۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۸۱۲۵۷

پیام تسلیت شخصیت‌های حوزوی کاشان درپی درگذشت آیت الله امامت

پیام تسلیت شخصیت‌های حوزوی کاشان درپی درگذشت آیت الله امامت
اصفهان - شخصیت‌های حوزوی کاشان با صدور پیام‌هایی به مناسبت رحلت آیت الله سید عزیزالله امامت، درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله سید عزیزالله امامت کاشانی از عالمان دیار علم و تمدن و از سادات حسینی کاشان در هشتم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۴۸ هجری قمری در خانواده‌ای متولد شد که همگان از عالمان و فقیهان شریعت و از عارفان و سالکان طریقت هستند.

ایشان در حوزه‌های علمیه قم و مشهد مقدس و نجف اشرف و کربلا و کاظمین به کسب علم و معرفت پرداخت و از بیش از یکصد تن از مراجع تقلید و بزرگان حوزه‌های علمیه اجازه دریافت کرد، از آثار قلمی ایشان، اسما الحسنی، بهداشت امامت، تذکره الشعرا، کشکول، تفسیر سوره‌های قدر و حمد و...، رسالاتی در علوم غریبه، شرح زیارت عاشورا و مقتل کربلا و بیش از ۴۰ عنوان کتاب و رساله تالیف کرده واز اقدامات اجتماعی ایشان می‌توان به تأسیس حسینیه‌ها و زایر سرا در کاشان، مشهد مقدس و مشهد اردهال کاشان اشاره کرد.

آیت الله سید عزیزالله امامت عصر روز گذشته در سن ۹۴ سالگی به دلیل ایست قلبی و مشکل ریوی دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار معبود شتافت.

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و حوزویان کاشان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای رحلت این عالم انقلابی و مجاهد و بصیر و آگاه به زمان را تسلیت گفتند، متن پیام تسلیت نماینده، ولی فقیه در کاشان به مناسبت رحلت آیت الله سید عزیز الله امامت بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم پارسا و وارسته مرحوم آیت الله حاج سید عزیزالله امامت رحمة الله علیه را به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، مراجع عظام و علمای عالی‌مقام، حوزه‌های علمیه، مردم شریف منطقه کاشان و همه اردتمندان آن عالم خدوم به خصوص بیت محترم ایشان تسلیت می‌گویم.
علم، تقوا، تواضع، ساده زیستی و ارتباط نزدیک با عموم مردم از شاخصه‌های مهم شخصیت این روحانی عالیقدر بود که بی‌شک فقدان این عالم جلیل القدر برای این منطقه و بهره‌مندان از محضر پر فیض و معنوی ایشان مصیبتی اندوه‌بار و ثلمه‌ای بزرگ است.
اینجانب از درگاه خداوند متعال غفران و رحمت واسعه را برای آن عالم مجاهد؛ و صبر و شکیبایی را برای بیت مکرم ایشان خواستارم.
عباسعلی سلیمانی
پنجم خرداد ماه ۱۴۰۰

متن پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی مدیر حوزه‌های علمیه منطقه کاشان به مناسبت رحلت آیت الله سید عزیز الله امامت بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
قال النبی (ص) اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسد‌ها شیء
ارتحال عالم ربانی حضرت آیت الله حاج سید عزیز الله امامت کاشانی (ره) پُس از سالیان متوالی خدمت به پیشگاه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و مردم ولایت مدار دارالمومنین کاشان موجب تالم و تاثر گردید.
بیان رسا و قلم پر توان او که ده‌ها اثر به جا مانده گواه آن است، شاهدی بر سنگینی فقدان و خلا وجودی او می‌باشد.
فقدان این عالم جلیل القدر ثلمه‌ای سنگین بر جامعه روحانیت و حوزه‌های علمیه کشور خواهد بود.
علماء، فضلاء وقاطبه روحانیت حوزه علمیه کاشان این مصیبت را به محضر امام عصر (عج) و مقام معظم رهبری و مردم ولایت مدار کاشان و خانواده محترم و خاندان معزی تسلیت گفته و از درگاه ربوبی، برای ایشان حشر با پیامبر خاتم (ص) و اولیای الهی و برای بازماندگان صبر و اجر خواهانیم.
مرکز مدیریت و حوزه‌های علمیه منطقه کاشان

متن پیام تسلیت حجت الاسلام مهدی بصیرتی رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان به مناسبت رحلت آیت الله سید عزیز الله امامت بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
ارتحال عالم ربانی و مروج تشیع علوی، حضرت آیت الله حاج آقا عزیزالله امامت (رضوان‌الله علیه) موجب تأثر و تأسف فراوان شد.

آن مرحوم سیدی بزرگوار از سلاله رسول الله از تبار علماء عاملی بود که سالیان متمادی از عمر با برکت خود را در راه فراگیری، تبلیغ و ترویج معارف اسلام و اهل‌بیت (ع) صرف نمود. ایشان نمونه بارز علم، زهد و تقوا و از حامیان مخلص مذهب اهل بیت (علیهم السلام) و از خاندان عالم شهیر ملاحبیب الله شریف کاشانی (رحمةالله علیه) بود و توفیق شاگردی علما بزرگ عصر در قم و نجف همچون آیات عظام بروجردی، خویی، خوانساری و میلانی را داشت.

بی شک فقدان آن عالم فرهیخته و پرهیزکار برای مردم شریف کاشان ثلمه‌ای بزرگ خواهد بود.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم جلیل القدر را به، خاندان مکرم، حوزه‌های علمیه، مردم شریف و نجیب کاشان و همه دوستداران ایشان، تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند منان برای آن فقید سعید علو درجات و برای همه بازماندگان صبر جمیل و أجر جزیل مسألت می‌نمایم.

مهدی بصیرتی
مسئول اداره تبلیغات اسلامی کاشان


متن پیام تسلیت حجت الاسلام میثم یوسفی مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان به مناسبت رحلت آیت الله سید عزیز الله امامت بدین شرح است:


بسمه تعالی
" اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لایسد‌ها شیء"

درگذشت عالم عارف حضرت آیت الله حاج سید عزیزالله امامت کاشانی موجب تاثر و تالم گردید.

ایشان در عمر با برکت خود همواره در راه اسلام و ترویج حقایق آن کوشیدند و از مذهب حقه تشیع دفاع نمودند.

عالمی عامل که در صراط حق و برای رسیدن به سلوک معنوی حقیقی با تلمّذ از اساتید بزرگی همچون آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله العظمی میلانی رحمة الله علیهما و نسبی پاک از بزرگان و اعاظمی همچون آیت الله حاج شیخ ملا حبیب الله شریف کاشانی سیر الی الله را کامل نمودند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده مکرم و فرزندان ایشان و همچنین به مردم شریف کاشان و حوزه‌های علمیه آن، علو درجات را برای آن عزیز از خداوند متعال مسئلت دارم.
 
حجت الاسلام میثم یوسفی 
مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات