۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۸۱۱۲۴
امام جمعه موقت کاشان:

هجمه به شورای نگهبان ریشه در عدم قبول اسلامیت و جمهوریت نظام دارد

هجمه به شورای نگهبان ریشه در عدم قبول اسلامیت و جمهوریت نظام دارد
حجت الاسلام احتشام شورای نگهبان را حافظ اسلامیت و قانون مداری نظام دانست و گفت: جریان‌ها و افرادی که هجمه عیله این نهاد وارد می‌کنند با اسلامیت و جمهوریت نظام مشکل دارند.

حجت الاسلام علی احتشام، امام جمعه موقت کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه های اخیر برخی جریان های سیاسی به شورای نگهبان، گفت: برای نظام مردم سالاری دینی ما، حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام مقدس اسلامی حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه حفظ جمهوریت با حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رأی رقم خواهد خورد، افزود: حفظ اسلامیت نظام با پالایش و پیرایش نهادهای اصلی نظام صورت می گیرد که طبق قانون اساسی و دستور بنیانگذار انقلاب بر عهده شورای نگهبان قرار داده شده است.

شورای نگهبان حافظ اسلامیت و قانون مداری نظام است

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه شورای نگهبان حافظ اسلامیت و قانون مداری نظام است، اظهار داشت: همواره شاهد آن هستیم که برخی افراد و جریان های سیاسی به نهادهای حافظ ساز و کارهای اسلامیت نظام ایراد و هجمه وارد می کنند.

حجت الاسلام احتشام با بیان اینکه جریان ها و افرادی که در مقابل شورای نگهبان قرار گرفتند، با جمهوریت و اسلامیت نظام مشکل دارند، افزود: در زمان امام راحل، عده ای به شورای نگهبان برای رد صلاحیت ها ایراد گرفتند، اما ایشان فرمودند که در مشروطه این مقدار به فقها نتاختند که شما به فقها می تازید.

وی بر لزوم قانون مداری تمام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تأکید و بیان کرد: تمام کاندیداهای ریاست جمهوری که در معرض رأی گیری مردم قرار می گیرند، از ابتدا باید پایبند چارچوب های قانونی نظام اسلامی باشند.

نامزدهای انتخابات به رأی شورای نگهبان تمکین کنند

حجت الاسلام احتشام ابراز کرد: اگر نامزدهای انتخاباتی به شرعیت مقدس اسلام پایبند هستند، باید در برابر تصمیمات شورای نگهبان سر تسلیم فرود آورند، وگرنه در صورت مخالفت نامزدها با نظر شورای نگهبان، آنها نه به قانون اساسی متعقدند و نه به اسلامیت نظام پایبند هستند.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: منافقان در صدر اسلام در برابر دستورات خداوند و پیامبر اعظم ایستادگی کردند و بدان دستورات پایبند نبودند، از این رو منافقان با پوسته دین همنوا و همراه بودند، اما در برابر هسته دین ایستادگی می کردند.

امام جمعه موقت کاشان بیان کرد: متأسفانه شاهد این مسأله بودیم که برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام کردند که در صورت رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان، در انتخابات شرکت نمی کنند و از هیچ کاندیدایی طرفداری نمی کنند، در حالی که این گونه رفتارها ما را به یاد نخستین رییس جمهور ایران یعنی بنی صدر می اندازد که به امام راحل گفت: یازده میلیون رأی آورده ام که شما این میزان آرا و طرفدار را ندارید!

وی با بیان اینکه فردی که قصد دارد رییس جمهور کشور شود، باید به چارچوب های قانون اساسی و لوازم آن پایبند باشد، افزود: نامزدهای ریاست جمهوری که رأی اعتماد اعضای شورای نگهبان را کسب نکردند، بدین معناست که نتوانستند در برابر ساز و کارهای نظارتی، چهره خوبی را از خود جلوه دهند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به اینکه باید نامزدهای رد صلاحیت شده نظر شورای نگهبان را تمکین کنند، گفت: نباید برخی نامزدها با طغیان و ایستادگی در برابر جمهوریت و اسلامیت نظام، چهره خود را مخدوش کنند./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
قمیون مراقب باشید، این‌بار اگر خدای ناکرده امضای کسی از قم پای قباله غاصبی نهاده شود برای همیشه طومارش پیچیده خواهد شد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
شورای نگهبان گلوگاه و نیز مرکزی حیاتی برای اداره‌ی کشور و جهت‌گیری های اساسی محسوب می‌شود.
0
0
طلبه کوچک حوزه
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
مشارکت فقط با دعوا جنجال و دوقطبی خلق نمی شود.
0
0
ناشناس
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
داستان به کجا کشیده که بسیج های دانشجویی دانشگاه‌ها هم نامه زدن برای تایید صلاحیت نامزدا!!!؟
0
0
ناشناس
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
به نظرم شورا طبق قانون به وظیفه خود عمل کرده
انتخاب نامزد ها با احزاب و تشکلها است
اگر اصلاحات عارف را معرفی کرده بود قطعا تایید می شد چون یک بار سابقه تایید داشت
0
0
ناشناس
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
احساس می کنم اراده نظام و در ادامه اراده مردم با مشارکت بر این اساس شکل می گیره.
0
0
ناشناس
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
وظیفه شورا مصلحت اندیشی و مشارکت نیست
0
0