۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۶۸۱۱۴۰
مسؤول مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه:

خطر درز اطلاعات و اسرار نظام با دو تابعیتی ها

خطر درز اطلاعات و اسرار نظام با دو تابعیتی ها
حجت الاسلام والمسلمین نبوی دو تابعیتی بودن فرزندان مسؤولان را محلی برای درز اسرار کشور دانست و گفت: این افراد نباید عهده دار مناصب و پست های مهم و حساس کشور شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی مسؤول مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به مباحث مطرح شده درباره دو تابعیتی بودن فرزندان برخی از نامزدهای ریاست جمهوری گفت: دوتابعیتی بودن فرزندان مسؤولان و نامزدهای انتخاباتی سبب ایجاد پایگاهی برای جاسوسی کشورهای بیگانه خواهد شد، زیرا آنها با خانواده های خود در ارتباط هستند و امکان انتقال اسرار خانوادگی و نظام با واسطه های مختلف به سرویس های جاسوسی وجود دارد.

مسؤول مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه ابراز داشت: افرادی که خودشان یا خانواده هایشان دو تابعیتی هستند، نباید عهده دار مسؤولیت و پست های مهم و حساس کشور شوند، زیرا آنها در پی این هستند که اگر شرایط زندگی در کشور سخت و مشکل شد، خود و خانواده آنها به کشور دیگر کوچ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اظهار کرد: اگر افرادی که فرزندان آنها دوتابعیتی بوده و در خارج کشور در حال تحصیل هستند، عهده دار پست های مهم کشور شوند، کانالی برای درز اسرار و اطلاعات کشور می شوند و این مساله برای اصل نظام اسلامی بسیار مضر است.

وی تحصیل فرزندان مسؤولان کشور در خارج با وجود جایگاه برجسته علمی ایران اسلامی را نشانه بی اعتمادی به نظام آموزشی کشور دانست و افزود: هر فردی که در کشور دیگر درس می خواند، لزوما نباید تابعیت آن کشور را بپذیرد، هم اکنون از ملیت های مختلف در ایران مشغول تحصیل هستند، اما تابعیت کشور ما را ندارند.

 حجت الاسلام والمسلمین نبوی بر لزوم بازگشت فرزندان مسؤولان به کشور تأکید و تصریح کرد: باید نهادهای نظارتی و شورای نگهبان جلوی افرادی که فرزندان و خانواده آنها دو تابعیتی را دارد، بگیرد تا عهده دار پست های کلیدی کشور نشوند.

وی در بخش دیگری از گفت وگو با رسا بر لزوم احترام و تمکین تمام نامزدهای انتخاباتی به رأی شورای نگهبان  تاکید کرد و گفت: تمام کشورها یک سری قواعدی دارند که کاندیداهای ریاست جمهوری می شوند؛ از این رو در کشور ایران طبق قانون اساسی تایید صلاحیت ها بر عهده شورای نگهبان قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تاکید بر این که شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها به ملاک هایی همچون تدین، مدیر، مدبر و رجل سیاسی توجه می کند، گفت: بررسی عملکرد برخی نامزدها نشان می دهد که تجربه مدیریتی مناسبی برای حل مشکلات کشور نداشته و شورای نگهبان قطعا در بررسی صلاحیت به این مسائل توجه خواهد کرد./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
طلبه کوچک حوزه
Austria
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
تحلیل قشنگی است.
مگر از ناحیه آقازادگان کم ضربه خوردیم؟
0
0