۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۶۸۱۴۸۴
امام جمعه بابل:

وظیفه شورای نگهبان مصلحت سنجی نیست

وظیفه شورای نگهبان مصلحت سنجی نیست
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: وظیفه شورای نگهبان مصلحت سنجی نیست بلکه وظیفه دارد مُر قانون را رعایت و شرایط افراد را بر قانون تطبیق دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در دیدار جمعی از مبلغان دینی با اشاره به بررسی صلاحیت نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، گفت: این نهاد انقلابی با رعایت کامل قانون به وظیفه و رسالت خود عمل کرده است.

وی با بیان این که اما و اگرها و سؤالاتی که بعضی افراد مطرح کرده اند از سوی رهبر معظم انقلاب پاسخ داده شده است، افزود: وظیفه شورای نگهبان مصلحت سنجی نیست بلکه وظیفه دارد مُر قانون را رعایت و شرایط افراد را بر قانون تطبیق دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که چارچوب مشخص شورای نگهبان، قانون است، خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی در طول دهه های اخیر همواره طبق قانون عمل کرده و هیچ گاه از این مسیر منحرف نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان این که بر اساس اظهارات برخی از عناصر تندرو اصلاح طلب، اعضای شورای نگهبان دینشان را به دنیای دیگران نمی فروشند، تصریح کرد: اگر بنای بر مصلحت سنجی بود شاید برخی از افراد در لیست کم و زیاد می شدند اما شورای نگهبان وظیفه دارد مر قانون را بر افراد تطبیق دهد و به همین خاطر باید از شورای نگهبان تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود با اشاره به این که عدم احراز صلاحیت برخی افراد از سوی شورای نگهبان به معنی بی صلاحیت بودن این افراد نیست، تصریح کرد: بلکه این موضوع به معنای این امر است که صلاحیت این افراد برای شورای نگهبان با تطبیق بر شرایط قانونی محرز و مسلم نشده و این وظیفه قانونی شورای نگهبان است.

وی با بیان این که همه باید در مقابل قانون تمکین کنند، خاطرنشان کرد: اجرای دقیق قانون نخستین وظیفه هر فردی است که در میدان رقابت های انتخاباتی قدم می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که شورای نگهبان تنها بر اساس قانون به بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پرداخته است، تصریح کرد: کسانی که صلاحیت آنها در این نهاد انقلابی احراز نشده و یا رد شده است باید پذیرای قانون باشند و در مسیر تحقق مشارکت حداکثری حرکت کنند.

امام جمعه بابل در ادامه سخنان خود افزود: باید برای کسانی که محورشان خودخواهی است و می گویند اگر من تایید نشدم، در انتخابات شرکت نمی کنم و دیگران را هم به عدم شرکت در انتخابات تشویق می کنند تأسف خورد.

وی با بیان این که امروز همه وظیفه دارند طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت تشویق مردم به حضور حداکثری در پای صندوق های رأی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: ملت ایران همانند گذشته با حضور حماسی خود به همراه انتخاب اصلح بار دیگر به دشمنان نشان خواهند داد با قدرت در مسیر انقلاب، نظام اسلامی و ولی فقیه قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به این که برخی ها با ارائه آمارهای تقلبی و دروغین تلاش می کنند ناامیدی و یأس را در جامعه تزریق کنند، تصریح کرد: بر خلاف تلاش دشمنان، انتخابات امسال یکی از پرشور ترین حرکت های حماسی ملت ایران در دفاع از انقلاب خواهد بود./950/

ارسال نظرات