۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۸۱۰۴۳
قالیباف:

حرکت ما باید مبتنی بر مردم باشد

حرکت ما باید مبتنی بر مردم باشد
قالیباف با تأکید بر اینکه تولید قدرت یک زنجیره است، گفت: ساخت تجهیزات و امکانات برای دفاع از امت اسلام، دفاع از مظلومین و ایجاد بازدارندگی در برابر دشمن، مجاهدت است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای رزم زمینی سازمان صنایع دفاع با تبریک سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: سوم خرداد را که یادآور مجاهدت های فرزندان این سرزمین است، یادآور شهدایی است که ما مدیون یکایک آنها هستیم، تبریک می گویم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز برای من روز غرورآفرین بود، اظهار داشت: علیرغم آشنایی که با مسائل دفاعی و امنیتی دارم، تصور نمی کردم که در حوزه دفاعی و امنیتی زمینی شاهد چنین تحول و تنوعی باشیم.

وی با تأکید بر اینکه تولید قدرت یک زنجیره است، افزود: امروز این بخش از زنجیره قدرت که پایه و اساس کار است را مایه افتخار، امنیت و آرامش در کشور می دانم که با مجاهدت های خاموش شما برادران عزیز محقق شده است.

قالیباف تصریح کرد: ساخت این تجهیزات و امکانات برای دفاع از امت اسلام، دفاع از مظلومین و ایجاد بازدارندگی در برابر دشمن، مجاهدت است. اگر روزی دشمن چشم طمعی به این سرزمین داشته باشد با این تجهیزات بهترین دفاع را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: پایه و اساس موفقیت ما در کشور در همه عرصه های دفاعی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اعتقاد به سنت های الهی است. سنت های الهی تغییر نمی کنند. منطق قرآن و اهل بیت منطق الهی است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در طول دوران جنگ حسرت تجهیزاتی را داشتیم که امروز در این نمایشگاه می بینم. در کل جبهه جنوب شاید ۵۰ کلاش داشتیم. بچه ها با M1 می جنگیدند. حسرت خمپاره های مجهز داشتیم. در شب های عملیات محدودیت گلوله توپ داشتیم اما امروز با مجاهدت شما به چنین امکاناتی دست یافتیم. اگر در مسیر حق با اخلاص حرکت کنیم خداوند پیروزی جبهه حق را ضمانت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه حرکت ما باید مبتنی بر مردم باشد، تصریح کرد: امیر حاتمی اعلام کردند که این پیشرفت ها با تکیه بر توان جوانان و شرکت های دانش بنیان حاصل شده است. در آن زمان که خمپاره موجود نبود، همین تراشکارانی که سرسیلندر ماشین را میساختند تجهیزات توپ و تفنگ ساختند.

قالیباف گفت: تحولات عظیم در حوزه هوا فضا، پهپاد و صنایع در نقاطی محقق شد که به جوانان اعتماد کردیم، بهانه جویی نکرده و فرصت را در اختیار آنان قرار دادیم. اساس استحکام نظام اسلامی به صنعت و قدرت موشکی اش نیست بلکه به قلب یکایک مردم است. مردم باید باور داشته باشند که عمق استراتژیک ما قلب آنان است. همین باور است که موجب تحول ما در حوزه های مختلف می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: هرجا که به خدا توکل نکردیم و به مردم باور نداشتیم، نتوانستیم شعار ما می توانیم را محقق کنیم. اما هر جا که به سنت های الهی و توان مردم ایمان داشتیم، توانستیم شعار ما می توانیم را محقق کنیم.

وی با اشاره به پیروزی رزمندگا ن جبهه مقاومت در غزه بیان کرد: در دهه ۶۰ میلادی کشورهای عربی بیشتر از ۵ روز نتوانستند در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کنند. امروز با وحدت مسلمانان در زیر سایه قرآن، علیرغم عادی سازی روابط برخی سران مرتجع منطقه با رژیم صهیونیستی، غزه توانست ۱۰ روز شجاعانه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح مقاومت کند و دشمن را شکست دهد. این سنت الهی است.

قالیباف ادامه داد: در مسائل نظامی به دنبال بازدارندگی و دفاع از سرزمین خود هستیم. به دنبال صلح پایدار، آرامش و روابط دوستی با همسایگان و امت اسلامی هستیم. در برابر هر تجاوزی محکم ایستاده ایم./998/

ارسال نظرات