۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۶۸۱۵۲۷

زندگی حضرت زهرا به قلم گرمارودی باز خواندنی شد

زندگی حضرت زهرا به قلم گرمارودی باز خواندنی شد
کتاب «به کوتاهی آه به بلندای ماه» اثر سیدعلی موسوی گرمارودی از سوی انتشارات قدیانی در پله سوم نشر ایستاد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «به کوتاهی آه به بلندای ماه» اثر سید علی موسوی گرمارودی از سوی انتشارات قدیانی در پله سوم نشر ایستاد.

«به کوتاهی آه، به بلندای ماه» اثری تحقیقی، تألیفی است که سیدعلی موسوی‌گرمارودی در آن به بخش‌هایی از زندگی حضرت زهرا(س) پرداخته است. 

یکی از نکات قابل توجه درباره این کتاب، نحوه تألیف آن است. متن اصلی به روش زندگی‌نامه نوشته شده و نویسنده مباحثی تاریخی را با  چند پی‌نگاشت با قلمی پژوهشی به همراه ۹ داستان‌واره آورده است.

داستان‌واره‌ها در توضیح مطالب اصلی کتاب و برای درک بهتر مخاطب نوشته شده‌اند. دکتر گرمارودی در انتهای کتاب شعرهایی نیز از اساتید بزرگی که درباره حضرت زهرا(س) سروده‌اند را آورده است.
مهم‌ترین هدف از نگارش این کتاب، آشنایی جوانان با سیره حضرت فاطمه (س)، آن هم در شرایطی است که مخاطبان امروز در میان انواع و اقسام وسایل ارتباط جمعی احاطه شده‌اند. رسانه‌هایی که هر یک با اهداف از پیش تعیین شده‌ای به شکل‌دهی افکار عمومی مشغول هستند.

سیدعلی موسوی گرمارودی شاعر، نویسنده، حافظ پژوه، گوینده و مجری برنامه‌های رادیو و تلویزیون است. وی منتخب ششمین همایش چهره‌های ماندگار در سال ۱۳۸۵ است. او برگزیده دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش آیینی بود.

موسوی گرمارودی ضمن تحصیلات حوزوی مدرک کارشناسی خود را در رشته علوم قضایی و کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران گرفته‌است. او در عرصه شعر و ادبیات کشور حضور مؤثر داشته‌است

در بخشی از کتاب به کوتاهی آه به بلندای ماه می‌خوانیم:

زندگی در مدینه با انبوه کارهای اجتماعی پیامبر و غزوه‌ها (یعنی جنگ‌هایی که پیامبر خود در آن حضور داشتند ) و سریه‌ها (یعنی جنگ‌هایی که به امر پیامبر انجام می‌گرفت اما پیامبر خود در آن حضور نداشتند) مسئله کتابت وحی، رتق و فتق امور مهاجران و اسکان آنان، سامان دادن ارتباط‌های انصار و مهاجران و... و ده‌ها مشکل و مسئله دیگر که مدیریت والای پیامبر در اغلب آنها با حضور و یا اطلاع فاطمه جوان انجام می‌گرفت و نیز درک و دریافت فاطمه از شکیبایی و متانت و نرمش و رامش پیامبر، بر تجربه‌های او می‌افزود و در او هم پختگی بوجود می‌آورد. هرگاه پیامبر به خانه می‌آمد فاطمه نخستین کسی بود که فاطمه سراغش را می‌گرفت و چون از خانه می‌رفت، فاطمه، آخرین کسی بود که پیامبر او را بدرود می‌گفت.

انتشارات قدیانی کتاب «به کوتاهی آه، به بلندای ماه» را در ۱۸۴ صفحه و با قیمت ۲۷ هزار تومان در نوبت چاپ سوم منتشرکرد.

ارسال نظرات