۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۶۸۱۲۳۴

خیانت تلخ به بقای نسل

خیانت تلخ به بقای نسل
حجت الاسلام سعیدی گفت: امروزه شرایط اقتصادی و گرانی جامعه نیز کفاف ازدیاد جمعیت را نمی دهد و مضاف بر آن دست حوزه های علمیه نیز برای پرداختن به این موضوع مهم بسته است.

حجت الاسلام سید حسن سعیدی گلپایگانی عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در موضوع نقش حوزه های علمیه در زمینه ترویج مسئله جمعیت به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبر گزاری رسا گفت: مسئله تنظیم و ترویج جمعیت جمهوری اسلامی ایران در ابتدا بسیار بد و نامطلوب سازمان دهی شد و برخی از مسئولین مانند آقای نعمت زاده وزیر بهداشت دولت وقت سید محمد خاتمی پروژه عقیم سازی و کنترل جمعیت را بنیان گذاری کردند که این موضوع خیانت و لطمه بسیار بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واقع شد.

وی باتوجه به روند نامطلوب افزایش جمعیت اظهار داشت: هنوز دود آتش سال های قبل که یک عده روشن کردند به چشم می رود که امروزه شاهد افزایش سن پیری و کاهش جمعیت نسل جوان می باشیم و هنوز اقدامات جدی برای حل این معضل بزرگ فراهم نشده است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین بیان کرد: اولین شخصی که از این موضوع مطلع شد و به دولتمردان گوش زد کرد مقام معظم رهبری بود که هشدار ایشان با توجه به ازدیاد نسل جوامع اقلیت های مذهبی بسیار قابل توجه و تامل بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با توجه به اختیارات محدودشان نمی توانند در هر موضوعی ورود پیدا کند و این وظیفه مسئولین مربوطه می باشد که در ابتدا باید افراد خائن به این موضوع، بسزای اعمال خود برسند و سپس راه موثری برای عبور از این بحران چاره شود.

حجت الاسلام سعیدی با توجه به وظیفه حوزه های علمیه نسبت به این موضوع افزود: امروزه شرایط اقتصادی و گرانی جامعه نیز کفاف ازدیاد جمعیت را نمی دهد و مضاف بر آن دست حوزه های علمیه نیز برای پرداختن به این موضوع مهم بسته است.

وی ادامه داد: حکومت اسلامی خودش باید مشوّق اصلی ترویج و ازدیاد جمعیت باشد و حوزه های علمیه نیز بدون حمایت دولت نمی تواند اقدامی انجام دهد زیرا با توجه به شرایط فعلی جامعه مردم نیز رغبتی نسبت به این موضوع ندارند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات