۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۶۸۱۳۳۶
آیت الله علما:

روحیه خدایی و معنویت وجودی امام راحل زمینه پیروزی انقلاب شد

روحیه خدایی و معنویت وجودی امام راحل زمینه پیروزی انقلاب شد
کرمانشاه - آیت الله علما گفت:اگر امام راحل از روحیه خدایی و معنویت وجودی برخوردار نبودند هرگز این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید، زیرا امام خمینی (ره) با خدای خویش معامله کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در دیدار با روحانیون و طلاب شهرستان صحنه در سخنانی اظهار داشت: انسان در زندگی خود باید همواره در مسیر تقوا و پرهیزگاری باشد و هرگز اجازه ندهند که مسایل دنیوی وی را از این مسیر دور کند.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: امیرالمومنین (ع) در حدیثی می فرمایند که باید انسان خود را در راه خدا فدا کند، زیرا در این راه هیچ بن بستی وجود ندارد و بی شک کسی که در این راه قرار بگیرد هرگز پیشمان نخواهد شد و خوشبخت واقعی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: باید اذعان که همه ما به نوعی اسیر مسائل دنیوی هستیم، لذا برای برون رفت از این وضعیت باید با عبادت و شب زنده داری و... دوباره به معنویات بازگردیم.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بی شک اگر امام راحل از روحیه خدایی و معنویت وجودی برخوردار نبودند هرگز این انقلاب به پیروزی نمی رسید، امام خمینی (ره) با خدای خویش معامله کرد، معامله ای که هرگز در آن زیانی برای بنده نبوده و نیست.

این عالم کرمانشاهی گفت: شما روحانیون و طلاب جوان باید به دقت مسایل تهذیبی و اخلاقی را در اولویت کار خود قرار دهید و از نَفس خود در برابر خواستنی های دنیوی حفاظت کنید و این مهم محقق نمی گردد مگر با توسل به ذات مقدس خداوند متعال.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: به قول علامه طباطبایی (ره) بهترین تعبیری که از انسان در قرآن شده، کلمه «عبد» است، با خدا رفاقت کنید چون تنها جایی که ضرر ندارد رفاقت با خداست، تا به مقام بندگی برسید.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود افزود: باید در هر فرصتی از خداوند راهنمایی و ارشاد بخواهیم، زیرا اگر درخواست ما از پروردگار پاک و بدون غش باشد، بی شک خداوند جواب درخواست های ما را خواهد داد./1400/

ارسال نظرات