر شینا» و «گلستان یازدهم» را در کارنامه داشته این‌بار سراغ یکی از زنان خرمشهری رفته و روایت او از روزهای جنگ و دفاع را برای مخاطب تدوین و تالیف کرده که در آن تصویری دیده نشده از زندگی زیر خمپاره و آتش را به نمایش در آورده است.

بر اساس این گزارش تاکنون دو ترجمه به زبان‌های انگلیسی و عربی از این کتاب منتشر شده تا مخاطبان این دو زبان نیز از خاطرات دختری ایرانی که در گیرودار جنگ زندگی را ادامه داده و کم نیاورده باخبر شوند.

چاپ پنجم این کتاب با طرح جلدی متفاوت از چاپ‌های قبلی و صفحه‌آرایی جدید در آستانه سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد، از سوی نشر سوره مهر روانه بازار کتاب خواهد شد.

بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب در این باره در صفحه شخصی خود با انتشار عکس کتاب نوشت: خرداد لبخندی بزرگ است روی برگ برگ کتاب تاریخ این کشور پهناور... خرداد را به همین خاطر دوست دارم.

ارسال نظرات