۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۶۸۱۲۱۱
بسته انتخاباتی رسا؛

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از این شورا+فایل

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از این شورا+فایل
در این بسته، اخباری شامل، اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و آشنایی با آنها و نتیجه آخرین نظرسنجی انتخاباتی در کشور را تقدیم خوانندگان می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، قطار انتخابات بعد از یک توقف حدوداً 10 روزه از ایستگاه شورای نگهبان گذشت و بالاخره نامزدهای نهایی در ویترین انتخابات 1400 قرار گرفتند.

از حالا به مدت 20 روز نامزدهای انتخابات 1400 فرصت تبلیغات دارند و در نهایت، انتخابات در روز 28 خرداد طبق اعلام وزارت کشور از 7 صبح تا 2 بامداد با رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

طبق نظر کارشناسان و دلسوزان انقلاب، در حال حاضر آنچه از همه چیز مهم تر است، حضور پرشور مردم پای صندوق های رأی و انتخاب اصلح می باشد.

در این بسته انتخاباتی، اخباری شامل، اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و آشنایی با آنها، نتیجه آخرین نظرسنجی انتخاباتی در کشور، اظهارات انتخاباتی چهره های شاخص انتخابات و تأکیدات برخی علمای حوزه علمیه قم بر لزوم حمایت از شورای نگهبان و تمکین نامزدها از نظر این شورا را تقدیم خوانندگان گرامی می کنیم.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

نامزدهای انتخابات حرمت شورای نگهبان را حفظ و نظر آن را تمکین کنند

آیت الله حسینی بوشهری بر لزوم تمکین نامزدها از نظر شورای نگهبان تأکید کرد و گفت: نامزدهای انتخاباتی باید حرمت دستگاه های مسؤول را حفظ کرده و خروجی نظرشان هر چه که شد، تمکین کنند؛ امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز همواره نسبت به رعایت حرمت شورای نگهبان تأکید کرده اند و ما نیز باید از این تأکیدات پیروی کنیم.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها بیشتر به پرونده ها توجه دارد تا بازتاب ها

آیت الله کعبی با بیان اینکه شورای نگهبان همواره مرّ قانون را اعمال کرده و هیچ حب و بغض شخصی با کسی نداشته است، تصریح کرد: احراز صلاحیت ها با رعایت همه جوانب امر، حجت شرعی و مستندات قانونی صورت گرفته است؛ شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها بیشتر به پرونده ها توجه دارد تا بازتاب ها.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

قانون، مانع کاندیداتوری برخی افراد می شود، نه اعضای شورای نگهبان

آیت الله رجبی با بیان اینکه قانون، مانع کاندیداتوری برخی افراد می شود، نه اشخاص و اعضای شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: طبیعی است هنگامی که قانونی اجرا می شود و افرادی در حیطه آن قرار می گیرند، عده ای واجد صلاحیت دانسته شده و عده ای دیگر واجد صلاحیت دانسته نمی شوند.

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به لزوم تبعیت همه کاندیداها و هوادارانشان از قانون ابراز کرد: امام خمینی(ره) در پاسخ به کسانی که می گفتند ما قانون را قبول نداریم، می فرمودند که قانون شما را قبول ندارد»؛ آنچه که در عرصه احراز صلاحیت ها رخ می دهد، حاکمیت قوانین و ضوابط است.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان بر اساس مدارک و اطلاعاتی که به دستشان می رسد صلاحیت کاندیداها را مورد بررسی قرار می دهند و در این عرصه هیچ نظر شخصی را دخالت نمی دهند.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

در خطر دیدن منافع حزبی و جناحی، علت هجمه به شورای نگهبان

آیت الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به هجمه ها و تخریب های اخیر علیه شورای نگهبان، ابراز کرد: علت این هجمه ها از سوی برخی جریان ها این بوده که منافع جناحی و حزبی خود را در خطر می بینند.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

تمکین به رأی شورای نگهبان وظیفه عقلی و شرعی نامزدها است

آیت الله توکل با بیان اینکه تا کنون شورای نگهبان به مرّ قانون و به درستی عمل کرده، گفت: احترام و تمکین به نظر و رأی شورای نگهبان وظیفه عقلی و شرعی تمام نامزدها است.

وی با بیان اینکه تا کنون شورای نگهبان به مرّ قانون به درستی عمل کرده است، گفت: شورای نگهبان از فقیهان بصیر، متدین و عادل تشکیل شده که با سند و استدلال تصمیم گیری خواهند کرد و این نهاد انقلابی هیچ زمانی از روی اغراض شخصی و جناحی تصمیم گیری نکرده است.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۵ خود، اسامی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است را اعلام کرد.

متن کامل این اطلاعیه به این شرح است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

اطلاعیه شماره ۱۵ ستاد انتخابات کشور

در اجرای ماده ۶۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی می رساند، اسامی نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران که صلاحیت آنان مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می باشد:

۱- آقای سعید جلیلی– فرزند محمدحسن- کد نامزد ۲۲

۲- آقای محسن رضایی میرقائد– فرزند نجف- کد نامزد ۴۴

۳- آقای سیدابراهیم رئیس ­الساداتی مشهور به رئیسی– فرزند سیدحاجی- کد نامزد ۳۳

۴- آقای علیرضا زاکانی– فرزند حسین- کد نامزد ۵۵

۵- آقای سیدامیرحسین قاضی­ زاده هاشمی– فرزند سیدحسن- کد نامزد ۶۶

۶- آقای محسن مهرعلی زاده– فرزند رحیم- کد نامزد ۷۷

۷- آقای عبدالناصر همتی– فرزند احمدعلی- کد نامزد ۸۸

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

آخرین نظرسنجی انتخاباتی در کشور/ از مشارکت ۵۳ درصدی تا پیشتازی قاطع آیت‌الله رئیسی

در نظرسنجی یک مرکز دانشگاهی معتبر کشور که در سراسر کشور انجام شده است، تا تاریخ سوم خردادماه میزان مشارکت مردم در انتخابات ۵۳ درصد برآورد شده است.

بر اساس این نظرسنجی از میان افرادی که گفته‌اند قطعا در انتخابات شرکت می‌کنند، ۷۲.۵ درصد گفتند که به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رای خواهند داد.

علی اردشیر لاریجانی ۶.۶ درصد،‌ محسن رضایی میرقائد ۵.۵ درصد، اسحاق جهانگیری ۴.۲ درصد، سعید جلیلی ۲.۵ درصد و مسعود پزشکیان هم ۱.۹ درصد آراء شرکت کنندگان در این نظرسنجی را کسب کرده‌اند.

سایر نامزدهای احتمالی نیز ۶.۸ مجموعا درصد آراء را به خود اختصاص داده‌اند.

۱۲ سال رئیس مجلس بودید؛ برای مبارزه با فساد چه کردید؟

«سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «کسی نمی‌تواند بگوید من به دنبال منافع مردم هستم اما اگر چندین سال در مجلس مسئولیت داشت، کارنامه ای در حوزه مبارزه با فساد ارائه نکند.  کسی که سه دوره و به مدت ۱۲ سال ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است، کارنامه خود را در زمینه مبارزه با فساد تشریح کند».

جلیلی افزود: «باید بگویند ما دوازده سال مجلس بودیم این کارها را کردیم و سال اولی که ما در موضع ریاست مجلس بودیم یا ریاست فلان کمیسیون مجلس، هر جایی که بودند، روند را به گونه‌ای طی کردیم که فساد آنقدر کاهش پیدا کرد. اگر این کاهش پیدا نکرده باشد بلکه افزایش هم یافته باشد، اوایل مسئولیت آنها مثلا فسادها صد میلیاردی باشد، اواخر مسئولیت‌شان دوازده هزار میلیاردی باشد، معلوم می‌شود جایی ایراد داشته است. باید کارنامه بدهند. با الفاظ و با تیکه به این و طعنه به آن که فساد جلویش گرفته نمی‌شود».

آنها که تورم را به گردن دلال می‌اندازند آدرس غلط می دهند

«سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی» نایب رئیس مجلس و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «عموم مردم از نحوه ایجاد تورم بی اطلاع هستند و برخی سیاسیون از این بی اطلاعی سو استفاده می‌کنند. ارائه حمایت‌های معیشتی یا بالا بردن حقوق کارمندان و در کل افزایش هزینه های دولت، اگر پشتوانه درآمدی پایدار نداشته باشد موجب ایجاد تورم خواهد شد و این در واقع دزدی از مردم برای تظاهر به خیرخواهی برای مردم است».

قاضی زاده هاشمی افزود: «مهار تورم و گرانی تنها با اصلاح رفتار دولت و تحول در سازوکارهای حکمرانی دست یافتنی است. دولت باید انضباط مالی داشته باشد و هزینه‌هایش را در محدوده درآمدش مقید کند. درآمدهای دولت باید از مالیات‌های عادلانه و شفاف تامین شوند نه از بدترین و ناعادلانه ترین مالیات یعنی ایجاد تورم. آنها که تورم را به گردن دلال یا تاجر یا سفته‌بازان می‌اندازند آدرس غلط می دهند که خود را تبرئه کنند».

ایجاد تحول در سازوکار کشورداری و توجه به فوری ترین مطالبات مردم

«منوچهر متکی» سخنگوی شورای وحدت با اشاره به دعوت آیت‌الله موحدی کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای وحدت از آیت الله رئیسی برای برگزاری نشست مشترک افزود: «جناب آقای رئیسی عصر روز یکشنبه دوم خرداد در محل مرکزی دفتر جامعه روحانیت مبارز در نشست مشترک هیات رییسه جامعه روحانیت و هیات عالی شورای وحدت حضور یافت».

متکی افزود: «در این نشست صمیمی و راهبردی به بررسی شرایط جاری و موضوعات مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری پرداخته شد... جناب آقای رئیسی در این نشست ضمن استماع نظرات و پیشنهادات مطرح شده، هدف از ورود به انتخابات را ایجاد تحول در ساز و کار کشورداری و توجه به فوری ترین مطالبات مردم عنوان کردند».

مرتضی طلایی رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران شد

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت طی گفتگویی با اشاره به آخرین مصوبات جلسه هیئت عالی شورای وحدت که صبح روز دوشنبه  سوم خرداد در محل مرکزی دفتر جامعه روحانیت مبارز تشکیل شد، گفت: «در این جلسه مقرر شد احکام روسای ستادهای انتخاباتی شورای وحدت در ۱۰ استان شامل استان‌های سمنان، هرمزگان، گلستان، مازندران، البرز، تهران، کرمان، فارس، بوشهر و خوزستان صادر شود و بقیه احکام استان‌ها نیز طی هفته جاری صادر خواهد شد».

سخنگوی شورای وحدت در ادامه افزود: «همچنین سردار مرتضی طلایی به عنوان رئیس ستاد انتخابات شورای وحدت شهر تهران بزرگ انتخاب شدند و امیدواریم همه عوامل و دست اندرکاران نسبت به برگزاری انتخاباتی باشکوه و پرشور ایفای نقش جدی داشته باشند».

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

اظهارات عطریانفر درباره دلیل کاندید نشدن ظریف در انتخابات

عطریانفر اظهار داشت: گزینه دولت روحانی و مشخصا حزب اعتدال و توسعه به محوریت واعظی، از ابتدا علی لاریجانی بود نه ظریف. واکنش منفی رئیس دولت اصلاحات به کاندیداتوری علی لاریجانی و رایزنی‌های او و سیدحسن خمینی برای کاندیداتوری ظریف، زمینه‌ساز انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف و خلع سلاح کردن وی در انتخابات شد.افشای فایل صوتی ظریف، دنباله رقابت شدیدی بود که در دفتر رئیس‌جمهور با اصلاح‌طلبان وجود داشت. اگر اصلاح‌طلبان حاضر به همراهی با دولت سوم حسن روحانی به ریاست علی لاریجانی می‌شدند، شاید این فایل در امنیت کامل حفظ و نگهداری می‌شد.

سردار دهقان به نفع رئیسی کنار کشید

سردار دهقان در توئیتی نوشت: تمام ظرفیت خود را در خدمت نظام و انقلاب وکاندیدای جبهه انقلاب و در راس آن جناب آقای رییسی قرار میدهم.

یک خط ار خط و ربط نامزدها / سوال آسان جلیلی از لاریجانی

سعید جلیلی خطاب به لاریجانی گفته: می‌گویند از ما سوالات سخت بپرسید؛ همین سوالات آسان را پاسخ بدهید؛ سوالات سخت هم می‌پرسیم. کسی که ۱۲ سال رییس مجلس بوده کارنامه خود را در زمینه مبارزه با فساد تشریح کند. او معتقده که: اگر اوایل مسئولیت کسی مثلا فسادها صد میلیاردی باشد، اواخر مسئولیت‌شان دوازده‌هزار میلیاردی باشد، معلوم می‌شود جایی ایراد داشته.

سررسید اوراقی که فرا می‌رسد

سعید محمد گفته:‌ انصرافم به تائید صلاحیت‌ها بستگی دارد. او معتقده که دولت سیزدهم فقیرترین دولت است چراکه سررسید اوراقی که دولت‌های قبل فروخته‌اند، اکثراً در دولت بعدی فرا می‌رسد. او تأکید کرده که: من نمی‌خواهم مردم را نا امید کنم بلکه معتقدم با عزم و اراده مردم، شرایط قابل اصلاح است.

برنامه محسن رضایی برای زیان دیدگان بورس

محسن رضایی که انتشار فیلم تبلیغاتی فوتبالی‌اش در شبکه‌های اجتماعی حسابی دست به دست شد گفته: با چند نفر برای معاون اولی دولتم صحبت کردم و به موقع اسامی را اعلام می‌کنم. او وعده انتخاباتی بورسی هم داده که: ما زیان دیدگان بورس را شناسایی کردیم و صندوق زیان دیدگان بورس را راه اندازی می‌کنیم و زیان مالباختگان را جبران می‌کنیم.

جنم داغ کردن تنور انتخابات را دارم

کواکبیان گفته: این عرضه و این جنم و این توانمندی را دارم که مردم را به عرصه انتخابات بکشانم. او معتقده که: اگر شورای نگهبان تشخیص دادند که ما صلاحیت لازم را نداریم ککمان هم نخواهد گزید و می‌گوییم مثلا دفعات پیش است و یک باری روی دوش ما کمتر احساس می‌شود.

ابوالقاسم رئوفیان گفته:‌ اگر تایید صلاحیت شوم، با قدرت بدون ورود به حریم خصوصی دیگران برنامه‌هایم را می گویم. من این بداخلاقی‌هایی که آبروی مسلمان را می‌برند تا خودشان بالا بروند را قبول ندارم.

بازار داغ انصراف به نفع رئیسی

محمد حسن نامی هم گفته: اگر می‌خواهیم دولت کارآمد داشته باشیم نیازمند دولت الکترونیک هستیم. در آنجا همه‌چیز شفاف است و دیگر خبری از حقوق نجومی نیست و سرمایه‌ها و دارایی‌های همه افراد هم مشخص است و کسی از رانت و قدرت سازمانی سود نمی‌برد.

حسین دهقانی، محمد عباسی و علیرضا افشار با انتشار بیانیه‌های جداگانه به نفع سید ابراهیم رئیسی از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند.

کاندیداتوئیت|خرمشهرهایی که با بی‌عرضگی آزاد نمی‌شود

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

 

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

 

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

 

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

 

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

 

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

 

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

 

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

 

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

 

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

پایان بررسی‌ صلاحیت‌ها

کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در آخرین خبرها گفته که: در حال انجام برخی کارهای اداری هستیم و فردا نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها به وزارت کشور ارسال می‌شود. اعضای شورای نگهبان درباره برخی از داوطلبان ابهاماتی داشتند که با دعوت از این افراد توضیحات آنها را شنیدیم. او قبلا گفته بود: اگر داوطلبی درباره احراز نشدن صلاحیتش مراجعه کند، دلایل را به او اعلام می‌کنیم.

یک بام و دو هوای ستاد پزشکیان

تاجرنیا،‌ نایب رئیس ستاد پزشکیان گفته: دید مردم نسبت به دکتر پزشکیان دید مثبتی است، پزشکیان را واجد شرایط جذب آرای خاکستری می‌دانم. احتمال ائتلاف آقای پزشکیان با آقای لاریجانی ضعیف است و فکر می‌کنم در مورد آقای جهانگیری هم علی‌القاعده نباید ائتلافی صورت بگیرد.

البته روزنامه اعتماد که متعلق به الیاس حضرتی، رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در انتخابات است نوشته: پزشکیان تاکنون نتوانسته حمایت حداکثری جریان اصلاحات را به دست بیاورد؛ چراکه خواه‌ناخواه بخشی از اصلاح‌طلبان پشت جهانگیری ایستاده‌اند. هرچند باتوجه به اقبال به ‌نسبت اندک جامعه به جهانگیری، او نیز برخلاف تصور چندان دست بالاتری در اختیار ندارد.

بازهم بهزاد نبوی رئیس شد

آذر منصوری سخنگوی جبهه اصلاحات ایران از تشکیل ستاد «هماهنگی بین نامزدهای اصلاح‌طلبان» به ریاست بهزاد نبوی خبر داده و گفته: در آیین‌نامه تشکیل جبهه تاکید شده که جبهه اصلاحات ایران از هیچ کاندیدای غیراصلاح‌طلبی در این انتخابات حمایت نخواهد کرد.

مسیح مهاجری هم همچنان بر این دیدگاه خود اصرار داره که: روحانیون به کارهای تقنینی و قضایی اکتفا کنند و ریاست جمهوری را به دیگران واگذار کنند.

پس از اظهارات روز گذشته پژمانفر،‌ امروز دفتر معاون اول رئیس جمهور در بیانیه‌ای، ارجاع اسناد تخلف جهانگیری به قوه قضائیه توسط رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را تکذیب کرد.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

جهانگیری شریک کم‌کاری‌های دولت

سلیمی نمین معتقده که به خاطر حمایت اصلاح‌طلبان از روحاین و نتایجی که داشته آنها از لاریجانی حمایت نخواهند کرد. او جهانگیری را هم در مشکلات مردم مقصر دانسته و گفته: جهانگیری در جایگاه معاون اول دولت خلاف ‌واقع‌گویی‌ها و کم‌کاری‌ها و عملکرد نامناسبی داشته.

روزنامه جوان هم نوشته: نارضایتی‌‌‌ها از دولت زیاد و در حوزه‌های مختلف است. سطح محبوبیت حسن روحانی به شدت افت کرده و مردم از وضعیت موجود گلایه‌های جدی و عمیق دارند. به همین دلیل هیچ یک از کاندیدا‌‌ها نمی‌خواهد نماینده این وضعیت کنونی و مدافع آن باشد، اما نکته جالب توجه که تناقض این اتفاق را جلوی چشم می‌آورد، این است که برخی از ثبت نام‌کنندگان عضوی از دولتی هستند که این وضعیت را رقم زده است!

هوای وحدت در جریان اصولگرایی

منوچهر متکی، سخنگوی شورای وحدت از حضور سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک هیات رییسه جامعه روحانیت و هیات عالی شورای وحدت خبر داده. این دیدار با دعوت آیت‌الله موحدی کرمانی، رئیس جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای وحدت انجام شده.

از گوشه و کنار انتخابات

سید احسان قاضی زاده هاشمی،‌ تأکید کرده که هنگام پخش برنامه های تبلیغاتی نامزد ها در صدا و سیما برق هیچ منطقه ای نباید قطع شود.

در دستورالعمل بهداشتی انتخابات ساعت شروع رأی‌گیری 7 صبح جمعه 28 خرداد قید شده که در صورت لزوم تا 2 بامداد روز شنبه قابل تمدید است.

وزیر ارتباطات با تشریح جزئیات اعطای یک ماه اینترنت رایگان به همه کاربران، حجم مصرفی این بسته اینترنت را ۷ گیگابایت اعلام کرد.

ثبت‌نام فقط از طریق سایت https://ictgifts.ir خواهد بود و زمان‌بندی نام‌نویسی از این قرار است:

- ساعت ۱۲ دوشنبه ۳ خرداد تا ساعت ۱۲ سه شنبه ۴ خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۰ و یا ۱ می‌باشد.

- ساعت ۱۲ سه شنبه ۴ خرداد تا ساعت ۱۲ چهارشنبه ۵ خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۲ و یا ۳ می‌باشد.

- ساعت ۱۲ چهارشنبه ۵ خرداد تا ساعت ۱۲ پنج شنبه ۶ خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۴ و یا ۵ می‌باشد.

- ساعت ۱۲ پنج شنبه ۶ خرداد تا ساعت ۱۲ جمعه ۷ خرداد: افرادی که رقم آخر کد ملی آن‌ها ۶ و یا ۷ می‌باشد.

- ساعت ۱۲ جمعه ۷ خرداد تا ساعت ۱۲ شنبه ۸ خرداد: افرادی که رقم اخر کد ملی آن‌ها ۸ و یا ۹ می‌باشد.

یک خبر کوتاه هم از انتخابات شورای شهر که، مرتضی طلایی به عنوان رییس ستاد انتخابات شورای وحدت در تهران بزرگ برای انتخابات شورای شهر انتخاب شد.

فرمانده انتظامی پایتخت: با مخلان نظم در انتخابات برخورد می‌کنیم

سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: وظیفه پلیس تامین نظم و مقررات است بنابراین با هر فردی که بخواهد خارج از مقررات، اقدام به اختلال در نظم و آرامش عمومی کند، برخورد خواهیم کرد.

کارشناس مسائل سیاسی: انتخابات پیش رو آغازی دیگر در چلّه دوم انقلاب است

سعد الله زارعی کارشناس مسائل سیاسی کشور گفت: در انتخابات پیش رو، که در چلّه دوم انقلاب رخ می‌دهد، جمهوری اسلامی می‌خواهد یک آغاز برای تغییر اساسی در وضعیت موجود کشور داشته باشد.

کاندیداهای رد صلاحیت شده چه گفتند؟

شورای نگهبان اسامی هفت نامزد احراز صلاحیت شده را اعلام کرد که نام برخی از چهره های سرشناس سیاسی در آن مشاهده نمی شود، این چهره ها در بیانیه ها و توییت هایی به این موضوع واکنش نشان دادند.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از این شورا+فایل

رستم قاسمی از کاندیداهای جبهه انقلاب در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بیانیه ای انصراف خود از نامزدی را اعلام و به نفع آیت الله رئیسی کنار رفت.

متن پیام قاسمی به این شرح است:

بنام خدا

دبیر محترم شورای نگهبان

با سلام و تحیات

احتراما؛ بنا به پیشنهاد دلسوزان و دغدغه مندان نظام و کشور و در راستای تقویت جبهه انقلاب؛ تکلیف خود را اداشده دیده و بدینوسیله انصراف خود را از نامزدی در انتخابات به نفع جریان انقلاب اعلام می دارم.

رستم قاسمی

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از این شورا+فایل

عزت الله ضرغامی از دیگر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز در توییتی نوشت: بخش‌هایی از طرح مسکن، برنامه‌های بدون بودجه، اصلاح نظام بانکی، نظام مالیاتی، گمرک، تجارت خارجی و نظام یارانه‌ها در همینجا منتشر شده است.

با تشکر از دو سال تلاش شبانه‌روزی مشاوران و کارشناسان و تیم‌های اقتصادی‌ام،به تدریج بقیه‌ی طرح‌های آماده شده را برای مدیران آینده، ارائه خواهم کرد.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از این شورا+فایل

حسین دهقان وزیر سابق دفاع و داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری هم در توییتی به‌نفع آیت‌الله رئیسی انصراف داد.

دهقان اعلام کرد: اینجانب حسین دهقان با توجه به حضور افرادی از جناح‌های سیاسی و افراد مستقل ضرورتی به ادامه حضور نمی‌بینم و انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام و تمام ظرفیت خود را در خدمت نظام و انقلاب و کاندیدای جبهه انقلاب و در رأس آن جناب آقای سیدابراهیم رئیسی قرار می‌دهم.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از این شورا+فایل

علی لاریجانی رییس سابق مجلس شورای اسلامی که با حمایت دولت و اصلاح طلبان پا به عرصه انتخابات گذاشته بود، به عدم احراز صلاحیت خود واکنش نشان داد و در بیانیه ای اعلام کرد: بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم.

متن بیانیه لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملّت عزیز و عظیم‌الشأن ایران

در این دوره از انتخابات، بر حسب وظیفه اسلامی، ملّی و انقلابی و بر اساس تأکید رهبر معظّم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور حداکثری در انتخابات و توصیه مراجع عظام تقلید و برخی صاحب‌نظران دانشگاهی و اقشار مختلف مردم، لازم دیدم برای خدمتگزاری به ملّت، به صحنه انتخابات وارد شوم. با حمایت شما عزیزان بخصوص نخبگان جامعه، برای رفع مشکلات پیش روی ملّت، عزمی راسخ داشتم؛ اما حال آنکه روند انتخابات اینگونه رقم زده شد، بنده وظیفه خویش را در پیشگاه الهی و ملّت عزیز انجام داده‌ام و راضی به رضای الهی هستم و از همه کسانیکه در این مدّت کوتاه، ابراز لطف فرمودند، سپاسگزارم و امیدوارم برای اعتلای ایران اسلامی، در انتخابات حضور یابید.

بنده خدا

علی لاریجانی

1400/3/4

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از این شورا+فایل

اسحاق جهانگیری از دیگر کاندیداهایی است که صلاحیتش برای انتخابات ریاست جمهوری احراز نشد، وی که خود از بانیان و مسببان وضعیت نابسمان اقتصاد کشور است، در بیانیه ای با بیان این که اکنون تکلیف از من ساقط است و پایان فعالیت‌های انتخاباتی خود را اعلام می‌کنم، افزود: من به قصد گشایش در زندگی مردم، توسعه ایران و آغاز مرحله نوینی از اصلاحات وارد عرصه انتخابات شدم!

متن بیانیه معاون اول رییس جمهور به این شرح است:

به نام خدا

هموطنان عزیز

با اعلام اسامی نامزدهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، "عدم احراز صلاحیت " اینجانب نیز مشخص شد. به طور طبیعی مسئولیت این تصمیم و مبانی و معیارهای حقوقی و قانونی و نیز آثار سیاسی و اجتماعی مترتب بر آن متوجه شورا است، اما بار بزرگ مسئولیت در پیشگاه خداوند و تعهد در برابر شما هموطنان عزیز را از دوش من برداشت.

من به قصد گشایش در زندگی مردم، توسعه ایران و آغاز مرحله نوینی از اصلاحات وارد عرصه انتخابات شدم.

به رغم میل و مصلحت شخصی، با توکل به خداوند بزرگ از قبول مسئولیت شانه خالی نکردم و آبرو و تجربه ام را که متعلق به مردم است، تقدیم ملت کردم.

من به درخواست شخصیت های دلسوز اصلاح طلب، تشخیص " جبهه اصلاحات ایران" و اصرار بسیاری از جوانان و فعالان سیاسی و مدنی که دغدغه امروز و فردای ایران را دارند، با آگاهی از تنگناها و شرایط دشوار پیش رو برای دور کردن خطر مشارکت پایین و دفاع از صندوق رأی و حق مردم در پیشبرد دموکراسی و عدالت همه جانبه قدم در این راه نهادم. رأی و حقی که پایه جمهوریت نظام است و امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید داشته اند.

به خدا پناه می برم و عدم احراز صلاحیت بسیاری از شایستگان را تهدیدی جدی برای مشارکت همگانی و رقابت عادلانه گرایش ها و جریان های سیاسی بویژه اصلاح گرایان میدانم و امیدوارم که جمهوریت نظام، مشارکت موثر مردم در تعیین سرنوشت خود، منافع ملی و آینده ایران فدای مصالح آنی سیاسی نشود.

اکنون تکلیف از من ساقط است و پایان فعالیتهای انتخاباتی خود را اعلام می کنم و از اقشار مختلف مردم و نخبگان و فعالان سیاسی و آشنا به مسایل کشور به ویژه از همفکران و جوانان و شخصیت های دلسوز و احزاب و تشکل های سیاسی و صنفی که در این روزها برای کاستن از رنج مردم و کمک به ترسیم آینده ای بهتر و امید بخش برای ایران در همه جای کشور مشتاقانه و دلسوزانه به میدان آمدند و به اینجانب اعتماد و ابراز لطف داشته اند، کمال تشکر و قدردانی را دارم و عموم شهروندان را به مشارکت در انتخابات دعوت می کنم.

اسحاق جهانگیری

چهارم خرداد ۱۴۰۰

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از این شورا+فایل

پزشکیان از دیگر نامزدهای اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری نیز به رد صلاحیت خود واکنش نشان داد و در بیانیه ای که از سوی دفتر اطلاع رسانی وی صادر شد اعلام کرد که قصد اعتراض به تصمیم شورای نگهبان را ندارد.

متن بیانیه دفتر اطلاع رسانی پزشکیان به این شرح است:

«چه مبارک سحری بود چه فرخنده شبی

ضمن تشکر از اقشار مختلف مردم از تمام استان‌های کشور، شخصیت‌ها و احزاب که لطف و حمایت خود را از آقای دکتر پزشکیان اعلام کرده‌اند، اعلام می‌کنیم که ایشان قصد اعتراض به تصمیم شورای نگهبان را نداشته و هیچ گونه رایزنی جهت احراز صلاحیت خود نکرده و نخواهد کرد.»/841/

برای دریافت فایل بسته انتخاباتی رسا (اینجا) کلیک کنید.

از گذر قطار انتخابات از شورای نگهبان تا حمایت علمای قم از تصمیم این شورا

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
اصلاح طلبان نسبت به استعمال ادبیات افترایی به نظارت شورای نگهبان که باتلقی تنگ نظری احتمالی یادشده تجدیدنظرواستغفار نمایند.
1
0