۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۶۸۱۲۰۱
رییس ایالتی جماعت اسلامی پاکستان مطرح کرد؛

حماس، غرور جهان اسلام و سران مرتجع، لکه ننگی بر پیشانی مسلمانان

حماس، غرور جهان اسلام و سران مرتجع، لکه ننگی بر پیشانی مسلمانان
مشتاق احمد خان در مراسمی از تلاش مجاهدانه گروه‌های مقاومت تقدیر کرد و گفت: پاسخ حماس غرور آفرین و سکوت سران ۵۷ کشور‌ اسلامی لکه ننگی بر پیشانی مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مشتاق احمد خان رییس جماعت اسلامی در ایالت خیبر پختونخوا پاکستان و عضو پارلمان محلی این کشور در مراسمی که امروز در باشگاه خبرنگاران شهر پیشاور پاکستان برگزار شد، گفت: حماس عملی را انجام داد که ارتش 57 کشورهای اسلامی از انجام آن ناتوان مانده اند.

این رهبر سیاسی پاکستانی با بیان این که اگر حماس و دیگر گروه های مقاومت بجای آتش بس آزادی قدس شریف را ترجیح می دادند باز هم همه ما را در کنار خودشان می یافتند، اظهار داشت: قدس شریف آبروی جهان اسلام، قبله نخستین مسلمانان جهان و نقطه آغاز سفر پیامبر(ص) به معراج است، باید هرچه زودتر از دستان نجس رژیم اشغالگر آزاد شود.

وی با بیان این که سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی از پاسخ حماس به وحشت افتاده بودند و نابودی اسرائیل را در این جنگ با چشمان خود می دیدند لذا از طریق وساطت با کشورها به آتش بس خفت بار تن دادند، تاکید کرد: هنگامیکه کودکان، زنان و مردان بی گناه غزه و فلسطین زیر باران موشکهای اسرائیل بودند کسی فریاد کودکان و گریه های نوزادان را نمی شنید اما وقتی حماس با موشک های خود تروریست های اسرائیلی را نشان کرد همه به دست پاچگی افتادند و آتش بس را بهترین گزینه برای نجات اسرائیل دانستند.

مشتاق احمد خان با اشاره به این که تعداد نفرات ارتش 57 کشورهای اسلامی و امکانات جنگی آنان قابل شمارش نیست اما هیچ کس جرات مقابله با اسرائیل و فرستادن نیرو به فلسطین را نداشت، گفت: سازمان همکاری اسلامی (Organisation of Islamic Cooperation) به همراه سازمان ملل برای حفاظت از قدس شریف و مسلمانان فلسطین نیروی های ویژه تشکیل دهند و برای تحٖفظ از این مکان مقدس و مردم شریف در فلسطین مستقر شوند.

وی با بیان این که مسئله بیت المقدس میراث مشترک جهان اسلام است و مسئله فلسطین یک مسئله انسانی است خطاب اعضای سازمان ملل متحد گفت: سازمان ملل متحد در تحفظ از جان مسلمانان و غیر مسلمانان در گوشه و کنار جهان قانون واحدی تصویب کند تا اسلامی هراسی در جهان پایان یابد و مسلمانان جهان همچون میانمار و کشمیر در سرزمین های خود با آرامش زندگی کنند.

در این مراسم بلقیس مراد عضو شاخه زنان جماعت اسلامی در ایالت خیبر پختونخوا پاکستان و دیگر زنان عالی رتبه نیز سخنرانی کردند./988/

ارسال نظرات