۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۸۱۵۸۰
معاون وزیر خارجه قطر:

اسرائیل آخرین قدرت استعمارگری است که کودکان را می‌کشد

اسرائیل آخرین قدرت استعمارگری است که کودکان را می‌کشد
لولوة الخاطر تأکید کرد، رژیم صهیونیستی آخرین قدرت استعمارگر عصر کنونی است که کودکان و بی‌گناهان را می‌کشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، لولوة الخاطر معاون وزیر خارجه قطر و سخنگوی وزارت خارجه این کشور در مصاحبه با شبکه خبری اسکای نیوز گفت: آنچه در غزه رخ داد یک حمله نابرابر از سوی ارتشی است که سلاح هسته‌ای در اختیار دارد و علیه مردمی بود که کشوری ندارند و از چند دهه پیش رنج می‌برند.

وی تصاویر کودکان غزه را که در حمله اخیر شهید شدند، نشان داد و گفت: این کودکان جزو حماس نیستند.

الخاطر عکس یک فعال آمریکایی را که چند سال پیش توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده بود، نشان داد و گفت: مسئله درباره فلسطینی‌ها نیست. آیا راشل کوری، فعال آمریکایی را به یاد نمی‌آورید که سال ۲۰۰۳ توسط نیروهای اسرائیلی کشته شد. آن‌ها خبرنگاران را می‌کشند تا حقیقت را نگویند.

وی گفت: مسئله درباره تجاوز (اسرائیل) و حمله(مقاومت) از سوی دو طرف برابر نیست. در اصل یک طرف اشغالگر وجود دارد. اسرائیل آخرین قدرت استعمارگر است.

الخاطر درباره تثبیت آتش‌بس غزه گفت: ما باید خوش بین باشیم که آتش‌بس پایدار بماند. باید دلایل ریشه‌ای مسئله مشخص شود که با مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها از شیخ جراح که نوعی پاکسازی نژادی مردم فلسطین است، شروع شد.

وی گفت: باید به این مسئله اشاره کنم که مشکل اسرائیل، حماس نیست. در اصل مبارزه مردم فلسطین در طول ۷۳ سال گذشته است. در غزه دو میلیون نفر در یک زندان باز زندگی می‌کنند و میلیون تن آواره هستند. توافق اسلو که هیچ گاه محقق نشد به دلیل فلسطینی‌ها نیست. ما به حل فراگیر این مسئله نیاز داریم.

وی درباره کمک‌های قطر به غزه گفت: کمک‌هایی که ما می‌کنیم به بازسازی حدود ۴۵ واحد مسکونی که طی تجاوز اسرائیل منهدم شده‌اند، کمک می‌کند. کمک‌ها همچنین شامل بازساری هلال احمر و ساختمان الجلاء و بیمارستان حمد است. حدود ۵۰ درصد کمک‌ها به بخش انرژی برای تأمین برق اختصاص خواهد یافت. بقیه کمک‌ها نیز به خانواده‌های فقیر اختصاص داده می‌شود و هر خانواده ۱۰۰ دلار کمک دریافت خواهد کرد. تمام کمک‌ها از طریق سازمان ملل انجام می‌شود. تمام کمک‌ها برای تامین برق غزه یا اهداف انسانی است. کمک‌هایی که امیر قطر دستور پرداخت آن را داده و به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد برای نیازهای اصلی انسانی و هزینه‌های پزشکی است./۹۸۸/

ارسال نظرات