۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۸۱۴۶۹
به همت بنیاد قرآن و عترت هندوستان برگزار شد؛

مراسم توسل به حضرت علی اصغر برای رهایی از شر ویروس کرونا

مراسم توسل به حضرت علی اصغر برای رهایی از شر ویروس کرونا
حجت الاسلام رضوی با بیان این که عرفا و مراجع بزرگ تشیع شیرخوار تشنه امام حسین(ع) را حاجت روای جهان می دانند، گفت: باب الحوائج از القاب زرین حضرت علی اصغر است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در سراسر جهان بویژه در کشور هندوستان، برای سلامتی شیعیان و مسلمانان این کشور مراسم توسل به باب الحوائج حضرت علی اصغر علیه السلام از طرف بنیاد قرآن و عترت هندوستان و با شرکت حجت الاسلام والمسلمین صرفی معاون فرهنگی مجتمع عالی فقه و معارف اسلامی (مدرسه حجتیه)، حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم بعنوان مهمانان ویژه، شعرا و اندیشمندان اردو زبان هندوستان و پاکستان، شب گذشته در دفتر قم خیابان سمیه کوچه ۶ پلاک ۲۳ برگزار شد.   

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم سید محمد حسین رضوی آغاز سپس حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم سخنرانی کرد و پس از آن شعرای اردو زبان سرودهای خود را به محضر باب الحوائج حضرت علی اصغر علیه السلام تقدیم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید شمع محمد رضوی رییس و موسس بنیاد قرآن و عترت ممبئی و حوزه علمیه ایت الله خامنه ای هندوستان، در سخنانی از حضور سروران گرامی تقدیر و تشکر کرد و گفت: یقینا این مراسم مورد توجه و لطف خاص باب الحوائج حضرت علی اصغر علیه السلام خواهد بود و در نتیجه توسل به آن حضرت(ع)، جهان بویژه مردم هندوستان و جمهوری اسلامی ایران هرچه زوردتر از شر ویروس منحوس کرونا نجات خواهند یافت.

وی با بیان این که جهان نیازمند توجه و توسل به خانواده مطهر پیامبر گرامی(ص) است، ابراز داشت: بنده به کشورهای زیادی مسافرت کردم و تمام ملیت ها را در توسل به وجود مبارک ائمه طاهرین علهیم السلام مشترک یافته ام.

باب الحوائج از القاب زرین حضرت علی اصغر است

این روحانی هندی با اشاره به یاد و خاطره چندین دهه پیش که در سال ۱۳۸۳ هجری شمسی مراسم شیرخوارگان حسینی پایه گذاری شد و الان این مراسم به همایش میلیونی جهانی تبدیل شده است، اظهار داشت: این نشان از حقانیت مکتب سید الشهداء حضرت امام حسین علیه السلام و مظلومیت شهدای کربلا است.

وی به خاطره همایش شیرخوارگان حسینی در کشور انگلستان اشاره کرد و گفت: هنگام برگزاری این همایش عموم مردم به همراه دستگاه های امنیتی و پلیس از مادران و خانواده ها سوال می کردند که این مراسم به چه مناسبتی است و آنان چه وحشی های بوده اند که حتی کودک ۶ ماهه را نیز گرسنه و تشنه از تیغ گذراندند.

حجت الاسلام والمسلمین صرفی معاون فرهنگی مجتمع عالی فقه و معارف اسلامی در سخنانی بهترين دليل مظلوميت امام حسين عليه السلام را شهادت على اصغر(ع) در میدان کربلا دانست و گفت: چون در هيچ مذهبى و نزد هيچ قومى و گروهى كودك شيرخوار تقصير ندارد و طرف جنگ نيست حداقل بايد به او آب داد و نگذاشت از تشنگى هلاك شود به قول بعضى شهادت على اصغر سندى بر مظلومت سيدالشهدا علیه السلام شد.

مالکی نژاد حضور در چنین مراسم روحانی را باعث افتخار، غرور آفرین و نعمت بزرگ خداوند متعال دانست و ابراز داشت: برگزاری این مراسم موجب تقرب خداوند متعال و اهل بیت اطهار علیهم السلام، رشد و تکامل انسان ها، تکمیل اهداف خلقت بشریت و ذخیره ای برای دنیا و آخرت است.

وی با بیان این که هیچ هدیه ای بالاتر و بهتر از محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام نیست، گفت: چیزی بهتر از عشق به حضرت امیرالمومنین علی مرتضی، علی اصغر و چهارده معصوم علهیم السلام، در جهان وجود ندارد. 988/

باب الحوائج از القاب زرین حضرت علی اصغر است

ارسال نظرات