۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۸۱۱۶۸
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

شیطنت‌های دشمن در انتخابات مشهود است

شیطنت‌های دشمن در انتخابات مشهود است
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: همان شیطنت‌های دشمن که علیه فتح خرمشهر بود در انتخابات هم هست.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در آئین گرامیداشت سوم خرداد، با اشاره به اینکه بیان خاطرات دفاع مقدس کتاب انقلاب را برای همیشه در عالم هستی ثبت می‌کند، گفت: تقاضا کنیم این مجالس برای نسل جوان تداوم داشته باشد تا این خاطرات، تلخی‌ها و زیبایی‌ها و مشکلات را بشنوند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آنچه که به فتح قله‌ها معنا می‌دهد اراده و توفیق الهی است، افزود: زمانی که توفیق و مشیت الهی در حرکت باشد قله‌ها با شیرینی فتح ماندگار می‌شوند و هرآنچه بدون اخلاص به دست آید ماندگار نخواهد شد در واقع پیوند کار با خدا سبب ماندگاری آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فتح قله‌ها یکی پس از دیگری است، ادامه داد: در تمام این ۴۲ سال قله‌ها فتح و در همه این مراحل خرمشهرها در پیش داشتیم و با مشابه آنچه که در خرمشهر رخ داده روبرو بودیم اما این مشکلات بازدارنده نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام اظهار کرد: همان گونه که در طول این مدت برنامه همین بود در آینده نیز همین است و همین سختی‌ها، خرمشهرها و سختی‌ها را خواهیم داشت.

امام جمعه شهرکرد گفت: این تلخی‌ها برکات بسیاری داشته و خداوند رزمندگان را در این حرکت نورانی کمک کرده که در تمام این ۴۲ سال نمی‌توانیم عرصه‌ای را پیدا کنیم که تایید خدا در آن وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه داشتن تحلیل راستین و مداوم از انقلاب بسیار مهم است، افزود: در تمام این حوادث باید ارزش‌های انقلاب را جست‌وجو کرد چراکه انقلاب یک مجموعه ارزش‌ها و حیات طیبه برای اوج و سعادت انسان است که در تمام این حوادث باید دنبال ارزش‌ها بود و به کمک این ارزش‌ها راه را برای آینده تبیین و روشن کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه خرمشهر واقعا با دست خالی آزاد شد، گفت: در فتح خرمشهر دشمن با غنیمت‌هایی و سلاح‌های که از خودش گرفته شد زمین‌گیر گشت لذا نباید از خالی بودن دست‌ها ترسید.

وی تصریح کرد: دل بستن افراد به کدخداها را در جامعه مشاهده کردیم، البته کدخدا تنها قدرت‌ها نیستند بلکه کدخدای‌های بسیاری مانند کدخدای نفس، کدخدای غرور، کدخدای عرف، کدخدای بازیگری سیاسی و ... در مسیر ما وجود دارد که دل بستن به هرکدام از اینها سبب بی‌ارزش شدن کارها و ریزش می‌شود.

ترس در مسیر انقلاب معنا ندارد

وی با اشاره به اینکه در مسیر انقلاب هیچ گاه نباید از موانع دشمن ترسید، گفت: ترس یکی از آفت‌های  بزرگ انقلاب و انقلاب‌گری است، دیدن هیاهوهای تبلیغاتی رسانه‌های دنیا، دست خالی بودن، ادوات دشمن و ...سبب زمین‌گیر شدن است که فتح خرمشهر به ما یاد داد هیچ گاه نترسیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه روحیه انقلابی و جهادی بسیار ضرورت دارد، اظهار کرد: باید با این روحیه کارها را پیش برد و فعالیت با روحیه روزمرگی سبب زمین‌گیر شدن می‌شود پس حرکت در همه عرصه‌های زندگی نیازمند حرکت جهادی و انقلابی است.

وی گفت: از انگیزه‌ها درس بگیرید زیرا که اگر انگیزه درست باشد راه نیز درست می‌شود و موانع را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه بهشت در همه عرصه‌های انقلابی قابل دست یافتن است، ادامه داد: عرصه‌های درون نگری، مردم نگری، عرصه‌های اداری، عمرانی، کشاورزی و فرهنگی با نگاه انقلابی عرصه‌های بهشت است و نگاه پروردگار را به دنبال دارد لذا مراقب فرصت‌ها باشید.

انتخابات خرمشهر امروز است

وی بیان کرد: خرمشهر امروز ما انتخابات است و فتح خرمشهر را باید در انتخابات جست‌وجو کرد، پس حضور گسترده و انتخاب اصلح خرمشهر امروز است زیرا که همان شیطنت‌های که در فتح خرمشهر بود در انتخابات هم هست و به هم‌پیوستگی‌های بسیاری برای عدم شرکت در انتخابات شکل گرفته است.

حمزه عباسی
ارسال نظرات