۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۸۱۲۰۹

آیت الله سید عزیزالله امامت دعوت حق را لبیک گفت

آیت الله سید عزیزالله امامت دعوت حق را لبیک گفت
اصفهان - آیت الله سید عزیزالله امامت کاشانی به دلیل ایست قلبی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان دعوت حق را لبیک گفت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید عزبزالله امامت کاشانی که از چند روز قبل به دلیل ناراحتی قلبی در بخش سی سی یو بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده بود به دلیل ایست قلبی و مشکل ریوی دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

دکتر سید محمد مکی رئیس بیمارستان شهید بهشتی کاشان به خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: آیت الله عزیزالله امامت که به علت سکته قلبی و عفونت ریوی در بخش ویژه CCU این مرکز بستری بود از صبح امروز دچار دیسترس تنفسی شد که بدنبال مشاوره تخصصی بیهوشی، به دستگاه تنفس مصنوعی متصل شد، اما مجددا امروز عصر دچار کاهش ضربان قلب شد و توسط همکاران متخصص بیهوشی و داخلی تحت عملیات احیاء قلبی ریوی قرار گرفت، اما متاسفانه به CPR پاسخ نداده و تلاش و کوشش همکاران موثر واقع نشد و دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت علی پیوست.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان نیز با تسلیت رحلت این عالم ربانی به مردم متدین و ولایتمدار کاشان گفت: ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله حاج سید عزیز الله امامت کاشانی (ره) پُس از سالیان متوالی خدمت به پیشگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مردم ولایت مدار دارالمومنین کاشان موجب تالم و تاثر شد.

آیت الله آقا سید عزیزالله امامت کاشانی از عالمان دیار علم و تمدن و از سادات حسینی کاشان است که در هشتم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۴۸ در خانواده‌ای متولد شد که همگان از عالمان و فقیهان شریعت و از عارفان و سالکان طریقت هستند.

پدر ایشان آیت الله سید فخرالدین امامت صاحب رسالات فقهی و دیوان اشعار و از زاهدان و درویش مسلکان راه مولا علی (ع) و جد مادری ایشان مرحوم ملا حبیب‌الله شریف کاشانی و پسر خاله حضرت آیت الله حاج آقا رضا مدنی کاشانی است.

ایشان بعد ازگذراندن تحصیلات کلاسیک به جهت عشق و علاقه وافر به کسب معارف الهی و دانش اسلامی به تحصیلات علوم دینی روی آوردند تا بدین وسیله وارثی شایسته و بایسته برای اجداد نیکو خصال خود باشند.

معظم‌له در حوزه‌های علمیه قم و مشهد مقدس و نجف اشرف و کربلا و کاظمین به کسب علم و معرفت پرداخت و از بیش از یکصد تن از مراجع تقلید و بزرگان حوزه‌های علمیه اجازه دریافت نموده است.

از آثار قلمی ایشان، اسما الحسنی، بهداشت امامت، تذکره الشعرا، کشکول، تفسیر سوره‌های قدر و حمد و...، رسالاتی در علوم غریبه، شرح زیارت عاشورا و مقتل کربلا و؛ که بیش از ۴۰ عنوان کتاب و رساله تالیف کرده است.

از اقدامات اجتماعی ایشان تاسیس حسینیه‌ها و زائر سرا در کاشان، مشهد مقدس و مشهد اردهال و... نام برد./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
انالله و انا الیه راجعون
0
0