۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۶۸۱۱۷۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

غدیر محور وحدت و تعالی جهان اسلام و بشریت است

غدیر محور وحدت و تعالی جهان اسلام و بشریت است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امام علی(ع) تنها متعلق به شیعه و حتی مسلمانان نیست؛ بلکه متعلق به جهانیان و تمام انسان‌ها بوده و غدیر محور تعالی بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست بنیاد غدیر استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت موضوع غدیر و این عید بزرگ اسلام، اظهار کرد: غدیر محور وحدت است؛ زیرا اصل قصه غدیر را شیعه و سنی قبول دارند و اختلافی در آن نیست هرچند در تفسیر آن اختلافاتی وجود دارد.

وی افزود: اهمیت و صحت موضوع غدیر و خطبه آن در حدی است که حتی پیروان وهابیت هم نمی‌توانند منکر اصل غدیر شوند؛ بلکه فقط تلاش می‌کنند واژه ولی و ولایت را به گونه دیگری تفسیر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه غدیر موعد بیان مناقب امام علی (ع) و روز انسانیت و فضائل انسانی است، تصریح کرد: غدیر روزی است که می‌شود با استفاده از آن انسان کامل را با محوریت امام علی (ع) به جامعه معرفی کرد.

وی افزود: در این روز فضائل انسانی از زبان پیامبر گرامی اسلام (ص) در رثای امام علی (ع) مطرح می‌شود، فضائلی که ضروری است در جامعه ترویج و تبلیغ شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: علی (ع) محوریت همه خوبی‌ها را دارد؛ به همین دلیل هم باید غدیر را محور گسترش فضائل اسلامی و انسانی در بین جامعه اعم از شیعه و سنی قرار داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: علی (ع) تنها متعلق به شیعه و حتی مسلمانان نیست؛ بلکه متعلق به جهانیان و تمام انسان‌ها است؛ به‌گونه‌ای که وقتی فردی نهج‌البلاغه را می‌خواند حتی اگر به اسلام و سایر ادیان الهی هم اعتقادی نداشته نباشد باز هم می‌تواند از آن بهره بگیرد.

وی تصریح کرد: مباحثی که امام علی (ع) در زمینه‌های مختلف مطرح کرده، می‌تواند محور همه ادیان آسمانی و بلکه کل جهان بشریت بوده و زمینه‌ساز تعالی تمام جوامع انسانی باشد./9314/

هادی رحیمی
ارسال نظرات