۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۶۸۱۲۶۹

نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ افزایش جمعیت

نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ افزایش جمعیت
حجت الاسلام خداداد گفت: حوزه های علمیه توانایی زمینه ساز شدن در این امر را دارند و می توانند با آنچه که مانع افزایش و تضاد جمعیت است مبارزه کنند.

حجت الاسلام مهدی خداداد استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا در موضوع نقش حوزه های علمیه در ترویج مسئله جمعیت گفت: وظیفه و رسالت اصلی حوزه های علمیه تبلیغ و گسترش دین مبین اسلام است و افزایش جمعیت بطور مستقیم با تبلیغ دین در ارتباط می باشد که ضرورت لازم را برای ورود حوزه های علمیه به مسئله ترویج جمعیت فراهم می کند.

وی افزود: با کاهش جمعیت مسلمانان به ویژه شیعیان در جامعه جهانی صدای زنگ خطر برای حوزه های علمیه و علما به گوش می رسد که با تبلیغ و ترویج ازدیاد جمعیت باید مانع این امر شوند و نگذارند دست اسلام از جوامع بشری دور و کوتاه بماند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: حوزه های علمیه توانایی زمینه ساز شدن در این امر را دارند و می توانند با آنچه که مانع افزایش و تضاد جمعیت است مبارزه کنند مانند نشر تفسیر روایات و نص صریح در مورد ازدواج جوانان، فرزند آوری و تالیف کتاب یا مقاله در زمینه ترویج جمعیت.

وی افزود: حوزه های علمیه همچنین می توانند با کاهش مشغله و نگرانی خانوادها از میزان درآمد و شرایط اقتصادی کشور، کمک شایانی به افزایش رشد جمعیت داشته باشند و همچنین در سخنرانی ها، اعیاد، مبنر و تبلیغ چهره به چهره موضوع فرزندآوری را گوش زد کنند.

حجت الاسلام خداداد گفت: حکومت نیز همانند حوزه های علمیه در درجه اول احساس خطر و درجه دوم احساس تکلیف کند و عوامل کاهش جمعیت را بشناسد تا بتواند با آنها مبارزه کند مانند پشتیبانی های مالی و معنوی، تبلیغ در صدا و سیما و ایجاد یارانه های مخصوص و...

سینا ریاحی
ارسال نظرات