۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۶۸۱۴۰۷
حجت الاسلام ابطحی مطرح کرد؛

حربه‌ها و توطئه های دشمن برای اثرگذاری بر انتخابات کشور

حربه‌ها و توطئه های دشمن برای اثرگذاری بر انتخابات کشور
اصفهان - مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: دشمن تلاش می کند تا با تخریب جایگاه ولایت و شایعه پراکنی و ایجاد یأس در جامعه بر انتخابات اثر بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ر اصفهان، حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، شامگاه جمعه در نشست برخط «تکنیک‌های عملیات روانی دشمن در انتخابات» که از سوی مرکز فضای مجازی بسیج برگزار شده بود، با بیان اینکه دشمنان همواره تلاش کرده‌اند تا مانع برگزاری انتخابات در کشور ما بشوند یا اثرگذار در انتخابات باشند، گفت: مردم همواره نقشه‌های دشمن را با حضور خود شکست می‌دهند، مردم با حضور خود می‌توانند دشمنان را ناکام و دوستان را در ادامه مسیر انقلاب اسلامی یاری رسانی کنند.

ناامیدی و ایجاد یأس حربه ای برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به حربه‌های دشمنان برای بازداشتن مردم از حضور در انتخابات و یا اثرگذاری در انتخاب کشور، اظهار کرد: نخستین حربه دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است، فضای مجازی و رسانه‌ها ابزار دشمنان در این عرصه هستند و تلاش می‌کنند با القای یأس و ناامیدی و بی فایده بودن حضور مردم در انتخابات مانع بالا رفتن میزان مشارکت در انتخابات بشوند.

وی در ادامه افزود: دشمنان با ابزارهای رسانه‌ای خود چنین القا می کنند که تنها افراد غربگرا می‌توانند مشکلات کشور را برطرف کنند، مانند آنچه در انتخابات سال‌های گذشته به جامعه القا کردند و تلاش داشتند تا اسلام و حکومت اسلامی را فاقد کارآمدی و توانایی اداره جامعه به مردم جلوه بدهند.

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه اسلام دارای بالاترین نظام سیاسی و با برنامه‌ترین دین برای اداره جامعه است، تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا یأس و امید در جامعه حکمفرما بشود و مردم از حضور در انتخابات ناامید بشوند و این حربه‌ای است که دشمن به صورت جدی به کار بسته است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، ایجاد رعب و وحشت در جامعه را دیگر حربه دشمنان برای اثرگذاری بر انتخابات توصیف کرد و گفت: ایجاد رعب و وحشت در بین مردم حربه دشمنان است که اختصاص به همه زمان‌ها دارد، در صدر اسلام نیز دشمنان اسلام از این حربه استفاده می‌کردند و امروز هم دشمن تلاش می‌کند تا وحشت و اضطراب را به جامعه منتقل کند.

ایجاد رعب و وحشت در جامعه برای اثرگذاری بر انتخابات

وی ادامه داد: اینکه برخی افراد در مناظرات انتخاباتی می‌گفتند دشمن قرار است به ما حمله کند و اگر ما رأی نیاوریم با حمله دشمن مواجه خواهیم شد یا اینکه رقبای خود را متهم می‌کردند که قرار است در پیاده‌روها دیوار بکشند، از جمله تبلیغات و برنامه‌هایی است که در جامعه ایجاد رعب و وحشت می‌کند.

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه برخی می گفتند اگر فلان شخصیت رأی نیاورد جنگ خواهد شد و رهبر معظم انقلاب در مقابل این ادعا قویا موضع گیری کردند، تصریح کرد: ایجاد شایعه با هدف بدبینی مردم نسبت به مسؤولان نظام از دیگر روش‌ها و حربه‌های دشمنان است، این شایعه سازی‌ها فضای فکری مردم را آلوده خواهد کرد و این اختصاص به زمان ما ندارد و همواره در طول تاریخ وجود داشته است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، خاطرنشان کرد: القای شایعه و خبرهای کذب علیه شورای نگهبان موضوعی است که در ایام انتخابات و پیش از انتخابات شاهد آن هستیم و این یک برنامه است برای آسیب زدن به نظام و جامعه و حضور مردم در انتخابات و رشد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا این شایعات به سرعت در جامعه گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد رعب و وحشت و اضطراب در جامعه، اظهار کرد: ایجاد ترس حربه دشمن در جنگ روانی است، در مسائل اقتصادی و سیاسی و امنیتی شاهد این مسائل در کشور هستیم و این حربه جنگ روانی با هدف ایجاد اثرگذاری بر آراء مردم طراحی شده است.

ترور شخصیتی از دیگر حربه های دشمنان است

حجت الاسلام ابطحی ترور افراد مؤثر را از دیگر حربه‌های دشمنان توصیف کرد و افزود: این حربه نیز در طول تاریخ اسلام مشاهده شده است و امروز نیز هنوز شاهد هستیم که ترور شخصیت‌ها از سوی دشمنان با قدرت انجام می‌شود، جایگاه رفیع ولایت و رهبری در جامعه اسلامی ما که رکن اساسی جامعه ما است از جمله بسترهایی است که دشمنان درصدد تخریب آن هستند و به دنبال شکستن جایگاه رهبری در میان مردم هستند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان خاطرنشان کرد: اینکه وزیر امور خارجه اسبق آمریکا خانم رایس می‌گوید مشکل اصلی ما در مواجهه با ایران ابر حریفی به نام آیت الله خامنه ای است که نقشه‌های پیچیده آمریکا را با یک سخنرانی خنثی می‌کند، قطعا چنین شخصیتی با اوصافی که دشمنان بیان می‌کنند مانند سدی در مقابل آنها است که باید برای شکستن آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: دشمن تلاش می کند تا جایگاه رهبری را مورد هجمه قرار داده و به آن خدشه وارد کند، در ابتدای انقلاب اسلامی نیز دشمنان تلاش می‌کردند تا امام خمینی را ترور شخصیت کنند و امروز تمام تلاش دشمنان و هجمه بیگانگان در راستای تخریب جایگاه رفیع رهبری و ولایت است.

رمز موفقیت کشور تبعیت از رهبری و ولایت است

حجت الاسلام ابطحی با تأکید بر ضرورت ولایت پذیری و اطاعت جامعه از رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: تمام رمز موفقیت کشور ما تبعیت از رهبری بوده است، انقلاب اسلامی با تبعیت از امام خمینی به پیروزی رسید و دفاع مقدس را با تبعیت از رهبری امام خمینی با پیروزی پشت سرگذاشتیم و در این 32 سال پس از امام خمینی که این مسیر به سلامت گذشته و انقلاب اسلامی ماندگار بوده به خاطر تبعیت از رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان در صدر اسلام علیه اهل بیت(ع) با استفاده از حربه تخریب شخصیت و فریب افکار عمومی، اظهار کرد: در کشور ما کدخداپرستان و غرب گرایانی که چشم آنها به بیگانگان بود کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کردند و شرایط دشوار امروز حاصل ناکارآمدی و سوء مدیریت این افراد است، اینها امروز حملات خود را به سمت رهبر معظم انقلاب برده‌اند و تلاش می کنند تا اشتباهات و ناکارآمدی‌های خود را به برعهده رهبر معظم انقلاب بگذارند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مذاکرات هسته‌ای ابتدا رییس جمهور اعلام کرد من مسؤول تمام مذاکرات هستم اما وقتی آمریکا از برجام خارج شد تلاش کردند تا رهبری را مسؤول برجام معرفی کنند، این در حالی است که هیچکدام از شروط رهبر معظم انقلاب را در مذاکرات رعایت نکردند و از رهنمودهای ایشان در مذاکرات استفاده نکردند.

دیپلماسی التماسی به دروغ شکست خود را به مرد میدان نسبت می‌دهد

حجت الاسلام ابطحی با بیان اینکه جنگ روانی دشمنان بر مبنای این است که رهبر معظم انقلاب را عامل مشکلات کشور جلوه بدهند، تصریح کرد: همچنین دشمن تلاش می‌کند تا نهادهایی که در ارتباط با رهبری هستند نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در عرصه‌های مختلف خود را به خوبی ثابت کرده‌اند را با تخریب و شایعه پراکنی و استفاده از ابزارهای رسانه ای بی اعتبار کنند، مانند مصاحبه‌ای که منتشر شد که رهبر معظم انقلاب فرمودند این همان چیزی است که آمریکایی‌ها بارها عنوان کرده بودند.

وی ادامه داد: افرادی گفتند ما دیپلماسی را فدای میدان کردیم اما حقیقت این است اگر میدان نبود دیپلماسی التماسی این افراد بی نتیجه بود، با دیپلماسی التماسی نمی‌شد در مقابل داعشی که تا 40 کیلومتری مرزهای کشور آمده بود ایستاد، این میدان بود که کشور را محفوظ داشت و عرصه‌های گسترده‌ای را برای پیروزی کشور رقم زد و عرصه دار این میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان اظهار کرد: امروز افرادی تلاش می کنند تا شکست دیپلماسی التماسی خود را به سردار سلیمانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت دهند تا بر ناکارآمدی و ناتوانی خود سرپوش بگذارند، در چنین مواردی است که بصیرت و هشیاری مردم توطئه‌ها را خنثی خواهد کرد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
جلیپا
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
از مهم‌ترین مسائلی که به‌ویژه باید از سوی نامزدهای انتخابات مورد توجه قرار بگیرد و - احتمالا مورد توجه قرار نگرفته- «وضعیت» ی است که در صورت پیروزی، از دولت قبل تحویل خواهند گرفت. از وضعیت کسری بودجه، تورم، ‌اشتغال، مسکن، خودرو، طلا، سکه، ارز و بورس بگیر تا برخی مسائل فرهنگی و اجتماعی که به هیچ وجه قابل دفاع نیستند.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
مهم‌ترین و بهترین راه‌حل، «هوشیاری مردم» و «انتخاب درست» است .
0
0