۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۶۸۱۳۵۱
حجت الاسلام قلی پور:

آراء و نظرات شورای نگهبان کاملاً منطبق بر قانون و فصل الخطاب است

آراء و نظرات شورای نگهبان کاملاً منطبق بر قانون و فصل الخطاب است
مازندران - امام جمعه بابلسر با تأکید براین که همه کاندیداها وظیفه دارند در چارچوب قانون حرکت کنند، گفت: آراء و نظرات شورای نگهبان کاملاً منطبق بر قانون و فصل الخطاب است.

حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با حمایت قاطع از عملکرد شورای نگهبان در طول دهه های اخیر به ویژه بررسی صلاحیت نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور، این نهاد انقلابی را حافظ و پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی دانست.

وی با بیان این که شورای نگهبان با هوشمندی و آینده نگری امام راحل با هدف پاسداری از حریم قانون اساسی و رعایت احکام دینی تشکیل شده است، افزود: هوشمندی و روحیه انقلابی مبتنی بر قانون مداری اعضای شورای نگهبان موجب جلوگیری از نفوذ بسیاری نامحرمان و افراد زاویه دار با نظام و انقلاب به مراکز حساس کشور شده است.

امام جمعه بابلسر با اشاره به این که تصمیم گیری صحیح مبتنی بر قانون مداری شورای نگهبان بسیاری از توطئه ها و نقشه های دشمنان انقلاب را خنثی کرده است، ادامه داد: عملکرد این نهاد انقلابی همواره در جهت اعتلای انقلاب و نظام اسلامی و تأمین منافع ملی بوده است.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی در طول دهه های اخیر همواره نسبت به نهادهای انقلابی دشمنی آشکاری داشتند، افزود: هجمه ها و توطئه های رسانه ای آنها علیه شورای نگهبان نشان دهنده، اثرگذاری و صحت عملکرد این نهاد انقلابی دارد.

وی با بیان این که رسانه های دشمن از ماه ها قبل با انعکاس اخبار کذب و دروغ تلاش کردند تا مردم را نسبت به شورای نگهبان بدبین و بی اعتماد کنند، خاطرنشان کرد: تشدید این هجمه ها در طی روزهای اخیر نشان دهنده شکست توطئه آنها علیه انقلاب و نظام اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که شورای نگهبان با صلابت و اقتدار به وظایف قانونی خود در بررسی صلاحیت نامزدها عمل کرده است، افزود: این که برخی افراد صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان تأیید و یا احراز نشده به عملکرد این شورا باز نمی گردد.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید براین که همه کاندیداها وظیفه دارند در چارچوب قانون حرکت کنند، خاطرنشان کرد: آراء و نظرات شورای نگهبان کاملاً منطبق بر قانون و فصل الخطاب است.

امام جمعه بابلسر، شورای نگهبان را حافظ آرمان و ارزش های اصیل انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: این نهاد انقلابی ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام است و در طول دهه های اخیر نیز همواره با عملکرد شفاف خود از بسیاری انحراف ها جلوگیری کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر تلاش ها و از خودگذشتگی های شورای نگهبان نبود امروز ممکن بود افراد منحرف و زاویه دار با نظام و انقلاب در مراکز مهم و حساس کشور نفوذ می کردند، ادامه داد: اما این نهاد انقلابی با پذیرش هجمه های دشمنان علیه خود، مانع از نفوذ جریان های انحرافی و معاند با نظام در مراکز مهم کشور شده است.

حجت الاسلام قلی پور بر ضرورت حمایت و تقویت نهادهای انقلابی نظیر شورای نگهبان در نظام اسلامی تأکید کرد و گفت: به طور حتم تقویت چنین نهادهای موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان علیه نظام و انقلاب خواهد شد و عزت و عظمت کشور را بر ارمغان خواهد آورد./950/

ارسال نظرات