۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۸۱۲۱۶
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

شورای نگهبان از همه آزمون های پیش روی خود رو سفید بیرون آمده است

شورای نگهبان از همه آزمون های پیش روی خود رو سفید بیرون آمده است
نماینده خبرگان گفت: شورای نگهبان بر اساس وظیفه و تشخیصی که دارد همواره به درستی عمل کرده و در طول ۴ دهه گذشته بعد از هر انتخاباتی از آزمون های سخت روسفید بیرون آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به پشت پرده هجمه هایی که از سوی برخی جریانات داخلی و خارجی نسبت به شورای نگهبان صورت می پذیرد، گفت: نهادها و دستگاه هایی که نوعی حالت قضاوت کردن دارند، همواره در طول انقلاب اسلامی مورد هجمه قرار گرفته و می گیرند.

شورای نگهبان همواره از کیان انقلاب و نظام حفاظت می کند

وی به وظایف خطیر شورای نگهبان در حفاظت و صیانت از سلامت انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: این شورا همواره از کیان انقلاب و نظام و مسؤولیت های حساسی که در کشور وجود دارد، حفاظت می کند تا مبادا افرادی که شایستگی ندارند به آنها دسترسی پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: برخی افراد که نمی توانند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند، این شورا را مورد هجمه قرار داده و آن را به جناحی و حزبی عمل کردن متهم می کنند، در حالی که همواره شاهد بوده ایم در انتخابات های مختلف افرادی از جناح های گوناگون وارد عرصه شده اند و این نهایتاً مردم بوده اند که یکی از آنها را گزینش و انتخاب کرده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شورای نگهبان همواره در راستای عمل به وظایف خود گام برمی دارد، گفت: این شورا بر اساس وظیفه و تشخیصی که دارد همواره به درستی عمل کرده و در طول 4 دهه گذشته بعد از هر انتخاباتی از آزمون سخت پیش روی خود رو سفید بیرون آمده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات شورای نگهبان در عرصه انتخابات، مطرح کرد: شاهد بودیم که هفت نفر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مورد تأیید قرار گرفته و بقیه نیز صلاحیت شان احراز نشده است؛ این موضوع به این معنا نیست که این افراد هیچگونه صلاحیتی ندارند، بلکه باید دانست این افراد برای تصدی پست ریاست جمهوری صلاحیت ندارند.

نامزدهای انتخاباتی قانون گرا بودن را در عمل نشان دهند

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با اشاره به اینکه نامزدهای انتخاباتی باید نسبت به قانون تمکین داشته باشند و قانون گرا بودن را در عمل نشان دهند، ابراز کرد: رییس جمهور باید مجری قانون اساسی باشد و اگر از قوانین تمکین نکند، صلاحیت نخواهد داشت و این یک آزمون بزرگ برای آنها است.

وی در پایان تصریح کرد: امروز افرادی که صلاحیتشان احراز نشده است باید ضمن دعوت به مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رأی با سایر کاندیداهایی که صلاحیتشان احراز شده است، همراهی داشته باشند؛ شنیده ام که برخی از این نامزدها که صلاحیتشان احراز نشده، برنامه های خود را به سایر کاندیداها داده اند و این یک خبر مثبت و خوب است و امیدواریم شاهد یک انتخابات خوب، سالم، پرشور و رقابتی در 28 خرداد باشیم./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
شورا مورد اعتماد مردم و علماست.
1
0