۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۸۱۰۴۰
به همراه رونمایی از کتاب حدیث بندگی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله دارایی برگزار می شود

مراسم بزرگداشت آیت الله دارایی برگزار می شود
مازندران - مراسم بزرگداشت آیت الله شیخ فیض الله دارایی، تولیت مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران از برگزاری نخستین سالگرد ارتحال عالم وارسته، آیت الله شیخ فیض الله دارایی، مسؤول فقید این مدرسه علمیه قائمشهر خبر داد.

وی افزود: نخستین مراسم چهارشنبه پنجم خرداد ماه از ساعت 17 الی 19 در مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خوبانی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: دومین مراسم نیز روز چهارشنبه پنجم خرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین(ع) قائمشهر با سخنرانی آیت الله سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برگزار می شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر همچنین ادامه داد: سومین مراسم بزرگداشت آیت الله دارایی، روز پنج شنبه ششم خرداد ماه از ساعت 17 الی 18:30 بر سر مزار این عالم وارسته واقع در قائمشهر، امامزاده سید نظام الدین برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خوبانی در بخش دیگری از سخنان خود همجنین افزود: در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله دارایی، از کتاب حدیث بندگی این عالم وارسته رونمایی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که آیت الله دارایی(ره) عمر با برکت خود را صرف اعتلای دین و انقلاب کردند، افزود: این عالم وارسته در طول عمر با تأسیس مدرسه علمیه طلاب و فضلای بسیاری را برای اعتلای دین و انقلاب تربیت کردند.

وی با بیان این که آیت الله دارایی(ره) نسبت به تحصیل و تهذیب طلاب حوزه همواره دغدغه داشتند، خاطرنشان کرد: این عالم مهذب، عمری در مسیر تربیت و پرورش طلاب علوم دینی خالصانه و مجاهدانه تلاش کردند و امروز ثمره این تلاش ها برپایی مدرسه علمیه محمدیه به عنوان یکی از مراکز مهم و ممتاز علمی در استان است.

حجت الاسلام خوبانی، علما و بزرگان دینی را الگویی ارزشمند برای طلاب جوان حوزه دانست و تصریح کرد: امروز همه وظیفه داریم در تکریم و تجلیل از الگوهای فاخر دینی در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم./950/

ارسال نظرات