۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۸۱۲۵۶

عدم نظام بخشی به جامعه مانع ترویج جمعیت

عدم نظام بخشی به جامعه مانع ترویج جمعیت
حجت الاسلام سلیمانی گفت: برای ایجاد تغییرات جمعیتی نیاز به اصلاح ساختار های نظام می باشد با تشکیل اتاق فکر و حمایت حوزه های علمیه راه حل موثری برای این بحران یافت می شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمانی امیری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در موضوع نقش حوزه های علمیه در ترویج مسئله جمعیت به خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا گفت: مشکل کاهش رشد جمعیت مسئله ملی است نه صرفا مسئله شخصی، صنفی و حوزوی.

وی با توجه به ملی بودن موضوع ترویج جمعیت در نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در صورتی که پای منافع ملی در وسط باشد آن وقت اقلیت، نژاد و فرهنگ و... مطرح نمی شود زیرا هر یک از افراد جامعه مسئولیت و سهمی از کشور دارند که می توانند در بهبود سازی مشکلات ملی مثمر ثمر واقع شوند.

حجت الاسلام  سلیمانی امیری اظهار داشت: برای ایجاد تغییرات در ازدیاد جمعیت نیاز به اصلاح ساختار های نظام می باشد، با تشکیل اتاق فکر ملی و حمایت همه جانبه حوزه های علمیه راه حل موثری برای اداره این بحران یافت می شود.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین در پاسخ به سئوال خبرنگار در مورد اشاره به جزئیات اتاق فکر بیان کرد: اتاق فکر مناسب برای اداره مسائل بحرانی کشور باید متشکل از افرادی با بدون در نظر گرفتن فرهنگ و اقلیت باشد زیرا مسائل ملی به همه مرتبط است و حضور روانشناسان، محققان اجتماعی، اقتصاددانان، سیاستمداران و... را می طلبد.

وی ادامه داد: سردرگمی ما در این مورد قابل قبول نیست و باید هر چه زودتر با تشکیل اتاق فکر به درمان این معضل بپردازیم زیرا این موضوع موجب نگرانی مقام معظم رهبری نیز شده است و اگر این موضوع تا قبل از سال 2025 میلادی حل نشود با افول شدید جمعیت مواجه می شویم.

حجت الاسلام  سلیمانی امیری گفت: روند جمعیت جهانی نیز رو به کاهش است زیرا با افزایش تکنولوژی نیازی به نیروی انسانی پیدا نمی شود و مضاف بر آن با تغییر فرهنگ و طرز تفکر جامعه اسلامی نیز، قشر متدینین جامعه رغبتی به فرزند آوری ندارند.

سینا ریاحی
ارسال نظرات