۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۶۸۱۵۲۵

اسیری که اسلام ناب را به قلب ارتش بعثی عراق صادر می‌کرد

اسیری که اسلام ناب را به قلب ارتش بعثی عراق صادر می‌کرد
در مراسم رونمایی از کتاب «سلام آقا سید» مطرح شد: مرحوم ابوترابی با رفتارهایی که منشا اسلام ناب محمدی بود، دل و فرهنگ پاک اسلام محمدی را به قلب ارتش بعثی عراق صادر می‌کرد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «سلام آقا سید»، شامل خاطرات آزاده سرافراز، علیرضا محمودی مظفر، با ذکر خاطراتی از زنده‌یاد حجت‌الاسلام ابوترابی در حوزه هنری برگزار شد.

سیصد و بیست و چهارمین برنامه شب خاطره به زنده‌یاد حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی‌فرد اختصاص داشت که در حین برگزاری این مراسم کتاب «سلام آقا سید» خاطرات علیرضا محمودی مظفر، آزاده سرافراز خراسان شمالی، رونمایی شد.

علیرضا محمودی مظفر رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس که در این محفل حضور داشت از چگونگی حضور خود در جنگ تحمیلی گفت و از شهدایی یاد کرد که هر یک از آن‌ها جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و در نهایت به آرزوی دیرین خود؛ شهادت نائل آمدند.

وی در سخنانی کوتاه گفت: پنج سال در اسارت بودم. پدر و مادرم در طول این سال‌ها دلتنگی‌های بسیاری داشتند و همسرم بسیار صبوری کرد و سختی کشید. یکی از روزهای جمعه این سال‌های اسارت، در بجنورد اسرای عراقی را برای اقامه نماز جمعه به میان جمعیت آورده بودند. پدرم این را تعریف می‌کرد و می‌گفت: «آن روز خیلی به یاد تو بودم و دلم می‌خواست یکی از این اسرای عراقی را به جای تو حسابی در آغوش بکشم و ببوسم، اما هرچه تلاش کردم محافظان این اجازه را ندادند.»

این آزاده که در یکی از آسایشگاه‌های اردوگاه‌های بعثی‌ به همراه مرحوم ابوترابی اسیر بود، ادامه داد: مرحوم ابوترابی با رفتارهایی که منشأ اسلام ناب محمدی داشت، دل اسرای ایرانی در اردوگاه تکریت که هیچ، بلکه دل بعثی‌ها را نیز به دست آورده بود. وی با چنین رفتاری فرهنگ پاک اسلام محمدی را به قلب ارتش بعثی عراق صادر می‌کرد.

شب خاطره حوزه هنری که طبق سنت دیرینه خود پنج‌شنبه اول هر ماه برگزار می‌شود، از ساعت ۲۱ ششم خرداد ۱۴۰۰ در آستانه سالروز رحلت حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی‌فرد، در برنامه‌ای با عنوان «پاسیاد پسر خاک» میزبان خاطرات راویانی از زندگی این مجاهد انقلابی بود و از اپلیکیشن حوزه هنری و صفحه اینستاگرام شب خاطره حوزه هنری پخش شد.

این برنامه که سیصد و بیست و چهارمین قسمت از این سلسله رویدادها است با حضور و خاطره‌گویی مهدی چمران نائب رئیس شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و برادر زنده‌یاد حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی‌فرد از فرازهای گوناگون زندگی حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی‌فرد برگزار شد.

مهدی چمران به روایت سال‌های حضور وی در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس و همرزمی با زنده‌یاد ابوترابی‌فرد پرداخت. بیژن کیانی هم‌اردوگاهی و هم‌سلولی حجت الاسلام ابوترابی‌فرد از دوران اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق گفت و محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران و برادر زنده‌یاد سید علی اکبر سال‌های پس از اسارت وی و را روایت کرد.

سال ۱۳۹۰کتابی با عنوان «پاسیاد پسر خاک» شامل زندگی و زمانه حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد به قلم محمد قبادی توسط سوره مهر منتشر شده و نام این برنامه از شب خاطره حوزه هنری نیز از آن گرفته شده است.

ارسال نظرات