۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۴۶
کد خبر: ۶۸۱۲۸۶
مدیر جدید جامعة الزهرا:

جامعه الزهرا در دوره جدید، باید پاسخگوی نیازهای جهان اسلام باشد

جامعه الزهرا در دوره جدید، باید پاسخگوی نیازهای جهان اسلام باشد
خانم برقعی با بیان اینکه جامعه الزهرا(س) در دوره جدید باید پاسخگو به نیازهای جهان اسلام باشد، افزود: فعالیت های آموزشی و پژوهشی این نهاد در مسیر تحقق گام دوم بنا شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سرکار خانم زهره برقعی، مدیر جدید جامعه الزهرا(س) پیش از ظهر امروز، در آیین تودیع و معارفه مدیران حوزه های علمیه خواهران که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، جامعه الزهرا(س) را یادگار گرانسنگ امام راحل توصیف کرد و گفت: این نهاد شجره مبارکی است که فعالیت های آموزشی و پژوهشی خود را با رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید رشد و نمو داده است.

سرکار خانم برقعی با بیان اینکه امروز جامعه الزهرا(س) به عنوان بزرگترین واحد آموزشی دینی خواهران در جهان تشیع شناخته می شود؛ گفت: این نهاد با هدایت های علما، فضلای دلسوز و اساتید فرهیخته، پژوهشگران توانمند، مبلغان زبده، همکاران دلسوز و پرتلاش، دانش پژوهان ایران و خارجی نقش بی بدیل در پشتیبانی و آموزش مسائل زنان در سطح ملی و بین المللی خواهد داشت.

مدیر جامعه الزهرا(س) بیان کرد: از رهبر معظم انقلاب و دفتر ایشان، شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران، هیأت امنای جامعه الزهرا(س)، به خاطر حسن اعتماد به بنده تقدیر و تشکر دارم.

سرکار خانم  برقعی اظهار کرد: برخود فرض می دانم با بهره گیری از تجارب مدیران جامعه الزهرا(س) که با تدابیر داهیانه و تلاش های مجدانه به موقعیت امروز رسانده اند، قدردانی کنم.

وی با اشاره به برنامه ها و طرح تحولی جدید جامعه الزهر(س) ابراز کرد: باتوجه به نقش بانوان در عرصه های حکمرانی به عنوان یک بازوی اثر گذار نظام اسلامی، نقش راهبردی در تمدن نوین اسلامی و مأموریت های آن از سوی طلاب خواهر ایجاب می کند که هر حرکتی با بهره گیری از توان داخلی و تلاش مجدانه تمام اعضای خانواده جامعه الزهرا(س) صورت گیرد.

سرکار خانم برقعی اظهار کرد: نیازهای جامعه اسلامی و جهان اسلام در عرصه بنیادی و کاربردی علوم انسانی و اسلامی و نیز نقش کنش گری های تبلیغی، فرهنگی، هم افزایی و مشارکت تمام نهادهای حوزوی و دینی بر می تابد، که جامعه الزهرا(س) در دوران مدیریت جدید اهتمام وِیژه ای بر آن داشته و حسن تعاملات را با مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران با هدف پاسخگوی به عنوان راهبردهای اساسی دنبال کند.

وی با بیان اینکه برنامه ها و طرح های جدید جامعه الزهرا(س) بر اساس تحقق گام دوم انقلاب تنظیم خواهد شد، گفت: جهت گیری های جامعه الزهرا(س) در ساحت های فرهنگی، علمی، پژوهشی و تربیتی با تکیه بر سیاست گذاری ها و اسناد بالا دستی در مسیر تحقق گام دوم انقلاب خواهد بود که روندها و فعالیت های این مجموعه براساس این راهبرد اولویت بندی خواهد شد.

وی هر گونه انتقاد سازنده که همراه با پیشنهاد جایگزین باشد را مصداق امر به معروف دانست و افزود: نقد و تحلیل علمکردها و بهره گیری از نظرات و شناسایی نظرات و ارائه انتقادات و پیشنهادات مورد نظر از راهبردهای مدیریت جدید جامعة الزهرا(س) خواهد بود.

سرکار خانم زهر برقعی اظهار کرد: بدون تردید این مجموعه عظیم و فاخر جز با همکاری و وحدت اعضای خانواده جامعه الزهرا(س) به اهداف خود نخواهد رسید و بنده در این زمینه از تمام بزرگواران درخواست همکاری دارم.

مدیر جامعه الزهرا(س) ابراز داشت: سعی خواهیم داشت با حفظ روال برنامه های فعلی، اما با بهره گیری از توان داخلی مجموعه، بر حرکت پرشتاب علمی این شجره طبیه افزوده شود./998/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Austria
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹
آرزوی توفیقات
1
0
اکرم رشیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
سلام. انتخاب شایسته شما مبارک موفق باشید.
0
0